Springen door de jaren heen met Diallo.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:03

Van het begin tot nu..
Daar heb ik nu eens zin in om een overzichtje van te maken! :D

Diallo
-BWP
-11
-1m58
-Ruin
- Vader: Up Chiqui, grootvader: Quidam de Revel

Op vlak van springen zijn wij het laatste jaar heel erg vooruit gegaan, we hebben veel lessen genomen en ook eens een stage gevolgd bij Rik Geirnaert. Ons eerste oefenparcours zit erop wat helaas geen succes was :') (heb maar 1 sprong kunnen nemen en daarna moest ik een hekje springen wat meneer doodeng vond).
Ik ga nu beginnen van het begin. Ik kreeg hem toen ik 12 jaar was dus bijna een 5 jaar geleden :Y)
Here we go..

2010

Haha.. kleine snotter op zo'n groot paard :+
Afbeelding
KLIK

We namen tijdens de dressuurles af en toe eens zo'n laag sprongetje mee omdat ik dit per se wou :+


2011
We verhuisden naar een springstal waar ik ook enkele springlessen heb gevolgd. Ons grootste probleem was nog altijd snelheid, paardjelief is van nature sloom aangelegd :))
Afbeelding

Maar toen.. erg onverantwoord van mij, ging ik meters gaan springen terwijl we daar helemaal nog niet klaar voor waren :n en ik maar trots wezen :Y)
AfbeeldingAfbeelding

Het verwonderd mij dat we de 1m10 haalden..
KLIK

Het vertrouwen hadden we ondertussen wel gevonden en we gingen niet meer zo hoog springen :)
Afbeelding


2012
In 2012 zijn we terug veranderd naar onze 'oude' stal, inmiddels zat de gasknop erop en ging het al stukken beter!
Afbeelding

Maar eerlijk gezegd als ik terugkijk, voor 1m20 waren we nog altijd niet klaar :=
Afbeelding

In de herfst/winter zijn we meer gaan oefenen op in-uitjes en meer technisch gegaan.
KLIK

En toen kwam de gasknop echt tevoorschijn en kon ik de hoogte in gaan :j
Afbeelding

2013
En we zijn bij het jaar gekomen waar we veel zij vooruit gegaan :D In dit jaar zijn we wéér maar eens veranderd van stal door moeilijkheden. Ik moest 4 uur reizen met het OV in totaal. Toen had ik het er nog voor over :D
We hebben veel lesjes genomen, elke week de vrijdag. Veel op technische dingen gewerkt en we zijn geëindigd op een parcours van 1m/1m10.

Onze eerste cross sprongetjes waren ook een feit :)

Hij vond het spannend maar o zo leuk :D
Afbeelding

Afbeelding

Tijdje later haalden we ons record, 1m30!
Afbeelding

We bleven dooroefenen..
Afbeelding

Met vallen en opstaan :Y)
KLIK

Een beetje vrijspringen tussendoor voor wat afwisseling :)
KLIK

De stage was toch wel het hoogtepunt van 2013. Begin de zomervakantie :)
Afbeelding

Yvettee93 @ [SPR-ITP] Stage bij Rik Geirnaert


Het einde van de zomervakantie moest Diallo er weer aan geloven om te veranderen van stal. Ik was het daar zat, al dat gezaag, al die ponykampen heel de zomer door.. blegh. We zijn terecht gekomen op een weide vlak achter mijn oude stal terug.. Ik dacht dat ik daar de piste mocht gebruiken maar helaas :n Nu moet ik het met alleen een weide doen.
Ik werd wel gevraagd mijn paard uit te lenen voor een vriendin van mij die haar initiator wilde springen met hem. Een parcours van 1m, makkie voor mijn paard. Dus we zijn beginnen oefenen en ik mocht voor de maand september wél op de piste rijden. Heb ik maar eens goed gebruik van gemaakt :=

Intussen heeft hij dus een flink buikje gekregen met al dat gras dat daar te vreten is op die weide :')
Afbeelding

Initiator is 2x mislukt. Het is niet dat mijn paard het niet aan kan maar dan een andere ruiter op zijn rug die hem ook al niet gewoon is doet er niet goed aan. Zeker niet als het een paard met karakter is :Y)

Nu krijg ik gelukkig nog altijd de kans om te springen, heb 3 balken geschilderd en gaan met die banaan :)
Afbeelding

Afbeelding

Nu kijk ik al enorm naar de lente uit want in de winter kan je niet veel doen op een weide :=
Ik ga te voet met Diallo naar die springstal wandelen en daar lessen gaan nemen. Dit heeft hij al 2 keer gedaan inmiddels, dat was voor de training voor initiator :Y)
Laat 2014 maar een leuk rustig jaar worden :)

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:49

Pfoe wat een gaaf paard :~
Leuk om te zien hoe jullie zo zijn vooruitgegaan !

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:54

Wat is hij voorruit gegaan met springen (en jij ook), heb je goed gedaan :D

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 00:01

Bedankt! :D

@jadeken; met nog een gouden hart erbij ook haha

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:21

Leuk overzicht :). Je ziet jullie vooruitgang duidelijk! +:)+
Jammer dat het met je vriendin niet gelukt is maar wel leuk dat je haar de kans gegeven hebt.
Succes nog!

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:53

jiij hebt op de 1 na laatste foto je teugels in een boogje dat probleem heb ik ook (jij hebt het niet altijd ik wel ;)) heb je misschien tips voor teugels? mooi paardje!

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 18:00

Mooie verbetering :))

Amber27

Berichten: 1461
Geregistreerd: 30-04-11
Woonplaats: Gilze

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:05

whoeee nenah een diallo *\o/* top team!

stiekem wel teleurgesteld dat die foto's van bij ons er niet tussen staan :') nee hoor, grapje

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 19:14

Nou oké dan :')
Na de stage ben ik lekker een week op vakantie geweest bij Amber en hebben we ook heerlijk veel gesprongen, bloopers heb ik ook gemaakt hoor :Y)

Bij de eerste keer wist ik maar al te goed dat hij het niet ging halen, ofwel een reuze sprong ging maken ofwel ging weigeren, weigering dus :Y) ik probeerde het nog te redden door een tik met de zweep te geven maar dit werkte niet :)) tje wat de tweede keer gebeurde heb ik géén idee van :))

Salvira
Berichten: 470
Geregistreerd: 03-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:48

Wat een super ontwikkeling!

HeavensLove

Berichten: 1198
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: België

Re: Springen door de jaren heen met Diallo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:24

een leuk overzichtje! en nice dat je dit jaar ook op stage bent geweest bij Rik :)
ik ben er dit jaar 2 keer geweest (2x 2 dagen :))
en ik keek net in je topic van de stage, zag ik Lynn op 1 van de foto's als figurante staan met Jethro :p
jullie boeken een mooie vooruitgang ;)