Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:24

Ja, klopt. Wie ben jij dan?

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:29

ik pb je :)

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:59

mautje13 schreef:
Thorn2006 schreef:
Ben ook erg nieuwsgierig waar Buddy en Olette zijn gebleven omdat die eerder bij Sipko zijn gekomen dan dat de manege is gestopt.

Buddy is al weg gegaan toen de manege nog bestond want hij vond het rijden niet meer leuk /3


Ja dat weet ik samen met Olette en Lizzy! En Lizzy moest ook weg omdat deze niet meer in de lessen wou lopen. Maar snap niet waarom Olette weg moest!

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:04

W_Empress, niet iedereen kent Nellie en Santana hier denk ik, Zijn trouwens goed terecht gekomen, zijn verhuist toen de familie de Kiewiet erop kwam. Of ze nu nog leven weet ik niet. Heb denk ik nog wel ergens oude foto's van hun vertrek.
En kleine Twister is wat ik heb begrepen meteen richting s.... gegaan.
Maar daar is de familie nooit echt open over geweest, helaas!

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:40

Maar Lizzy is naar Annika gegaan toch? En niet naar Sipko?
@Thorn2006: Dat weet ik. :) Ik weet ook waar Santana naartoe is gegaan, maar niet of ze nog steeds leeft. Ze hangt hier nog steeds aan de muur, samen met Sofie en Winston. :) Die laatste 2 zal wel helemaal niemand haast nog kennen. :) Nu je zegt, herinner ik me trouwens wel dat Nellie ook naar een lesklant is gegaan. De paarden die toen weggegaan zijn, toen de manege werd overgenomen, zijn weggegaan omdat Jennifer ze niet bruikbaar meer vond voor de lessen, of omdat de familie Bergman ze toen een goed pensioen gunde. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:42

Winston en Sofie ken ik zeker wel. Ik ken de hele oude garde, incl. Bundy, Nero, Erik etc. :)

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:10

Hihi, ik zei ook bijna niemand. :D
Even denken, toen ik begon met rijden hadden ze:
* Winston
* Romeo
* Santana
* Nellie
* Buster
* Fanny
* Twister
* Fiona
* Nevil
* Mon Amie
* L'effroi
* Sofie
* Bonanza
* Erik


Behalve Twister, Nellie en Santana zijn ze allemaal dood.
Heb ook een poos op Fury gereden. Wat een prachtige pony was dat. Donkerbruin/zwart met kol en sneb. Een Welshje. Ze heeft later haar been gebroken toen ze raar neerkwam na een hindernis.

emmeley
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:45

was even aan het mee lezen, wij hebben toevallig het object bezichtigd 2 weken geleden.
Het woonhuis is nog bewoond, misschien door haar ouders, ik heb er verder niet naar gevraagd.
stonden wel kinderschoentjes bedden waren ook gewoon opgemaakt, zag er echt bewoond uit.
Wat een leuke plek maar wat een werk en geld gaat daar in zitten pfff.
Huis is geweldig en van de rijhal valt zeker nog wat te maken.
Helaas geen mogelijkheid genoeg tot weidegang anders hadden wij het zeker overwogen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:11

Weidegang is er inderdaad vrijwel niet. HCB 'leende' grond van de boer ernaast geloof ik. Wat waren jullie van plan dan emmeley? Weer een manege of iets anders? :)

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:06

Ik dacht ook dat het land gehuurd werd van de buren, maar die boerderij staat ook te koop. Met nog minder grond dan bij de manege, dus daar kan het land niet van zijn geweest. Geen idee van wie wel.

@Emmeley:Goh wat vreemd. Mijn schoonvader woont aan dezelfde weg en die weet zelfs niet dat er iets woont. Ben zeer benieuwd wie er dan in zitten. Moet er serieus zoveel aan gebeuren? Als het goed is zijn de bakbodems hooguit 3 jaar oud, maar geen idee van wat voor kwaliteit. Bakrand buiten en van de paddock en longeercirkel net zo. Boerderij is ook altijd goed onderhouden door mevr bergman, alleen het balkon was niet je van het. Grootste risico leken mij de daken.En de stallen die er nog zijn kunnen ook beter.

