Vrouwen van militairen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 22:48

Hallo! :D
(Geen idee of dit topic hier goed staat)

Ik heb nu een aantal maandjes een relatie met een militair bij de Landmacht. Naast de voordelen (leuk lichaam, leuk pak, leuk uitziende collega's), ondervind ik ook veel nadelen..
Ik zie hem alleen in het weekend, ma t/m vrij zit hij op dr kazerne, hij leeft echt in een militairen wereldje waar ik niets van snap. Zijn vrienden bestaan vooral uit zijn collega's, waar hij een speciale band mee heeft maar dus ook hun werk taaltje en gewoontes. Hij leeft voor zijn werk.
Uiteraard ben ik erg blij voor hem dat hij gelukkig is met zijn baan, maar toch maakt het onze relatie onzeker.
Zwanger worden, alleen voor kinderen zorgen, altijd alleen zijn, de gevaren van uitzendingen... Hoe moet ik dit voor mij gaan zien?
Uiteraard praat ik hierover met vriendlief, hij baalt er zelf ook van.

Zijn er op bokt nog meer vrouwen van militairen die hier tegen aan lopen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie hiermee omgaan!

Groetjes :)

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:51

Pfoe dat lijkt me best zwaar ts! Ik lig nu ook alleen in bed, vriendlief zit bij de politie en werd vanavond opgeroepen om hele nacht bewaking te doen bij een slachtoffer in het ziekenhuis en ik vond mezelf al zielig :')

Ben benieuwd naar de reacties hier, lijkt mij ook erg lastig wat jij omschrijft ts!

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:00

ik heb mijn man, ook een militair in 1997 leren kennen...we zijn getrouwd in 1998 ..ja binnen 1 jaar...en moet zeggen heb er geen moment spijt van inmiddels hebben we ook een dochter van 12...ja het is een heel apart wereldje...ik heb 2 uitzendingen meegemaakt..en gelukkig alleen naar het toen al rustige Bosniƫ.
.. in tegen stelling tot zijn broer die in oa in Kosovo en Afghanistan zat...zit jou vriend nog in opleiding of is hij gewoon "ver" geplaatst??...soms sta je er (voor je gevoel) echt alleen voor...maar dat kan je ook sterk maken....ik zei altijd een winkelier kan ook overvallen worden (juwelier laatst)... ik heb gekozen voor de persoon..in de eerste plaats...en zijn baan geaccepteerd...momenteel zie ik mij man ook alleen in het weekeinde omdat de kazerne waar hij werkt gewoon te ver weg ligt van onze woonplaats...maak je niet te veel zorgen over de toekomst en geniet van jullie samen...mocht te ergens mee zitten een pb-tje is zo gemaakt toch...wij vrouwen van militairen steunen elkaar net zo als de militairen onderling

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:05

Jullie zijn nog heel jong, geloof mij maar zijn prioriteiten veranderen ook met mate hij langer in dienst zit. :j mijn vriend is al stuk ouder en heeft al heel wat dienstjaren en uitzendingen opzitten. De diensten zijn wisselend, maar het is leuk om naar elkaar uit te kijken. Soms 5 dagen, soms 3 maar soms ook veel vrij. Het is geven en nemen. In de vrije tijd laten we elkaar ook gewoon los, ik mijn paardenhobby en hij het zijne. Blijf niet aan elkaar kleven, dat gaat afrechts werken. Maar goed, een relatie met een militair is nu eenmaal anders dan met een burger. :) waar ik beetje moeite mee heb is jouw zin " naast de voordelen " leuk lichaam leuk pak....je kiest voor iemand als mens en niet om zijn pak. Als je nu al moeite hebt met zijn beroep dan vrees ik zal het nooit wat worden. Mijn advies: doe het rustig aan en praat veel met elkaar maar denk vooral na wat jij wilt, wees eerlijk na jezelf toe en ook naar jouw vriend.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 23:16

@Aranel sterkte vannacht! Mijn vriend is net weer vertrokken naar de kazerne dus ik deel je gevoel van leegte haha!

@Welshje68 Hij werkt er maar zit momenteel weer even in opleiding voor een hogere rang!
Heeft jouw man ook zo last van angst om fouten te maken in het dagelijks leven?
Bedankt! Fijn om te weten ook dat de vrouwen in dit schuitje elkaar steunen :D

@BootsScoot dat van de voordelen was meer als soort positief grapje erbij om het verhaal niet zo negatief te maken. Dat van elkaar loslaten in vrije tijd vind ik een goede. Stimuleer hem ook altijd om iets met zijn vrienden te doen in het weekend want wil hem absoluut niet claimen!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:17


Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:24

Oh en ik baal al vreselijk als ik een week (zoals deze week) alleen moet slapen, omdat hij dan nachtdienst heeft (en dan zie ik vriendlief overdag nog wel gewoon). Haha.

Ik vind het erg knap, maar denk dat het ergens ook wel "fijn" is (naar 'm uit kunnen kijken/naar elkaar), maar spanning (uitzendingen) en het er alleen voor staan. Ik denk niet dat ik dat zou willen, kunnen vast wel, maar willen is een ander verhaal. Respect daar voor! :)

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:30

Sincere schreef:
@Aranel sterkte vannacht! Mijn vriend is net weer vertrokken naar de kazerne dus ik deel je gevoel van leegte haha!

