Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:39

Sedelogic schreef:
De naam is niet veranderd, er is maar één echte Sedelogic pad, van de hand van de ontwikkelaars. De bovengenoemde pad is niet hetzelfde.

Welke is dan de echte? Ik kan de Koole Sedelogic pad niet meer vinden alleen nog die van Kingsley.

MarlouHarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:46

De pad in de link op de vorige pagina die je kon winnen is de echte, ik heb hem namelijk gewonnen..

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:59

Splendesco schreef:
Welke is dan de echte? Ik kan de Koole Sedelogic pad niet meer vinden alleen nog die van Kingsley.

De enige echte is de Sedelogic pad, onder andere te verkrijgen via de ontwikkelaar: http://www.sedelogic.com/horse_pad

Chesss

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:12

kun je deze ook testen?

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:20

dat kan onder voorwaarden, indien interesse neem even contact op

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:53

die van koole (die ik als sedelogic pad heb gekocht) is niet de ''echte''? (Hij bevalt overigens prima..)

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:55

Als er Sedelogic op staat is het een echte.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:56

Sedelogic schreef:
Splendesco schreef:

De enige echte is de Sedelogic pad, onder andere te verkrijgen via de ontwikkelaar: http://www.sedelogic.com/horse_pad

Gisteren werd mij op de Kingsley stand verteld dat de naam Sedelogic veranderd was in Kingsley?

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:11

Sedelogic is Sedelogic en blijft Sedelogic. Al het andere is namaak. Sedelogic horse products is een lijn die door ons, (dierenartsen, wetenschappers, en lucht en ruimtevaart ingenieurs) gedurende een vijftal jaren ontwikkeld is en nog steeds door ontwikkeld wordt. Dit wordt ook onder andere ondersteund door FEI dierenartsen. Alleen wanneer het echte Sedelogic logo aanwezig is, kan kwaliteit, service en innovatie gegarandeerd worden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:48

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:06

Sedelogic schreef:
Als er Sedelogic op staat is het een echte.

er staat koole-sedelogic op

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:16

Billy schreef:
Op de site van Koole kom je ook de Kingsley pad tegen. Als ze niet hetzelfde zijn, ben ik benieuwd naar de verschillen...
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsley-pad-2-laags-12164'

Graag antwoord hierop.
Wat is dan, afgezien van het label, het verschil? De materialen en de technieken zijn het zelfde.

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:31

Slechts als het echte Sedelogic logo op het product staat kan het bovengenoemd team erachter staan.
Slechts dan is kwaliteit, service en doorontwikkeling gegarandeerd.
Al het andere is namaak.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:35

Mag ik dan vragen wat de echte sedelogic pad kost? (mag uiteraard ook via PB)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:41

Tamara1991 schreef:
Billy schreef:
Op de site van Koole kom je ook de Kingsley pad tegen. Als ze niet hetzelfde zijn, ben ik benieuwd naar de verschillen...
http://www.kooleruitersport.nl/p-kingsley-pad-2-laags-12164'

Graag antwoord hierop.
Wat is dan, afgezien van het label, het verschil? De materialen en de technieken zijn het zelfde.

Dit is gewoon dezelfde.. Alleen gebruiken ze nu ipv de naam van hun winkel de naam van hun zadels. Is ook door hen zelf aangekondigd vorige week (de naamswijziging)..

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:57

Lioony schreef:
Tamara1991 schreef:
Graag antwoord hierop.

Dit is gewoon dezelfde.. Alleen gebruiken ze nu ipv de naam van hun winkel de naam van hun zadels. Is ook door hen zelf aangekondigd vorige week (de naamswijziging)..

En daarmee is de prijs ook flink gedaald, was eerst nog €149,95 nu €99,95 voor een 2 laags pad. :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:19

wel super vaag zo zeg !

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:22

Klopt. Dat komt doordat het nu op hun andere naam staat.

Wat is daar vaag aan? Dit kun je gewoon vinden op o.a. hun facebookpagina hoor....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:23

Ik vind het vaag omdat sedelogic hier op bokt ( ik neem aan de fabrikant ) beweert dat andere namen dus neppers zijn.
Maar Koole beweert dat het dezelfde pad is kennelijk.

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:51

Beste Allen

beste Tamara,

leuk je hier op Bokt te ontmoeten,
Ik denk dat jij, gezien de bagage die jij mijns inziens hebt, je het niet nodig hebt om je voor de kar van Koole ruitersport te laten spannen (jij bent bij hen in loondienst). Vooral in de wetenschap dat jij weet wat de werkelijke situatie is.

De bovengenoemde pads lijken misschien hetzelfde, maar Sedelogic heeft onder geen beding die partij het recht gegeven de pads te maken. De naamswijziging zoals door die partij is aangekondigd is vanwege merkrecht schending al verwijderd van hun facebook pagina. Op dit moment loopt er een onderzoek of de bovengenoemde pads dezelfde technieken gebruiken en daarmee patenten van Sedelogic overtreden.

Inmiddels hebben wij geconstateerd en ook Koole ruitersport weet van het feit, dat er honderden door hen in de markt gezette pads,om economische motieven in de verkeerde snijrichting gefabriceerd zijn, hetgeen ernstige problemen kan opleveren m.b.t shearing forces. Een recall zoals het hen zou betamen en initieel ook informeel aangekondigd, heeft niet plaatsgevonden.
Ook hebben we inmiddels zelf in een laboratorium gemeten, dat verschillende onder hun nieuwe merknaam in de markt gezette zadeldekken, waarvan ze stellen dat ze hezelfde zijn, m.b.t Kpa en de hieraan verbonden pressure spreiding en shock absorptie inferieur zijn aan het origineel.

Duidelijk mag zijn dat het Sedelogic team dat vele jaren aan de ontwikkeling van de Sedelogic Products gewerkt heeft zich van bovengenoemde praktijken volledig distantieert.

Gezien allerlei acties van bovengenoemde partij, kunnen wij m.b.t de prijzen waar zij mee schermen slechts opmerken: Goedkoop is Duurkoop.

Hopend een ieder hiermee inzicht in de achtergronden gegeven te hebben:

Het Sedelogic team,

en namens deze

Drs J.M.G.Stokkermans
Dierenarts

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:03

Ik snap er niks meer van?! Die van Koole is dus namaak? Hoe kan die dan eerst ook onder de naam sedelogic verkocht worden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:10

Het lijkt me meer een zaak van rancune na een verbroken samenwerking.
Het zou meneer Stokkermans sieren als hij gewoon nederlands zou schrijven ipv met vage engelse termen te gooien, waardoor de tekst moeizaam leesbaar wordt.

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:25

Beste Billy,

Excuses dat technische termen vaak niet goed leesbaar zijn voor een breed publiek.

enkele vertalingen:

pressure: druk
kpa: kilopascal: is een eenheid waarin druk weergegeven wordt.
shearing forces: wrijfkrachten. dit heeft te maken met pads die kunnen schuiven.

hoop je hiermee van dienst te zijn,

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:42

Het wordt er echt een stuk duidelijker op zo! +:)+

^) ^)

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:45

Is het dan verstandig om de pad niet meer te gebruiken of doet deze wel wat er in de gebruiksaanwijzing wordt aangegeven? Ik heb een 1-laags pad en heb de gebruiksaanwijzig er nog bij, ik weet niet of die nog openbaar mag staan (http://www.mijnalbum.nl/Album=HK333KGV) vandaar even in een link. Op de site van Divoza worden de producten ook nog vermeld als zijnde Koole Sedelogic.