Hey there! Delaila in 2013!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 00:44

Over Delaila:

5 jaar oud (van 2008)
Paps is Wonderboy, opa is Welt Hit II
1m73 en groeit maar door...
In bezit sinds januari 2012

Delaila is in de omgang een superlief en aanhankelijk paard. Onder het zadel is het echter wel een behoorlijk karaktervolle tante die gewoon liever zelf bepaald wat ze doet in plaats van te doen wat ik wil dat ze doet. Maar ach, houdt het spannend. En gelukkig heeft ze zo'n lief hoofd <3 :Y) .
2013 was voor ons best een mijlpaal. Ik wilde eigenlijk al jarenlang KNHS starten maar door pech met Delaila haar voorgangers was dat nooit gelukt. Dit jaar gewoon de B uitgereden. :D. Verder veel met elkaar meegemaakt en een sterkere band gekregen ondanks dat het niet altijd even goed gaat.

Januari 2013 was dan ein-de-lijk mijn allereerste KNHS wedstrijd met de destijds vierjarige Delaila.
We leerden daar in ieder geval van dat wanneer ze thuis stout was, ze dat op vreemd terrein ook was :Y)

In de eerste paar maanden helaas weinig foto's gemaakt. Wel een filmpje van onze springkwaliteiten :').. en die van mijn broertje haha .

1.

Trainen in de kou in Februari

2. Afbeelding

In Maart reden we rustig verder en startten we weer een wedstrijd maar ging nog steeds niet echt goed, kortom toch nog niet aan toe en voorlopig het wedstrijdrijden op een laag pitje gezet

3.Afbeelding

In April groef ze supermooie kuilen in de paddock waar ze supertrots op was! (en de baasjes en de pensionhouder iets minder...)

4. Afbeelding

In Mei moesten wij helaas de paarden verhuizen wegens verkoop van de pensionstal waar we tot dan toe steeds met veel plezier gestaan hadden.

Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel en zo kon het prinsesje de grote wei in met een heleboel vriendinnen!
(Voor de kritische mensen onder ons, ze ging de hele zomer lang iedere ochtend op deze wijze eerst het hele land door om zich vervolgens eens bij de kudde te voegen en te chillen 8-) )

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Ook maakten we onze eerste echte buitenrit
Afbeelding

In Juni zijn we (zoals wel meer bokkers) naar de KNHS instructieweken geweest in Ermelo. We hebben hier erg veel geleerd, maar ook bevestiging gehad in dingen die we al wisten (Wederom; als delaila thuis stout is, is ze dat ergens anders ook :+ :Y)

Wel overwonnen we de angst voor de onderwaterkrokodillen!

8. Afbeelding

9. Afbeelding



In Juli besloten we maar weer te gaan starten, we stonden nu immers op een stal waar wedstrijden georganiseerd werden dus dat was makkelijk.
Nu waren we er duidelijk wel aan toe en hadden we zo goed als iedere proef winst.

10.Afbeelding


Ook verkleedde ik ze graag als Barbie. En ging ze steeds "beter" lopen, waardoor ik ineens niet meer normaal kon zitten :')

11. Afbeelding

In Augustus moesten we dan geloven aan een trailerlaadcursus, wat tot dan toe steeds heel moeizaam ging. Na een sessie was het laden ineens niet meer zo'n langdurig drama. Wat een opluchting!
12. Afbeelding

Oktoberwas een drukke maand. De stal waar we stonden bleek niet bij onze wensen te passen en dus verhuisden we de paarden. Delaila ging mee op buitenrit en we reden onze laatste winstpunten in de B.

Eh... best wel spannend baas...

13. Afbeelding

Helaas moesten we in oktober ook afscheid nemen van Delaila haar grote vriend. Dus hier ook een plekje voor Raspoetin
R.I.P grote vriendelijke reus

14. Afbeelding



November/December

Lekker veel buiten, veel eten en een grote stal. Ook een nieuwe vriendin erbij. Wij komen de winter wel door.

Dit is haar beste pose tot nu toe <3
15. Afbeelding



Bedankt voor het kijken!

Op naar een mooi 2014! *\o/*

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:48

Mooi overzicht!

mariekie1986

Berichten: 202
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:54

Leuk overzicht en mooi paard!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:03

Leuk overzicht zo!
Lekker genieten in 2014 van je mooie paard :)

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:05

Mooi paard! <3

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Hey there! Delaila in 2013!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 20:43

gaat wel goedkomen met jullie in 2014 ;-)