@Welshje68 Hij werkt er maar zit momenteel weer even in opleiding voor een hogere rang!
Heeft jouw man ook zo last van angst om fouten te maken in het dagelijks leven?
Bedankt! Fijn om te weten ook dat de vrouwen in dit schuitje elkaar steunen :D

@BootsScoot dat van de voordelen was meer als soort positief grapje erbij om het verhaal niet zo negatief te maken. Dat van elkaar loslaten in vrije tijd vind ik een goede. Stimuleer hem ook altijd om iets met zijn vrienden te doen in het weekend want wil hem absoluut niet claimen!



Oke dat is duidelijk!

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:34

Ja ik :)

Heb nu 3 jaar relatie met een militair, inderdaad het elke zondag weer afscheid nemen...
We propten in het begin alles zoveel mogelijk in 1 weekend, want ja, we zagen elkaar zo weinig. Het is heel vervelend maar je moet elkaar ook nog ruimte geven voor andere dingen.

Wat ik zelf heel lastig vond was dat ik de weekenden zoveel mogelijk vrij probeerde te houden om samen leuke dingen te doen, maar hij natuurlijk in zijn weekenden ALLES moest doen, dus ook naar andere vrienden etc.

Daarnaast is mijn ervaring dat Defensie heerlijk onduidelijk is en vaak verassingen heeft waardoor je vriend later thuis komt, niet thuiskomt in een weekend en zo verder.

Ook zijn er de uitzendingen.. Ben nu samen met mijn vriend aan het aftellen, 27 mei vertrekt hij voor 4,5 maand naar Turkije... Word erg pittig...

Ik zorg er dan ook voor dat ik mijn eigen dingen heb om voor te gaan, zodat ik niet dagen ga zitten tellen tot hij terug komt :)

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:40

mijn man hoeft nog maar 2 jaar en mag dan al stoppen met werken...wij zijn wellicht wat ouder in leeftijd maar dat moet niet uit maken in het steunen van elkaar toch...en helaas merk ik niet dat mijn man bang is om fouten te maken...ik merk wel dat hij moet wennen aan de burgermentaliteit...bij vergaderingen van de plaatselijke sportvereniging kan hij zich enorm ergeren aan het oeveloos ouwehoeren zoals hij zegt dat straight to the point zeggen wat men denkt..daarom kan hij soms enorm lomp overkomen waar veel mensen aan moeten wennen

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:41

Jaaaaaa hier nog een vrouwtje met een landmachtmannetje!
Bijna 5 jaar een relatie, samenwonend en alles gaat top!
Moet wel zeggen dat ik gister erg last had van een dip, tranen spoelden over m'n wangen.. M'n eenzaamheid nam de boel even over. Dus ja, weer zo'n nadeel hihi!

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:45

welshje68 schreef:
mijn man hoeft nog maar 2 jaar en mag dan al stoppen met werken...wij zijn wellicht wat ouder in leeftijd maar dat moet niet uit maken in het steunen van elkaar toch...en helaas merk ik niet dat mijn man bang is om fouten te maken...ik merk wel dat hij moet wennen aan de burgermentaliteit...bij vergaderingen van de plaatselijke sportvereniging kan hij zich enorm ergeren aan het oeveloos ouwehoeren zoals hij zegt dat straight to the point zeggen wat men denkt..daarom kan hij soms enorm lomp overkomen waar veel mensen aan moeten wennen



Heel herkenbaar wat je zegt over het straight to the point en het ergeren over bepaalde dingen. Soms moet ik er wel om lachen hilarisch.

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:49

ik zeg dan ook vaak wen er alvast maaraan over twee jaar ben je ook een klebu om in militaire afkortingen te spreken....zal maar niet zeggen welke blik ik dan krijg... :D voor de nog leken onder ons klebu = kleffe burger

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:51

Welshje, soms is het hier wel met wat afkortingen en dat kijk ik m aan zovan: gaat het wel goed met je >;). Haha.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:53

Mijn broertje zit bij de marine. Ongeveer zo iets, hij heeft net een maand een kind, hij krijgt van zijn baas voldoende vrij maar dit zal ook wel verschilleen denk ik ja. Soms is hij ook een half jaar van huis dat vind zijn vriendin erg moeilijk, wel ook heel de week van huis weg ja. Ik denk dat je hier gewoon heel erg aan moet wennen en dat het per baas zal verschillen

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 23:53

@VisibreTeam oeff dat is al bijna! Heel veel sterkte! :)

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:54

welshje68 schreef:
ik zeg dan ook vaak wen er alvast maaraan over twee jaar ben je ook een klebu om in militaire afkortingen te spreken....zal maar niet zeggen welke blik ik dan krijg... :D voor de nog leken onder ons klebu = kleffe burger


:') klebu....

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:55

hij had er nog zo een waar ik even niet op kom maar het kwam erop neer dat zn paspoort in zn linkerborst zak zat..... papoinliboza dat was um

BootsScoot
Berichten: 388
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:57

Welshje68 leuk he al die afkortingen. _/-\o_

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:59

BootsScoot schreef:
Welshje68 leuk he al die afkortingen. _/-\o_



Soms heel storend :')

Zeg ik iets: KVO!

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:59

hou op werd er knettergek van....soms gebruikt ik ze ook op een gegeven moment en werd ik aangekeken alsof ik volslagen maf was

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:00

oja kvo....grrrrrr

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:02


Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:03

welshje68 schreef:
hij had er nog zo een waar ik even niet op kom maar het kwam erop neer dat zn paspoort in zn linkerborst zak zat..... papoinliboza dat was um

nog preciezer:
mipapoinliboza...
En de buitenwereld zijn natuurlijk nukubu's
Oftewel hier ook een militaire man..

welshje68
Berichten: 634
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Weert

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 00:05

nukubu?? ben het even kwijt