Stalling in Soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 19:03

Hallo allemaal!

Ik heb samen met mijn beste vriendin nu zo'n 5 jaar een paard en we staan al vanaf het begin bij een boer is Soest. Maar na een aantal maanden merkten we eigenlijk al dat we ons helemaal niet thuis voelden op deze stal, maar omdat het heel lastig is een goede plek ik Soest te vinden staan we hier nu dus al heel lang zonder veel plezier. Het grootste probleem is dat de bak en de paddock in de herfst en de winter zelfs voor ons niet begaanbaar zijn, laat staan voor de paarden. Het is zo nat en modderig dat ze de hele dag op een kleine betonnen plaat staan. Ook mogen de paarden in de wintermaanden niet meer in de wei waardoor het extra vervelend is dat de paddock zo modderig is. We hebben de boer al een paar keer gevraagd er wat aan te doen maar hij wordt dan erg boos en reageert nogal asociaal.

Kortom, we zijn dus opzoek naar een nieuwe stalling in Soest (het liefst op de birkstraat of in de buurt daarvan)

We willen graag dat de paarden er het hele jaar door naar buiten gaan,
maar s'avonds op stal is geen probleem.
Ook willen we een goed gedraineerde buitenbak en plek voor onze spullen. Het liefst willen we ook ongeveer 200 euro per maand uitgeven (biks kopen we dan wel zelf)

(We hadden al weleens gehoord van stal Pronk op de birkstraat nummer 112, heeft iemand ervaring met deze stal?)

Het zou super zijn als iemand ons kon helpen met een goed adresje!!!

Groetjes,
Sacha en Malika

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:39

Sta je in de polder nu dan? Er zijn genoeg bokkers die bij Pronk staan. Ik sta in Soest, wij hebben één keer hooi van Pronk gehad. Nóóit meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring :)

Waarom informeer je niet bij de Detzkyhoeve? Staan leuke paarden, ze hebben er een mooie bak en ze zitten aan de Birkstraat (niet de kant van het bos) Vandaag zag ik nog een bord hangen dat ze nog stalling aanbieden.

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:28

Koper schreef:
Sta je in de polder nu dan? Er zijn genoeg bokkers die bij Pronk staan. Ik sta in Soest, wij hebben één keer hooi van Pronk gehad. Nóóit meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring :)

Waarom informeer je niet bij de Detzkyhoeve? Staan leuke paarden, ze hebben er een mooie bak en ze zitten aan de Birkstraat (niet de kant van het bos) Vandaag zag ik nog een bord hangen dat ze nog stalling aanbieden.


Ah super! Dankjewel voor de tip we zullen er zeker gaan kijken!! :)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:32

Stal van helden, manege nieuw eldorado, iets na soest heb je nog een aantal boeren

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:05

SuzanH schreef:
Stal van helden, manege nieuw eldorado, iets na soest heb je nog een aantal boeren



Dankjewel voor de tips!
Alleen van helden heb ik mijn springles en daar komen de paarden nooit buiten...en bij Eldorado ook niet...
Toch bedankt voor de tip!

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:08

Hoogland is geen optie? Daar staan wel veel boeren. Marcoix, als ik het goed schrijf is ter hoogte van de dierentuin. Weet niet of ze daar buiten komen...

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:24

SuzanH schreef:
Hoogland is geen optie? Daar staan wel veel boeren. Marcoix, als ik het goed schrijf is ter hoogte van de dierentuin. Weet niet of ze daar buiten komen...


Ah wat grappig op manege Marcoix heb ik vroeger les gehad! Wel hele goede rijbanen maar paarden moeten de hele dag binnen staan..Hoogland zou nog kunnen alleen is er daar weinig uitrij mogelijkheid.
Wel heel erg bedankt voor de tip in ieder geval! :)

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:25

In hoogland sta ik zelf ook, fietsbrug over en je bent zo op de soesterduinen :D

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:25

Koper schreef:
Sta je in de polder nu dan? Er zijn genoeg bokkers die bij Pronk staan. Ik sta in Soest, wij hebben één keer hooi van Pronk gehad. Nóóit meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring :)

Waarom informeer je niet bij de Detzkyhoeve? Staan leuke paarden, ze hebben er een mooie bak en ze zitten aan de Birkstraat (niet de kant van het bos) Vandaag zag ik nog een bord hangen dat ze nog stalling aanbieden.


We hebben inmiddels op de site gekeken en wat een geweldige tip!! Het ziet er heel mooi uit en precies wat we zoeken! We gaan morgen bellen of we kunnen komen kijken! :)

Super bedankt, je hebt ons echt heel erg geholpen!

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 19:28

SuzanH schreef:
In hoogland sta ik zelf ook, fietsbrug over en je bent zo op de soesterduinen :D

Oh dat wist ik helemaal niet hahah, wel fijne uitrij mogelijkheid dus!! :)

Maar we hebben inmiddels gekeken naar stal deztykhoeve en dat ziet er super uit dus we gaan bellen of we daar morgen kunnen gaan kijken! :) :)

We zullen in ieder geval super blij zijn als we eindelijk weg kunnen bij onze oude plek, en ons paard ook en daar gaat het uiteindelijk ook om ;)!

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Re: Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:29

Inderdaad! Hopen dat het iets is, en jullie daar weg kunnen :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:29

SachavanDijk schreef:
Koper schreef:
Sta je in de polder nu dan? Er zijn genoeg bokkers die bij Pronk staan. Ik sta in Soest, wij hebben één keer hooi van Pronk gehad. Nóóit meer. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring :)

Waarom informeer je niet bij de Detzkyhoeve? Staan leuke paarden, ze hebben er een mooie bak en ze zitten aan de Birkstraat (niet de kant van het bos) Vandaag zag ik nog een bord hangen dat ze nog stalling aanbieden.


We hebben inmiddels op de site gekeken en wat een geweldige tip!! Het ziet er heel mooi uit en precies wat we zoeken! We gaan morgen bellen of we kunnen komen kijken! :)

Super bedankt, je hebt ons echt heel erg geholpen!

Graag gedaan :) Er staan ook leuke meiden daar. Succes morgen :)

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 18:58

Nou we hebben inmiddels bij de detzkyhoeve gekeken en wat een geweldige plek!!!!
Mooie paddocks en schuilstallen en goede weides.
Ook is er een werkelijk perfecte pak aanwezig met heel goed springmateriaal!
We vertrekken per 1 januari (of februari als we het niet redden) naar de nieuwe plek!

Bedankt voor de geweldige tip!!! :) :) :) :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 21:17

Ha, toen ik vanavond er langs fietste moest ik nog aan je denken. Wat fijn dat je er terecht kan, ik zal je paardje binnenkort wel in de wei zien staan dan :)

SachavanDijk
Berichten: 127
Geregistreerd: 26-08-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-13 21:23

Koper schreef:
Ha, toen ik vanavond er langs fietste moest ik nog aan je denken. Wat fijn dat je er terecht kan, ik zal je paardje binnenkort wel in de wei zien staan dan :)


Ha, wat leuk!! :)

Ja zeker! Het zijn er zelfs twee, een bruine van 30 en een zwarte draver van 13 ;)