wat voor kaptoom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Juultjeeeh
Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-13

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:05

*of is dat heel iemand anders? Sorry, ben even verward!!:p

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:08

Neen, ik ben niet Lusitana ;) , heb wel al mensen doorverwezen naar Lusitana omdat ik geen kaptooms maak met een ijzeren ketting in de neus, was jij dat die me mailde?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:11

Een kaptoom die zacht in werkt en ook nog eens goed blijft zitten lijkt me wel wat..Reageren paardjes met gevoelige hoofdjes er ook positief op?In de zin van dat ze het niet erg vinden om hem om te hebben??Ik heb hier een paardje die niet snel iets lekker vind zitten aan zijn hoofd..Je mag mij ook best wat foto's sturen :j

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:21

Bedoel je mijn paard :D , die is net hetzelfde en ook zo gevoelig. Voor haar ben ik aanvankelijk beginnen ontwerpen ;-). Heb nu meer dan 15 ontwerpen gemaakt, allemaal verschillend, voor ene paard is dit leuker, voor andere paard iets anders. Is gewoon uitproberen dat ik gedaan heb.
Weet je wat ik zo super vond? Vandaag ging ik weer eens passen (laatste tijd gebeurt dat heel veel omdat ik met drie nieuwe modellen bezig ben) en wat deed m'n merrie? Ze had er vandaag zo'n zin in, ze weet dat ze dan een brokje krijgt als ze flink stilstaat...ze deed haar hoofd naar voren om het aan te doen en toen... geloofd m'n ogen niet...ging ze gewoon staan poseren toen ik de camera uithaalde. Ik doe dit vaak, maar sta er zelf niet bij stil dat paarden zo snel iets doorhebben. Was echt een fantastische ervaring :D
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 09-01-14 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:23

O wat grappig zeg(of eigenlijk ook niet want zelf vind ik het best een probleem)..Ik ben in elk geval heel erg benieuwd naar je ontwerp :j

Juultjeeeh
Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-13

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:32

Oke, bedankt! Nee, volgens mij heb ik u niet gemaild... Maar ik zou wel graag een foto willen hebben dus:):)
Julia

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:36

Hier nog even een linkje, wat er gebeurt met een kaptoom met fietsketting in neusriem en waarom dat niet zo fijn is op de neus van een paard:
http://horsefulness.be/kaptoom-2/
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 09-01-14 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:40

pleiada schreef:
Een kaptoom die zacht in werkt en ook nog eens goed blijft zitten lijkt me wel wat..Reageren paardjes met gevoelige hoofdjes er ook positief op?In de zin van dat ze het niet erg vinden om hem om te hebben??Ik heb hier een paardje die niet snel iets lekker vind zitten aan zijn hoofd..Je mag mij ook best wat foto's sturen :j


Zoiets?

Afbeelding

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 22:44

Suelza schreef:
pleiada schreef:
Een kaptoom die zacht in werkt en ook nog eens goed blijft zitten lijkt me wel wat..Reageren paardjes met gevoelige hoofdjes er ook positief op?In de zin van dat ze het niet erg vinden om hem om te hebben??Ik heb hier een paardje die niet snel iets lekker vind zitten aan zijn hoofd..Je mag mij ook best wat foto's sturen :j


Zoiets?

[ Afbeelding ]


Dat is een leuke.
Weet jij waar die vandaan komt en wat ie kost?

Juultjeeeh
Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-13

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:52

Ja, dat zou ik ook wel willen weten:)
Mag je trouwens met een kaptoom officieel starten? Ik denk het niet he? Met welk bitloos hoofdstel wel?

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:34

Die van de foto is inderdaad ook mooi! Ik heb ook een tijdje met zoiets gereden, ik had wel het idee dat mijn paardje er iets makkelijker in ging hangen... (Of misschien wel dat ik iets sneller ging vasthouden :o ) Toen ik later weer met een kaptoom met ketting in de neusriem ging rijden ging dat voor mijn gewoon weer wat makkelijker, het was allemaal wat lichter.

Vilar
Berichten: 553
Geregistreerd: 14-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:23

pleiada schreef:
Een kaptoom die zacht in werkt en ook nog eens goed blijft zitten lijkt me wel wat.

Dan zul je erg blij zijn met de kaptoom van Per Mi Cavallo (2 modellen). Deze zijn namelijk super zacht en vriendelijk en blijft goed zitten om het hoofd!

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:41

Juultjeeeh schreef:
Ja, dat zou ik ook wel willen weten:)
Mag je trouwens met een kaptoom officieel starten? Ik denk het niet he? Met welk bitloos hoofdstel wel?


Bij mij :') je mag er geen knhs wedstrijden mee rijden.

Ik rij er veel paarden mee, maar ze hangen er niet meer aan, dan aan een ander bitloos hoofdstel.

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:48

Met welke hoofdstellen mag je ook al weer wel starten?
Mag het ook met kaptoom in combinatie met bit (dus dubbele teugels)?

