Romeo....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Romeo....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 10:15

Hey Bokkers,

Zoals jullie misschien in mijn profiel hebben gelezen heb ik een pony Illusion Haha!
Aangezien ik erg groot ben geworden voor mijn pony Huilen gaan we dus een nieuw paard kopen!
Mijn pony zal nog een half jaartje blijven en daarna gaan naar onze dierenarts die hem al lang wil, wegens geld problemen kunnen we niet jaren stalgeld voor 2 paarden betalen als ik aan me pony niet echt veel heb Verdrietig

Op Maandag heb ik altijd les van Margreth de eigenaaresse van de manege die me komt vertellen dat ik in de box van Sander moet gaan kijken. Dus ik naar de box van Sander, stond me daar toch een mooie ruin!!!! Met de naam Romeo natuurlijk.
Heel lief paardje van 6 jaar ong. 165 en echte schat! Lovers Netzoals Illusion Lovers
Toen ze erop ging rijden bleek dat er nog niet veel mij gedaan was maar dat hij wel zeer braaf was.
Nu gaat ze hem een week of 3 rijden en gaat dan zeggen of het iets voor me is!

Alleen...... is het wel zo dat Romeo een beetje bang is voor mensen.
Voor mij een stuk minder en het beterd ook echt, en vandaag mag ik hem misschien uitstappen als ik op tijd ben Knipoog Haha!

Maar kunnen jullie me helpen? Zal ik ervoor gaan of niet wegens het kleine minpuntje?
Hij is niet zo duur, mijn andere pony krijgt een even goed tehuis en hij is gezond!

Wie o wie kan mij helpen?

Groetjes de verliefde Bokker Nathalie Illusion Lovers Romeo

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 10:41

Hey Bokkers,

Alle bokkers die geantwoordt hebben bedankt!!!

Greetz

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 10:41

Hey Bokkers,

Sorry er hadden er nog geen geantwoord hahah

XXX Me

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:48

Je mag niet op jezelf reageren!
Maar goed, een bang paard vind ik niet zo`n minpunt, als je van zo`n paard het vertrouwen kunt winnen (wat tijd kost) heb je er een superdier aan!

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 10:54

Thanx Flair,

En sorry van daarnet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:11

Als jij de tijd neemt om een vertrouwensband met je paard op te bouwen hoeft angst voor mensen geen probleem te zijn. Ga veel met hem om, klets tegen hem aan, neem ook vaker een appeltje of een wortel voor hem mee. En als je bij hem bent - doe - alles - in - slowmotion. Abrupte bewegingen waar een paard van kan schrikken moet je in het begin vermijden. Maar hij moet ook leren dat er een keertje een bezem om kan vallen, dat er geluiden zijn op stal.

Succes ermee. Als het een paard is waar weinig mee is gedaan zal hij ook weinig gewend zijn. Confronteer hem met zoveel mogelijk situaties, en geef hem de tijd om erover na te denken.

Ik hoop dat het verder het paardje is van je dromen.

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 11:17

Hey Bokkers,

Thanx Cassidy.
Waarschijnlijk is hij mishandeld maar hij staat op een manege dus leert wel veel nieuws hij hoort meerdere dingen vallen en wordt door ons ook verwend.
Ik mag hem ook poetsten, wat ik ook doe, hem slaan zal ik al helemaal niet moeten proberen als hij iets verkeerd doet maar ik corrigeer een paard toch altijd met FOEI dus.

Hij had ook een deken die te klein was daar want de rest was veels te groot nu heeft hij een deken van het paard dat van me moeder was en nu dood is dat is dus wel handig

Ik hoop dat het wat wordt, hij is echt perfect voor mij toch

XX Me

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:21

Of hij perfect voor jou is dat kunnen wij niet weten, en jij ook niet. Je hebt nog niks met dat paard gedaan.

Wat Cassidy zegt is raadzaam om op te volgen bij een bang paard. Het vertrouwen winnen zou bij mij trouwens voor het rijden komen.

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 11:24

Hey Flair,

Je hebt gelijk maar van omgang enz wel natuurlijk ken ik hem nog niet helemaal maar wat ik al van hem ken vindt ik perfect dus.
Ja natuurlijk ik heb een half jaar om ze vertrouwen te winnen maar daarna als me pony weg is zal ik toch wel weer willen rijden....
Hij zou dan toch iedere dag uitkomen als hij me dan toch nog niet vertrouwt maar het begint al dus

XXX

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:34

Als je nu al vertrouwen ziet valt het met die mishandeling nog wel mee. Vergeet niet dat het dier uit zijn vertrouwde omgeving is weggeplukt, en zo maar bij jullie op stal is neergezet. Hij moet ook aan een andere omgeving wennen. En dat duurt soms een paar maanden.
En je zult zien, dat als hij eenmaal is gewend, hij zijn ware aard gaat laten zien. Sommige paarden zijn zo onder de indruk dat ze niet durven te bokken. Maar als ze eenmaal zich thuis voelen kan hun lol niet meer op en lig je er iedere keer naast.

Ik zou echt die twee maanden afwachten voordat je zegt: ik weet hoe hij in elkaar steekt.

En een half jaar niet rijden is ook overbodig. Je instructrice rijdt er nu toch ook al op?

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 11:35

Hey Cassidy,

Ja ze rijdt er al op ja maar ze zegt dat hij als je hem longeert wel bokt en als je erop gaat zitten hij niks doet
Als je erop zit is ie braaf, maar als je hem longeert dan bokt ie wel
dus....
Laatst bijgewerkt door XxIllusionXx op 12-10-02 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:38

dus...owee als hij dat ook gaat doen met jou erop (hoef natuurlijk niet)

Die van mij kan ook aardig tekeer gaan zonder ruiter, maar leg het zadel erop en er gaat een knopje om...

Enfin, gun jezelf de tijd, en ik hoop dat het een goede match voor je is.

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 11:43

Ach als ie zo blijft dan is het goed.
Maar de eerste week zal ik toch les hebben van me instructeur en ik denk dat ik hem deze week mag uitstappen en dan een drafje proberen en het zo opbouwen

Maar mijn instructeur weegt wel meer als mij en als ie dan denkt dat er geen ruiter opzit omdat ik licht ben heb ik een probleem

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:55

Ze hebben donders goed door of er iemand op zit of niet hoor...maak je maar geen zorgen.
Een paard kan een vlieg op zijn huid voelen, en jouw gewicht niet?

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 11:56

Hey Cassidy,

Dat wist ik helemaal niet of toch wel maar zo had ik het niet bekeken