KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:13

Wat een heerlijk logisch reglement is het ook af en toe ;) Wel handig om te weten. +:)+ (al hoop ik voor begin augustus toch wel eens een puntje gescoord te hebben in de M dressuur :P)

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:18

Ja logisch toch :D
Na een week trainingskamp moet dat toch zeker lukken :j

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:24

Bedankt in iedergeval voor de informatie!
Ik had de knhs ook al gemailt met deze vraag maar daar heb ik nooit antwoord meer op gehad haha, dit gaat dan veel sneller!

Die punten in het M gaat helemaal goed komen hoor marjola!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 06:59

ilovemoney schreef:
Ik hoop volgend jaar M dressuur de te zijn en dan mogen we meteen klasse 2 startten.

Dit heb ik nog niet eerder gehoord
Wel weet ik dat je niveau blijft staan.
Dus als je klasse 2 was kun je daar gewoon in verder.
Bovendien in samengesteld haal je makkelijk 2 tot 3 winstpunten dus je bent zo de klasse 1 uit en je paard doet er ervaring in op dus waarom zo moeilijk?
In klasse 2 moet je wel een hoger tempo rijden

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:16

Het is maar net hoe je het bekijkt, over het algemeen doe je 2 jaar om een klasse door te komen heb ik begrepen bij samengesteld, vandaar dat we een jaar wachten en dan lekker klasse 2 gaan startten.
Qua dressuur is er geen verschil in klasse en bij vaardigheid ligt alleen het tempo iets hoger, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:42

@Flurk dat is de over en weer startregeling, wat gekoppeld is aan je prestaties in de dressuur. M dressuur staat gelijk aan klasse 2, Z en ZZ gelijk aan klasse 3.

Voor mij zijn de meeste SGWs een hele eind weg (en daarnaast heb ik niet de spullen om te logeren), dus daarom begin ik gelijk in de klasse 2 (zal ik toch nog wel een paar jaar inzitten met 1 SGW in het jaar :P). De dressuurproef is qua inhoud te vergelijken met een L proef en de vaardigheid komt op precies hetzelfde neer als wat ik nu al rijd. Alleen de marathon is dan 'nieuw' en die ene km harder in traject A en E, moet wel te doen zijn.

@ilovemoney vaardigheid klasse 2 (enkelspan po/pa) staat net als in de (gewone) VH klasse M op 240m per minuut en spoorbreedte + 20cm. Dus alleen ietsje krapper dan de normale L vaardigheid (al ga je tegen die tijd vast al richting de M ;) ).

tetske_D
Berichten: 43
Geregistreerd: 08-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:41

Ik wil ook heel graag mee. Denk dat het voor mijn ponys ook een goede training zou zijn. Als ik ga kom ik met dubbelspan welshjes. Ook alleen dan. Maar zo te horen genoeg mensen die willen en kunnen helpen! Het enige probleempje is dat ik eigenlijk ook gebonden ben aan vakanties. Maar ik probeer een weekje verlof te krijgen! Zou super zijn als het lukte.
Als ik kom dan met deze 2:
Afbeelding

Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:44

Leuk Tetske! Mooi span!
Welke week zou je komen, als het lukt?

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:48

ilovemoney schreef:
Het is maar net hoe je het bekijkt, over het algemeen doe je 2 jaar om een klasse door te komen heb ik begrepen bij samengesteld, vandaar dat we een jaar wachten en dan lekker klasse 2 gaan startten.
Qua dressuur is er geen verschil in klasse en bij vaardigheid ligt alleen het tempo iets hoger, maar daar verwacht ik geen problemen mee.

Heldere uitleg.
Wil wel even wijzen dat de dressuurproef van klasse 1 anders is dan klasse 2 en iets zwaarder wordt beoordeeld.
Ik heb 3 wedstrijden in klasse 1 gereden en nu pas 2 in klasse 2.
Vandaar dat ik het snel vond gaan.
Had nog oude rechten op mijn naam staan vandaar dat ik maar paar puntjes hoefde bij te rijden.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:48

tetske_D schreef:
Ik wil ook heel graag mee. Denk dat het voor mijn ponys ook een goede training zou zijn. Als ik ga kom ik met dubbelspan welshjes. Ook alleen dan. Maar zo te horen genoeg mensen die willen en kunnen helpen! Het enige probleempje is dat ik eigenlijk ook gebonden ben aan vakanties. Maar ik probeer een weekje verlof te krijgen! Zou super zijn als het lukte.
Als ik kom dan met deze 2:
[ Afbeelding ]

Leuk span en mooie foto

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:22

Kan je doen idd, maar waarom persé klasse 2 willen starten? Of weet je zeker dat je daar direct mee kan komen in alle 3 de onderdelen?
Zou lekker klasse 1 starten en ervaring opdoen, en dan zien hoe het gaat, dan kun je ook rustiger aandoen in oa A en E traject, en als dat goed gaat overstappen.


