rugvraagje MET SPOED

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lydia
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: \

rugvraagje MET SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 09:15

hallo ik heb al lang een vraag en die is Scheve mond
waneer mag je op eeeen pony gaan zitten (fjord ze is nu 2.6)
sommige zeggen dat je er elke dag wel een minuutje erop mag, andere zeggen afen toe (1x in de maand erop ofzo en dan 3 minuutjes) andere zeggen 1x in de week er ff op 1minuutje of zo? is dat slecht of kan het wel, want sommige rijden hun pony al in als ie 2,6 is. Dus daarom mijn vraag!!!!!!!! willen jullie hem snel beantwoorden ik w8 al lang op deze vraag please
Alvast bedankt

Lydia
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: \

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 09:16

hier boven is een dierenarts vraag dus alleeeeeen dierenartsen reageren ************

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23490
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:20

waarom alleen dierenartsen? er zijn genoeg bokkers die er verstand genoeg van hebben hoor (ik niet) ik zou er gewoon pas rustig aan op gaan als ie 3 is, nu een beetje met hem spelen, grondwerk enzo.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:30

Assistente ook goed? Het verschilt zo ontzettend per paard, kijk naar je paard groeit hij nog erg, hoe reageert hij op het andere werk, longeren enz. Het ene paard kan je wel al op gaan zitten op die leeftijd het andere pas als ze 4 zijn het is zo ontzettend verschillend, als jij denkt dat het kan kan het vaak ook wel, doe het eerst rustig aan ga is een keer op hem hangen doe dat na een paar dagen nog eens enz. Ga er dan eens op zitten en stap een rondje enz... zo bouw je het langzaam op dat is het beste je kan het ook veeeeel sneller doen maar dan gebeurt het vaak dat ze na een jaar 2 jaar ontzettend gaan staken, succes shaneen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:06

Het hangt idd een beetje van de pony af, en er zijn ook wel rasverschillen. Een bloedbeest is vaak wat langzamer in z'n ontwikkeling dan een koudbloed. Daar hangt het dus ook vanaf. En dan is er ook nog de ruiter, hoe groot is die in verhouding tot de pony.
Als je begint, bouw het dan heel rustig op. en met echt gaan rijden zou ik nog even wachten tot je paardje echt 3 is. Ik weet, wachten is moeilijk maar levert vaak op de lange termijn meer op.
Je kan wel vast licht gaan longeren, zorgen dat hij verkeersmak is en zo dat scheelt straks als je erop kan gaan zitten.

Lydia
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-02
Woonplaats: \

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-02 16:26

Mijn pony gaat doet het goed met longeren ik longeer hem nu 2 a 3x per week, want als ik dat niet doe dan is hij hyperactief, en hij is ook al verkeersmak ik wou ff reageren op shaneen


Lydia