Paard op hol door een piepende apparaat? (Tuinwachter)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:27

De Dierenbescherming vind het gebruik van dit apparaat goed..... Zij zeggen de kat kan makkelijk weg kan vluchten. Maar niet alleen katten reageren op het geluid. In de advertentie staat zelfs dat het egels wegjaagt en vogels... Die dieren kunnen inderdaad gemakkelijk wegkomen. Alleen een hond kan niet zomaar over de schutting springen. Er zijn op dit gebied geen wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de effecten op dieren. Iedereen die hiervan last heeft zou het moeten melden, alleen dan kunnen deze apparaten verboden worden net zoals in België het geval al is. Instanties die de klacht moeten opnemen zijn: Meldpunt Schadelijk Geluid http://www.pieptonen.nl (gratis juridisch advies omtrent deze geluiden tel. 06 49 13 77 77.) de GGD bij je in de buurt, de gemeente en de NVWA, die kun je digitaal melden: https://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenkl ... rmulier_v9 of bel gratis met 0800-0488.

Het lijkt me ook gevaarlijk dat een paard van dit geluid zo op hol kan slaan. Mensen zouden deze apparaten zeer zeker niet op de openbare weg moeten gaan richten. RTV Rijnmond had hier al in 2009 over! http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-10-200 ... n-uit-tuin

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:32

Alleen, hoe komt het dat dit soort apparaten op de markt is gebracht????

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:34

Morganlefay schreef:
Alleen, hoe komt het dat dit soort apparaten op de markt is gebracht????

Omdat mensen tegenwoordig niets meer van elkaar kunnen hebben.

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Re: Paard op hol door een piepende apparaat? (Tuinwachter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:37

Dat komt omdat in de wet niets geregeld is over loslopende katten? Maar goed, wel over geluidsoverlast gelukkig. En ik begrijp heel goed dat kattenpoep in je tuin niet fijn is. Daarom begraven de meeste katten het ook ;) Je hebt wel hondenbelasting maar geen kattenbelasting. Het apparaten moet men zodanig in de tuin laten zetten dat het niet steeds afgaat. Alleen een bewegende takje kan al voor zorgen dat het apparaat afgaat.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:14

vragen schreef:
Dat komt omdat in de wet niets geregeld is over loslopende katten? Maar goed, wel over geluidsoverlast gelukkig. En ik begrijp heel goed dat kattenpoep in je tuin niet fijn is. Daarom begraven de meeste katten het ook ;) Je hebt wel hondenbelasting maar geen kattenbelasting. Het apparaten moet men zodanig in de tuin laten zetten dat het niet steeds afgaat. Alleen een bewegende takje kan al voor zorgen dat het apparaat afgaat.

Nee, het gaat af op lichaamswarmte, niet op gewone bewegingen.

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Re: Paard op hol door een piepende apparaat? (Tuinwachter)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:18

Dat is afhankelijk van toestel, de meesten gaan af op beweging en niet op warmte helaas. Maar ik ben juist benieuwd of er nog meer mensen zijn die veel hinder hebben van het geluid en zo ja, wat doet het met jouw? Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor van de mens. Dat zal vermoed ik niets anders zijn dan bij dieren maar daarover kon ik haast geen enkele informatie over vinden.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:37

vragen schreef:
Dat komt omdat in de wet niets geregeld is over loslopende katten? Maar goed, wel over geluidsoverlast gelukkig. En ik begrijp heel goed dat kattenpoep in je tuin niet fijn is. Daarom begraven de meeste katten het ook ;) Je hebt wel hondenbelasting maar geen kattenbelasting. Het apparaten moet men zodanig in de tuin laten zetten dat het niet steeds afgaat. Alleen een bewegende takje kan al voor zorgen dat het apparaat afgaat.

Inderdaad.
Probleem is dat katten als ongedierte bestrijder te boek staan, waardoor er in de wetgeving een aantal zaken niet mogelijk zijn.
Graag zou ik het vanuit de volksgezondheidshoek willen laten regelen dat katteneigenaren ervoor zorgen dat hun beesten in hun eigen tuin schijten ipv bij de buren.
Want om een lang verhaal kort te maken kattenstront is scat en paardenpoep is manure,
maar ruim dat laatste wel op als je paard het kwijt moet.

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 15:03

Tja, paarden sommige poepen op de weg. Hondenbezitters moeten een schepje bij sommige gemeentes of zakje verplicht bij zich hebben. Als mensen tuinieren met handschoenen aan dan scheelt dat ook gewoon. En waarom zou je overlast met overlast gaan bestrijden? Ik vind dat oog om oog, tand om tand. En ik kan je verzekeren dat tinnitus een ernstige ziekte is dat je leven lang die piep in je oren blijft horen.... En wellicht hebben dieren ook wel tinnitus en die kunnen ons dat niet vertellen...

