Mechelen: Vercammen krachtproef, Vereecke Vlaams kampioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Mechelen: Vercammen krachtproef, Vereecke Vlaams kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 11:59

www.jumping-mechelen.com / bokt.nl


De 32-jarige Ief Vercammen heeft gisteravond op Jumping Mechelen de krachtproef gewonnen met zijn paard Condor. De combinatie ging als enige over een muur van 2m05. Vercammen, die doordeweeks als postbode werkt, nam voor het eerst deel. Hij rijdt meestal LRV-wedstrijden. Vercammen was niet bang voor de muur, maar was wel wat zenuwachtig om de grote piste in Mechelen binnen te rijden. "Ik weet dat mijn paard de kwaliteit heeft om over een dergelijke hoogte te springen maar ik wist niet hoe hij zou reageren in deze piste."
Jean Christophe De Grande werd tweede met Domingo van het Gravershof en Alex Duffy eindigde als derde met Volcanicity.

Gisteren werd ook het Vlaams kampioenschap verreden en Koen Vereecke werd voor de derde keer op rij Vlaams kampioen. In een barrage met twaalf was hij met Allegro C van de Donkhoeve sneller van Catherine Van Roosbroeck met Calumet. Olivier Philippaerts eindigde op de derde plaats met Cooper van de Heffinck. Koen Vereecke: "Ik had alleen Catherine Van Roosbroeck zien rijden en vond dat behoorlijk snel. Toen ik van hindernis één naar twee een galopsprong meer moest doen dacht ik dat ik het verloren had maar verder liep alles heel vlot zodat ik uiteindelijk bijna een halve seconde sneller was. Met zo veel ruiters in de barrage moet je natuurlijk risico's nemen. Allegro werd derde op het Belgisch kampioenschap in Lanaken en sindsdien won hij de GP in Hoofddorp en werd derde in Genk en Opglabbeek. Hij heeft dus een mooi seizoen achter de rug."