Leuk tetske! :D

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:29

MelanieB schreef:
Kan je doen idd, maar waarom persé klasse 2 willen starten? Of weet je zeker dat je daar direct mee kan komen in alle 3 de onderdelen?
Zou lekker klasse 1 starten en ervaring opdoen, en dan zien hoe het gaat, dan kun je ook rustiger aandoen in oa A en E traject, en als dat goed gaat overstappen.


Leuk tetske! :D

Ik denk dat ze het wil omdat klasse 1 geen kampioenschap kent

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:35

Zijn er nog N-Hers die 2 februari vaardigheid gaan rijden bij Bucephalus?? En zijn er menners die nog tips en trucs voor me hebben ;-)

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:01

Leuk span tetske! Hopelijk gaat het verlof krijgen lukken.

@Melanie/Flurk in mijn geval (weet niet hoe het bij ilovemoney zit) gaat het niet om kampioenschappen oid, maar ik vind de klasse 2 een mooiere uitdaging. Ik verwacht namelijk dat ik in dr+vh ruim voldoende mee kan komen, dat ik de gok in de marathon wel durf te nemen. In mijn geval heb ik de wedstrijd pas in augustus, dus nog een aantal maanden om te groeien en testmomentjes in te bouwen (o.a. een impuls wedstrijd). Tegen die tijd verwacht ik in de M dressuur goed mee te komen en vaardigheid richting Z startgerechtigd te zijn, dus dan biedt de klasse 1 niet heel veel uitdaging bij die twee onderdelen. Ik hoef ook niet gelijk winstpunten te scoren als ik mee doe in het SGW, dus dan leg ik liever de lat ietsje hoger. En mocht het na verloop van tijd (en de testjes) toch een iets te grote sprong in het diepe zijn, kan ik altijd nog mijn doelen bijstellen ;)

@Lizz jup ik doe ook mee. :D Er is ook een D+V topic waar we dat allemaal kunnen bespreken: [AR] Dressuur en Vaardigheid 2014 (voordat we op ons kop krijgen van de mods over teveel off topic gaan O:) )

Een tip: mikken op de buitenste pion en op het laatste moment rechtstellen, dan zit je precies in het midden. En niet teveel denken in hard rijden/racen, maar een strak basistempo rijden dan voorkom je slordige foutjes.

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:03

Ah bedankt voor de tip :D

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:09

Het gaat mij inderdaad ook helemaal niet om die kampioenschap.
Maar het zijn wel dingen om over na te denken! ^^
Wat marjola zegt, geld ook voor mij wel.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 07:21

Ik ben ook aan het twijfelen tussen klasse 1 en 2.
Eerst maar eens een paar impuls starten en kijken hoe het werkt.
Zou graag een ervaren groom willen die me dit uitlegt en me in de praktijk op weg helpt mbt SMW.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:51

Flurk schreef:
MelanieB schreef:
Kan je doen idd, maar waarom persé klasse 2 willen starten? Of weet je zeker dat je daar direct mee kan komen in alle 3 de onderdelen?
Zou lekker klasse 1 starten en ervaring opdoen, en dan zien hoe het gaat, dan kun je ook rustiger aandoen in oa A en E traject, en als dat goed gaat overstappen.


Leuk tetske! :D

Ik denk dat ze het wil omdat klasse 1 geen kampioenschap kent

Wel districtskampioenschap :j
Maar als je idd echt perse om NK wilt starten moet je klasse 2 of 3 rijden ja :j

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:59

Ik zou gewoon in klasse 1 starten. Zeker voor de 1e keer. Sommige wedstrijden zijn echt best
zwaar! En die ene km harder in A en E traject kan best tegenvallen hoor.

Menweek gaat het hier helaas niet worden. Wel veel andere leuke dingen.

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:11

Ik vind het altijd wel leuk om er over te brainstormen en om de voor en nadelen met elkaar te vergelijken. :j
Leuk dat iedereen er weer anders over denkt, hihi.

Ik ga eerst lekker onderling amsterdamse bos rijden 13 april, is een wedstrijd met hindernissen (wegtraject), dressuur en vaardigheid.
Dan kan kijken hoe het gaat en hoe de pony het doet.
Na twee jaar te hebben gegroomd op samengestelde wedstrijden bij Riny Rutjens begint het toch wel te kriebelen om zelf samengesteld te rijden!

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:08

Deelnemerslijsten staan er op.
Dit jaar is week 2 drukker als week 1

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:11

Misschien ook vanwege de periodes?
Zit nu langere tijd tussen en ik had bedacht dat het dan in juni meer kans op beter weer zou zijn.

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:19

Waar staat die lijst dan?

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: KNHS zomerinstructieweken mennen 2014!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:21


Siesje80

Berichten: 217
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:23

Mogelijk zijn ze ook nog niet compleet.
Ik sta er voor week 1 niet bij, maar heb wel een bevestiging gekregen na mijn betaling. Heb knhs al gemaild.