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:57

thirzanaomi schreef:
Met welke hoofdstellen mag je ook al weer wel starten?
Mag het ook met kaptoom in combinatie met bit (dus dubbele teugels)?


Nee, je mag niet mrt een kaptoom starten en het is of met bit of zonder. Niet allebei...

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 19:00

Oké. En welke bitloze optomingen mogen dan?
Want kaptoom mag niet, en verder?

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: wat voor kaptoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:06

Staat allemaal beschreven in de reglementen die online te raadplegen zijn.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:03

Vilar schreef:
pleiada schreef:
Een kaptoom die zacht in werkt en ook nog eens goed blijft zitten lijkt me wel wat.

Dan zul je erg blij zijn met de kaptoom van Per Mi Cavallo (2 modellen). Deze zijn namelijk super zacht en vriendelijk en blijft goed zitten om het hoofd!


Ja, vriendelijke neusriem é :+ :D Afbeelding ?
Laatste tijd komt er precies niet veel meer bij...misschien mist ze wat inspiratie :D ?
Ben benieuwd wat er binnenkort zo allemaal zal bijkomenAfbeelding ... echt benieuwd....

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:01


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:19

it_is_me schreef:
De Weense kaptoom van Marjoman Vienna is super fijn. Ziet alleen wel een prijskaartje aan...

Die heb ik ook. Ik gebruik hem intensief (ong 5 x per week en heb hem al 3,5 jaar in gebruik). Hij is nog steeds supermooi. Het bruine leer 'leeft' wel en wordt donkerder maar dat vind ik juist mooi.

Bij http://www.equimatch.nl/ heb ik er supermooie bruine teugels in dezelfde kleur bij gevonden. Ik heb overal teugelclips aan dus het wisselen van dressuurteugel, lange teugel en longeerlijn is in een wip (clip) gebeurd.

Ik vind de pasvorm goed: je hoeft de neusriem niet strak te doen. Hij schuift niet. Hij heeft een zachte neusriem (geen ijzer) en is niet grof. Ik rij er ook mee en dat gaat echt heel fijn vind ik.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:39

Cambiar schreef:
Vilar schreef:
Dan zul je erg blij zijn met de kaptoom van Per Mi Cavallo (2 modellen). Deze zijn namelijk super zacht en vriendelijk en blijft goed zitten om het hoofd!


Ja, vriendelijke neusriem é :+ :D [ Afbeelding ] ?
Laatste tijd komt er precies niet veel meer bij...misschien mist ze wat inspiratie :D ?
Ben benieuwd wat er binnenkort zo allemaal zal bijkomen[ Afbeelding ] ... echt benieuwd....

Ik gebruik al een hele tijd een van deze kaptomen en ben er tevreden over. Net wat mijn paard nodig heeft. Kan hem er ook prima mee bijzetten.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:20

Cemlys schreef:
Vilar schreef:
Dan zul je erg blij zijn met de kaptoom van Per Mi Cavallo (2 modellen). Deze zijn namelijk super zacht en vriendelijk en blijft goed zitten om het hoofd!



Ik gebruik al een hele tijd een van deze kaptomen en ben er tevreden over. Net wat mijn paard nodig heeft. Kan hem er ook prima mee bijzetten.


Inderdaad ;) , ik ontwierp zelfde neusriem :+ |( , eerste ontwerp lesjaar 2011 voor examen
Brede neusriem met een ovalen vorm voor de ligging, zonder ijzer en met lichte ringen:
http://www.youtube.com/watch?v=DQprU-5GFkg&feature=youtu.be

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:39

Wauw Cambiar, dat kaptoom met die 5 ringen en die kaakriem vind ik echt supermooi! Ik ben op zoek naar een nieuw kaptoom en wilde deze maand eigenlijk de Marjoman Vienna gaan bestellen. Maar nu ben ik wel benieuwd of jij kaptomen maakt voor verkoop en zo ja aan welk bedrag zou ik dan moeten denken? (per pb)

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:30

galaxyfizzy schreef:
Wauw Cambiar, dat kaptoom met die 5 ringen en die kaakriem vind ik echt supermooi! Ik ben op zoek naar een nieuw kaptoom en wilde deze maand eigenlijk de Marjoman Vienna gaan bestellen. Maar nu ben ik wel benieuwd of jij kaptomen maakt voor verkoop en zo ja aan welk bedrag zou ik dan moeten denken? (per pb)


Cambiar ik zou ook graag meer info willen ontvangen over de kaptomen die jij ontwerpt. Vind het een eng idee om te rijden met iets waar een ketting in de neusriem zit. En een kaptoom lijkt me makkelijker in gebruik voor verschillende doeleinden.

Juultjeeeh
Berichten: 143
Geregistreerd: 09-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:16

Ik weet dat er in dit topic al lang niks meer is geplaatst, maar ik heb inmiddels een kaptoom gekocht! De terreno 1 van permicavallo, nu gebruik ik 'm bij grondwerk en longeren, echt een fijne kaptoom!