emmeley
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:28

makelaar vertelde ons dat , het nog bewoond was. klopte ook wel want de bezichtiging duurde erg lang en er kwam toen in de tussen tijd een auto aan rijden die nog even een blokje om ging doen tot wij klaar waren vertelde de makelaar.
Tja de bodem van de buitenbak is totaal begroeid en staat onder water net zoals de bodem van de longeerbak.
Bodem van de binnenbakken is ook niet meer van de tegenwoordige tijd, is leem achtig van dat spul dat als je het nat maakt lekker glad word.
Daken van huis en achterhuis zijn lek, zie je ook op zolder helaas.
Dak van achterhuis moet compleet vervangen worden.
Overgang achterhuis binnenbak is een soort zwembad daar komt alles naar beneden.
wanden van de binnenbak lopen niet meer recht.
Stallen zijn allemaal weg alleen in het aanbouwtje is nog iets maar dat is ook hoog nodig aan vervanging toe en erg laag.
in het achterhuis is een woninkje dat compleet aan het vergaan is door de schimmel.
Tja van binnen door de oude elementen is het wel erg mooi maar verder kwa keuken en badkamer dat moet allemaal vervangen en niet omdat ik het niet mooi vind maar omdat het zo ver heen is dat het niet meer kan.
Dus erg erg veel en dan zonder eigen land met de vraag of iemand iets wil verhuren is een te groot risico.

Wat we wilden gaan doen is eigenlijk dat mijn ouders op zoek waren naar een mooi en bijzonder woonhuis.
Kwamen dit toevallig tegen en omdat ik en mijn vriend druk zijn in de paarden was het misschien wel een leuk idee geweest.
De bedoeling was een beetje te kijken waar vraag naar was, op dit moment hebben wij een trainingsstal voor spring en dressuur paarden, verder ben ik actief jurylid en orun instructrice en gediplomeerd paardenmasseur.
o ja naast dit alles zijn we ook erg gezellig hahaha.

Dorpje leek ons wel erg leuk, komen zelf niet uit de buurt maar sprak ons wel erg aan.
Hoorde dat het jaren lang een erg leuke manege is geweest waar veel roering was, wat jammer dat het nu niet meer bestaat

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:56

Tja dat er veel werk aan het pand is verbaast mij niets. Dit is al lang zo en het zal er de afgelopen tijd niet beter op zijn geworden.

W_empress nellie leeft ook niet meer gelukkig heeft zij wel een pensioen genoten.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 18:49

Ja Lizzy is wel naar Sipko gegaan op donderdag en wij hebben haar toen zondag opgehaald. En ze doet het super ;) Ze was moddervet toen ze kwam dus echt raar dat ze niet wou lopen is het niet. Ze werkt nu ongeveer 3 tot 4 x per week en ze is weer de Lizzy die ik ken. Heerlijk eigenwijs en ondeugend maar verschrikkelijk lief.

Gisteren nog met oude mensen van daar er over gehad. Wat jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen. En nu dan vooral om te horen hoe slecht het er allemaal uit ziet.
Mevrouw Bergman rijd er ook liever niet langs zegt ze.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:31

Thorn2006 schreef:
W_Empress, niet iedereen kent Nellie en Santana hier denk ik, Zijn trouwens goed terecht gekomen, zijn verhuist toen de familie de Kiewiet erop kwam. Of ze nu nog leven weet ik niet. Heb denk ik nog wel ergens oude foto's van hun vertrek.
En kleine Twister is wat ik heb begrepen meteen richting s.... gegaan.
Maar daar is de familie nooit echt open over geweest, helaas!

Meen je dat? Dat had ik niet gedacht... Heb weken geprobeerd sipko over hem te bellen... Had dit net niet eens gelezen...

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:33

Dat lizzy het super heeft bij jullie is wel te zien aan je profielfoto trouwens! :D

En idd jammer dat het zo heeft moeten lopen. Ik heb er mijn hele jeugd doorgebracht, van mijn 10e tot mijn 24e. Ik hoorde bijna bij het meubilair :D En dan stel ik me voor dat mevrouw Bergman er ruim 30 jaar middenin heeft gezeten, en het dan ziet zoals nu, de verhalen eromheen en alles bij elkaar. Ik geloof graag dat ze het liever niet ziet...

