Eiwitarm + genoeg energie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Eiwitarm + genoeg energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 21:21

Wie o wie kan mij helpen?

Na verschillende merken en soorten voer te hebben geprobeerd kom ik er maar niet echt uit. Ik zoek een voer dat eiwitarm is omdat mijn paard daar gevoelig voor is. Hij kreeg bultjes bv van de marstall western.

Van de Pavo natures best valt hij in en haalt hij geen energie uit, en nu hij op de Pavo Sportsfit staat zit hij ook weer onder de bultjes.

Kort samengevat, welk voer is eiwit arm maar bevat wel voldoende energie, ik heb namelijk een erg luie donder die wel wat peper in zijn kont mag hebben, maar wel langzaam vrijkomende energie omdat ik geen bommetje wil creeëren.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Eiwitarm + genoeg energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:26

Kun je niet gewoon bietenpulp bijvoeren voor de energie? Dat is eiwit arm en geeft veel langzaam vrijkomende energie.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:28

Probeer eens met Olie te gaan voeren. Wel goed advies vragen dan. En opbouwen. Daar halen ze goed energie uit maar moet wel letten op E en Selium extra dan. Mix met Tarwezemelen of bietenpulp kan je het goed geven. Niet elk paard vind het lekker:) Of een goede vitaminen/mineralenkorrel geven met olie als Energie bron. Maar vraag hier goed advies hoe je goede combi geeft. Maar is puur energie. Of geef een muesli met hoog olie gehalte! Brokken kan dat vaak niet mee die kan je dan niet persen.

Bij te dikke paarden kan je beter geen olie doen ze worden er wel wat ronder van en sneller dan met brok en hooi:)

Kan je doen met zonnebloem, lijnzaadolie enz. Maiskiemolie die vinden ze vaak ooknog lekker. Soja olie en voor vitaminen E een schutje rijstolie maar die vinden ze wel vies. Kijk anders eens op http://www.voervergelijk.nl of vraag een goede voerdeskundige.

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:14

Ik voer dit http://www.van-gorp.com/horsefood-the-b ... s-mueslis/, en dan de omega 3 powermix, al een hele tijd aan mijn quarters en tegenwoordig ook aan een tinker met IR.
Ik geef er altijd Soulmate 2G bij, zelfs aan de shet.
Ze doen het hier allemaal prima op met 1x per dag 3 handjes muesli.

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Re: Eiwitarm + genoeg energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:49


JJ_Team

Berichten: 95
Geregistreerd: 23-03-12

Re: Eiwitarm + genoeg energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:59

Ik kan je in dit geval van harte St. Hippolyt NutriStar aanraden!!! Ik ben er super tevreden over.
Niet heel makkelijk te krijgen, maar google eens welk bedrijf er eventueel zou kunnen bezorgen.
Ook niet het goedkoopste, maar echt wel een topper, je krijgt echt waar voor je geld.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:44

JJ_Team schreef:
Ik kan je in dit geval van harte St. Hippolyt NutriStar aanraden!!! Ik ben er super tevreden over.
Niet heel makkelijk te krijgen, maar google eens welk bedrijf er eventueel zou kunnen bezorgen.
Ook niet het goedkoopste, maar echt wel een topper, je krijgt echt waar voor je geld.


Ik vind dat top-voer, maar echt eiwitarm zou ik het niet willen noemen :n VREp (verteerbaar Ruw Eiwit paard) is hoger dan de marstall western.

Verhouding ruw eiwit - verteerbaar ruw eiwit is wel veel beter en Nutristar bevat veel meer essentiele aminozuren.

Mijn paard deed het er altijd erg goed op maar omdat het zo lastig verkrijgbaar is voer ik nu equifyt.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Eiwitarm + genoeg energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 18:55

Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb vorige week bij Arthurs western store Hugho kruidenmix meegenomen. Hij krijgt het nu een week en tot nu toe bevalt het wel goed...... Even afwachten nog.