HBO of toch niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:03

Stages gaan doen zonder dat je een opleiding volgt weet niet of het bij jouw anders is maar hier krijg je dan echt geen stageplekken :n er zijn genoeg mensen die een opleiding volgen en al niks vinden helaas!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: HBO of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:06

oke, nouja ik heb toevallig van de week een bedrijf aangeschreven in zuid frankrijk met nederlandse mensen en dat was meteen raak. Telefonisch contact gehad en ik mag daar een periode komen om jonge paarden door te rijden.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:07

En ik heb nog een ander bedrijf in de buurt gezien, een paardenopvang die vrijwilligers/ruiters zoeken. Is ook nog een optie.

Anoniem

Re: HBO of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:08

Dat klinkt leuk, maar realiseer je dat dit allemaal tijdelijk is.

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: HBO of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:09

Leuk, maar het zijn wel allemaal (tijdelijke) stages, waarschijnlijk ook op vrijwillige basis, met andere woorden: je verdient er niets mee..

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:10

Ja dat is zeker zo, dus ik moet daarvoor ook beslissen wat ik daarna wil, voordat ik dat ga doen. :j Maar als ik geen HBO ga doen is het wel een optie om op die manier m'n cv wat meer te vullen en meer werkervaring op te doen. En daarnaast zou ik dan een deeltijdopleiding kunnen doen ofzo.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:10

MyHorseGirl schreef:
Leuk, maar het zijn wel allemaal (tijdelijke) stages, waarschijnlijk ook op vrijwillige basis, met andere woorden: je verdient er niets mee..


Nee dat weet ik. Anders had ik al lang een betaalde baan genomen en dan had je mij niet gehoord en was HBO ook niet ter sprake gekomen waarschijnlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:12

Alleen is een deeltijdstudie ook niet makkelijk en kun je alleen maar doen met een goede werkplek met vaak al een vast contract. Dus dat is ook niet makkelijk. Daarbij moet je er voor de meeste opleidingen rond deze tijd wel bij zijn.

Waarom ga je niet nog een MBO opleiding doen? Kun je misschien hier en daar verkort traject doen.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:13

Omdat dat niet vergoed wordt en ik dat een beetje nutteloos vind :o

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:14

saskiakefie schreef:
MyHorseGirl schreef:
Leuk, maar het zijn wel allemaal (tijdelijke) stages, waarschijnlijk ook op vrijwillige basis, met andere woorden: je verdient er niets mee..


Nee dat weet ik. Anders had ik al lang een betaalde baan genomen en dan had je mij niet gehoord en was HBO ook niet ter sprake gekomen waarschijnlijk. :)


Maar wat ik me dan afvraag (niet aanvallend bedoeld); waarom ga je dan die stages doet als je er in principe toch niets aan hebt? De kans dat je een baan vind, is zo klein.. Dan kun je die tijd beter investeren in een opleiding/cursus. En inderdaad, wat Jolien zegt, kun je niet een andere HBO-opleiding doen? Secretaresse bijvoorbeeld? Ik noem maar wat.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: HBO of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 13:16

Yup ik ga nogmaals de opleidingen die jullie noemen opzoeken, ik moet alleen haast maken want bij sommige opleidingen moet je je al voor 1 april hebben ingeschreven. Die stages doe ik dan voor meer ervaring en voor m'n CV.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:21

Ik zie dat je twijfelt of je een HBO studie zult gaan volgen. Bij twijfel zou ik het (nog) niet doen. De doorstroom van MBO naar HBO is mogelijk maar kan wel als pittig worden ervaren. Er wordt veel zelfstandigheid van je verwacht en ook Engels is op veel studies een taal die je moet beheersen. Daar kan je natuurlijk wel wat aan doen. Extra cursus volgen of een periode in een Engelstalig land gaan werken.
Kijk eerst wat je leuk vindt om te gaan studeren. Je kan op alle site van de hogescholen in Nederland allerlei richtingen bekijken. De meeste open dagen zijn al geweest, dat is jammer want daar krijg je toch een beter beeld van een opleiding of het bij behorende beroep. Ook zijn er meeloopdagen die georganiseerd worden en tijdens de informatie dagen kan je ook informatie krijgen over werkgelegenheid en mogelijkheden na je studie.
Je geeft aan dat je nog twee jaar stufi kan krijgen, maar mocht je de HBO studie vroegtijdig stoppen dan moet je terug betalen. Alles daarover kan je lezen op de site van DUO.
Ik zie dat je goed in tekenen bent en fotografie. Is dit nog een optie voor je om in verder te studeren?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:22

Bekijk Stoas Wageningen eens, erg praktijkgericht en de kans op een baan schijnt groot te zijn

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 13:23

MyHorseGirl schreef:
Leuk, maar het zijn wel allemaal (tijdelijke) stages, waarschijnlijk ook op vrijwillige basis, met andere woorden: je verdient er niets mee..

Precies... En daarbij... beetje hard gezegd misschien maar jonge paarden doorrijden bij bedrijven etc dat doen zoveel mensen of dat nou CV waardig is :o ik heb het er iig niet bij opstaan...

SaiLady
Berichten: 266
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 15:06

Als diermanagement je het meest aanspreekt, is het een goede optie om te kijken naar de opleidingen die @Selka heeft genoemd. Deze opleidingen bieden meer kans op werk en je zou een minor richting dieren kunnen volgen.
Deze opleidingen zijn er trouwens ook in de 2-jarige versie, de zogenaamde HBO associate degree.
Als je de 2 jaar hebt voltooit kun je alsnog kiezen voor je volledige HBO-bachelor en anders krijg je een HBO associate degree.

Selka schreef:
Hoe goed ben je in economie? Marketing, Small business & Retailmanagement, commerciële economie, recht. Als ik jou was zou ik meer naar dit soort studies kijken. Hier is nog altijd werk in te vinden. Ik ken geen enkel oud klasgenootje die gedwongen zonder zit. Ja het is heel breed, maar dat is dus weer in voordeel bij het zoeken naar een baan. In alle opleidingen krijg je trouwens te maken met Engels. Ook is het een goede taal om te kunnen lezen, schrijven en spreken dus wat je ook besluit ik zou zeker een cursus Engels volgen!!

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: HBO of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:32

Waarom heb je nog geen beroepskeuzetest gedaan?

Ik zeg niet dat deze dingen heilig zijn, maar als je hem eerlijk invult en dus niet invult met voorbedachte rade (oh ik vul dit in want dan komt dit eruit..) maar gewoon echt oprecht... dan zou het je zomaar een 'richting' kunnen aangeven waarin je kunt kijken :)