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:41

vragen schreef:
Dat is afhankelijk van toestel, de meesten gaan af op beweging en niet op warmte helaas. Maar ik ben juist benieuwd of er nog meer mensen zijn die veel hinder hebben van het geluid en zo ja, wat doet het met jouw? Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor van de mens. Dat zal vermoed ik niets anders zijn dan bij dieren maar daarover kon ik haast geen enkele informatie over vinden.

Nee ze gaan allemaal af door warmte.
Alle reageren op infrarood (=warmte).

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 18:05

Brianless: Waarop basseer je dat dat elke apparaat op warmte werkt? In de handleiding staat nota bene dat je het apparaat niet voor bewegende takken moet gaan zetten om de batterijen te besparen.

Dit apparaat gaat continue af en heeft geen sensor hoor Brianless:

http://www.radiocentrum.com/Catalogus/C ... jager.html


Het lijkt me dat hier veel meer klachten over bekend moeten zijn bij mensen en dieren?

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:01

Zojuist van België Healt een e-mail ontvangen met geluidsdruk van de dierenverdrijvers. Daarin staat het het volume te hard is. En de geluiden die de mensen niet kunnen horen (boven de 20KHz) zijn nog vele keren harder, daarop zit geen norm op. In België willen ze zelfs deze geluiden gaan testen op mensen....En onderzoeken daarnaar gaan doen omdat die er niet echt zijn. Maar als ik hier op het forum hier lees blijkt dat mensen hiervan klachten hebben en dat moeten er veel meer zijn denk ik.

Het volume is getest en te vinden op:

http://issuu.com/benakman/docs/scan_ver ... dierenverd

Iemand van 45 jaar werd ook horendol van de anti-kattenpieper:

http://0308783450.nl/wp-content/uploads ... pture4.png

In het geschreven artikel staat dat je niets kunt doen tegen deze vorm geluidshinder maar dat is niet correct.

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 15:17

Ik las dat de Mosquito dat bedoeld is tegen mensen rond dezelfde toonhoogtes zitten maar zij beweren hard dat het niet zou reageren op dieren?

http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/67/ ... ere-dieren

Werkt de Mosquito tegen duiven of andere dieren?
Helaas niet.

Ook andere vogels en dieren reageren niet op deze frequentie. De Mosquito werkt dus niet als afschrikkingsmiddel tegen kraaien, reigers, reeën, marters, muizen en andere dieren die u mogelijk last bezorgen. Huisdieren hebben dus ook geen last van het geluid.

De frequentie is vanaf 17KHz tot en met 20KHz! Exact waar de Tuinwachter ook mee werkt en in dat gebied hoge tonen verspreid....

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 17:31

Omdat een dierenverjager dramatische gevolgen kan hebben voor dieren: er wordt een collectieve rechtszaak gevoerd zodat dit aan de kaak gesteld kan worden. Er is in totaal 700 euro nodig. Als iedereen hier aan mee wil werken?

http://www.rechtspraak.nu/dossiers/mosq ... en-worden/

vragen
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 07:04

Hierbij onderzoek in Japan naar dieren verjagers dat werkt met behulp van ultrasoon geluid. Mensen ervaren een hoge druk op het gehoor. Ook zijn er mensen die last van een piep in de oren krijgen door de kattenverjager.

Bron:

http://www.icben.org/2014/papers/Team4/ ... Ueda_1.pdf

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:17

romyver schreef:
ohhhh echt... -:(-
die dingen moeten verboden worden!!!!
onze buurman heeft er sinds kort een in zijn tuin geplaatst.
tegen onze postduiven die bij hem op het dak zitten en zogenaamd zijn tuin onderschijten.
de duiven horen het niet en reageren er dus ook niet op.
maar ik word echt zoooo gek van da ding, en van hem nog het meest!
ik heb als hij dat ding weer s aan zet nog minstens 3 à 4 dagen knallende koppijn en piepende oren.
ik en mijn broertje(die er ook gek van word) hebben het al eens tegen hem gezegd en hij weet dat het geen nut heeft tegen de duiven.
maar net nadat we er waren geweest, zette hij dat stomme ding alleen maar harder!?!
echt ik zou zo graag da apparaat van zn paaltje afhalen en keihard tegen die vent zijn kop aangooien!
mijn ouders willen er niet naartoe gaan, zij vatten het niet serieus op omdat zij het niet horen.
tja... dat krijg je als je kei machine doof bent.
maar de eerst volgende keer dat da ding aan staat breekt de hel los, da zeg ik je...


edit. iemand tips om die idiote vent da ding uit te laten zetten???
voordat ik echt de oorlog verklaar?


De postduiven bij houden? Ik kan mij dat goed voorstellen. Je moest mijn buurvrouw zijn. Nam ik direct katten. Bah bah, heel je tuin onder laten schijten door een stel duiven..

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Paard op hol door een piepende apparaat? (Tuinwachter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 07:20

Ik heb nog nooit gehoord dat een paard op hol slaat hiervAn. Frapant. Toch eens uit gaan testen.