Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 12:44

horsetalk.co.nz / http://www.bokt.nl


Afbeelding
Politiepaarden aan het werk. Foto: Pete

Een hardhandig optreden tegen asociaal gedrag in Australië heeft geleid tot een arrestatie van een man die naar verluidt een politiepaard meerdere keren tegen het hoofd heeft geslagen.

Agenten meldden dat Viking, een tienjarig paard, gewond was maar wel rustig aan het eten was na het incident.

De gearresteerde man wordt beschuldigd van wanordelijk gedrag, het mishandelen van een dier en van het aanvallen van een agent. Hij is op borgtocht vrij in afwachting van de rechtszaak in februari.

Viking was betrokken bij Operatie Unite, een operatie in Australië waarbij hardhandig wordt opgetreden tegen door alcohol veroorzaakte agressie en misdragingen.

De gearresteerde man zal echter aan de nieuwe sancties voor het aanvallen van een politiedier ontkomen. Deze strengere straffen, namelijk tot wel vijf jaar celstraf, gaan pas vanaf het einde van het jaar van kracht. Aangezien de overtreding al daarvoor is begaan, gelden de oude sancties nog voor dit vergrijp.

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:12

Waarom afwachten als ze hem nu al in de cel kunnen zetten?? Fijn dat ze dit soort mensen eindelijk oppakken!

Mila11
Berichten: 1003
Geregistreerd: 20-05-13

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:13

Vind ik wel terecht zijn verdiende loon! Eindelijk een beetje actie ondernemen!

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:28

Jemig dit soort mensen meteen in de cel doen en er nooit meer uithalen -:(- _-:( _-:(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 15:29

Jeetje wat een achterlijke gladiool. 8)7

Moet hij eens bij mijn verzorgshet doen, dan kan hij rennen voor zijn leven. _O-

Robiin18

Berichten: 102
Geregistreerd: 06-09-12
Woonplaats: Oirschot

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:06

Dat zo'n mongool dan gewoon op borgtocht vrij is snap ik niet......
Ook jammer dat die strengere straffen pas aan het eind van het jaar doorgevoerd worden.. Hij had nu al 5 jaar mogen zitten! ~~}>

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:16

En terecht vuile kl**tzak!

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:19

weetje wat mij hieraan opvalt .. dat hij daar rustig 5 jaar mag zitten voor zoiets (niet dat dit niet erg is)
en ik ben het er ook mee eens !
maar als je in Nederland iemand vermoord dan zitten ze soms maar net 3 jaar en worden ze nog eerder vrijgelaten wegens goed gedrag !!!!! BELACHELIJK IS DAT !!!!!!! straffen zouden net als daar omhoog moeten en er is een onderzoek geweest een groot deel van Nederland is het hier mee eens, dus waarom ze dat niet doen is een grote vraag voor mij!

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:25

@Daisyjazz, hier in België wordt dierenmishandeling volgens mij nog niet eens serieus genomen ;)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:02

Hier ook niet bepaald vind ik ! Dus ik vind het ook goed .. ik wil alleen zeggen dat ik de straffen in nederland veel te laag vind aangezien je daar al 5 jaar krijgt voor dierenmishandeling en hier nog niet eens voor moord !

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Man gearresteerd voor het slaan van een politiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:34

Als dat mijn paard was, was het denk ik anders met hem afgelopen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 23:48

Tinkergekj schreef:
Fijn dat ze dit soort mensen eindelijk oppakken!

In australië bestaat net als hier in New zealand de RSPCA en dieren wetten. Wij werken hier op een melkveebedrijf enondanks dat hier veel meer mag als in nederland zijn er genoeg dingen aan regels gebonden waar je boetes kunt krijgen van NZ$30.000 en hoger plus celstraf.

Overigens snap ik heel goed dat ze dit eens gaan aanpakken, het is daar op sommige plaatsen ent zo erg als hier in new zealand kwa overlast(misschien komt het doordat we dezelfde koningin delen) maar je kunt het vergelijken met de britten die naar ibiza gaan als in het programma zon,zuipen,ziekenhuis.