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:13

emmeley schreef:
makelaar vertelde ons dat , het nog bewoond was. klopte ook wel want de bezichtiging duurde erg lang en er kwam toen in de tussen tijd een auto aan rijden die nog even een blokje om ging doen tot wij klaar waren vertelde de makelaar.
Tja de bodem van de buitenbak is totaal begroeid en staat onder water net zoals de bodem van de longeerbak.
Bodem van de binnenbakken is ook niet meer van de tegenwoordige tijd, is leem achtig van dat spul dat als je het nat maakt lekker glad word.
Daken van huis en achterhuis zijn lek, zie je ook op zolder helaas.
Dak van achterhuis moet compleet vervangen worden.
Overgang achterhuis binnenbak is een soort zwembad daar komt alles naar beneden.
wanden van de binnenbak lopen niet meer recht.
Stallen zijn allemaal weg alleen in het aanbouwtje is nog iets maar dat is ook hoog nodig aan vervanging toe en erg laag.
in het achterhuis is een woninkje dat compleet aan het vergaan is door de schimmel.
Tja van binnen door de oude elementen is het wel erg mooi maar verder kwa keuken en badkamer dat moet allemaal vervangen en niet omdat ik het niet mooi vind maar omdat het zo ver heen is dat het niet meer kan.
Dus erg erg veel en dan zonder eigen land met de vraag of iemand iets wil verhuren is een te groot risico.

Wat we wilden gaan doen is eigenlijk dat mijn ouders op zoek waren naar een mooi en bijzonder woonhuis.
Kwamen dit toevallig tegen en omdat ik en mijn vriend druk zijn in de paarden was het misschien wel een leuk idee geweest.
De bedoeling was een beetje te kijken waar vraag naar was, op dit moment hebben wij een trainingsstal voor spring en dressuur paarden, verder ben ik actief jurylid en orun instructrice en gediplomeerd paardenmasseur.
o ja naast dit alles zijn we ook erg gezellig hahaha.

Dorpje leek ons wel erg leuk, komen zelf niet uit de buurt maar sprak ons wel erg aan.
Hoorde dat het jaren lang een erg leuke manege is geweest waar veel roering was, wat jammer dat het nu niet meer bestaat

Jeetje, daar schrik je toch inderdaad wel van... Dat had ik niet gedacht. Dan ben je als je klaar bent met renoveren alsnog wel de volle pond kwijt aan zo'n huis. (Die ernaast kost het dubbele := ) Als het niet meer is...

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:59

Pff wat weer een verhalen.. Dat sommige verhalen over waar de paarden heen zijn gegaan complete onzin of compleet verdraaid zijn ben ik helaas inmiddels ook wel achter (niet zo zeer uit dit topic, maar ik heb al zoveel compleet verschillende verhalen gehoord)..

Nellie en Santana hebben een heel mooi pensioen (gehad) of die leven weet ik niet.. Olette was niet degene die wat aan de schoft had dacht ik, denk dat ze daarmee Kallista bedoelden, die had een beknelde ruggenwervel.. Of Chica, die had ook niet zo'n mooie schoft :P
Olette ging weg omdat niemand er op wilde, net als Chica, Prins etc etc etc

Hoor net dat de lichten aanstaan ivm met het inbreken, de deur van manege naar het huis is ingetrapt, tv weg inderdaad en de houtkachel hebben ze losgemaakt maar uiteindelijk niet meegenomen. En er wonen echt geen mensen meer, maar officieel is het nog wel van iemand.
O en ik heb ook foto's gezien van hoe het er nu buitenom uitziet, dat is echt om te janken inderdaad, buitenbak idd helemaal begroeid en paddocks en longeerring etc ook :(

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:41

Bonanza is uiteindelijk ook naar de slager gegaan vanwege een breuk dacht ik, aan de schoft. :+
Die tuigers hebben niet zo veel geluk blijkbaar :+

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:04

Behalve Bonnie dan, dat is dan de enige tuiger die super terecht is gekomen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:31

Waar heb je die foto's gezien?

Fanny was ook al een tijd weg, toen het nog van Bergman was zelfs, maar die heeft ook nog een mooi pensioen gehad.

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:35

Die foto's heb ik toegestuurd gekregen.

Fanny ging weg toen de manege van de Kiwieten werd dacht ik.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:31

Nee daarvoor al.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:21

Toen het echt verkocht werd aan jennifer etc en nog niet duidelijk was of die de paarden erbij wilden, zijn fanny, nellie en santana weggegaan omdat mevr bergman vond dat ze genoeg gewerkt hadden in hun leven. Dus idd even voor die tijd weggegaan.

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:11

Fanny is volgens mij toch echt later dan Hebron, Nellie en Santana weggegaan hoor, en ik meende dat dat op de dag van de overname was, 6 juni.

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:15

Een dikke week voor de overname hoor ik net, heb even nagevraagd :) Ik meende echt dat Hebron Nellie en Santana al veel eerder voor de overname weg waren, maar dat zal dan aan mij liggen, excuus. Zal inderdaad zo zijn zoals W_Empress zegt.