ben ik mijn pony's vriendin?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 13:42

Mijn pony van 31 hinnikt altijd als ze mij ziet aankomen. Heel schattig, maar doet
Ze dit omdat ze blij is om mij te zien .Of ziet ze mij meer als voedselbron en hinnikt daarom.
Zo gaat het met geitjes wel .Ik ben hun grote vriendin, maar als ze 1 week door een ander zijn
Gevoerd is die persoon hun vriend. Is dat ook zo met mijn pony.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:44

Mijn merrie hinnikt ook vaak als ik kom en komt ze al bij het hek staan.
Maar ik denk omdat ze weet dat ik haar in 't land ga zetten/ binnenzetten of ga voeren. :D
Als iemand anders met de voeremmer loopt hinnikt ze ook naar die persoon.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:54

Als voedselbron natuurlijk.
Liefde gaat heel vaak door de maag.

Je moet de paarden niet vermenselijken, het kan best zo zijn dat ze het leuk vinden je te zien en je dan begroet met een hinnik en dat is leuk en aardig.

Ik zal je een goed voorbeeld geven:

De vorige eigenaresse met haar dochter komt af en toe mijn paard opzoeken (1 x a 2 x per jaar), dan wordt hij dolblij, want hij weet.......... appels en daar is hij ver en ver en verzot op.....

Ze kwamen 2 x met niks op bezoek nou hij beet in hun vingers en negeerde ze verder en reageert verder nergens op, hij heeft een hele goede neus voor de appels. Want ik vraag wel eens aan wildvreemden mijn paard een appel te voor te houden en of te geven, hij reageerd precies zelfde als bij het bezoek van de vorige eigenaresse met haar dochter, compleet blij en kusjes enzo alsof hij ze jaren kende, het is een uitgekookte schurk hoor, alles voor de appels hahaha.

En als hij doorheeft dat appel op is gaat hij snel weer zijn eigen gang en loopt dan gewoon weg om lekker verder te grazen in de weidemaanden.

Dus vandaar dat het me niks zegt.

En de eigenaresse maar denken dat hij ze mist hahaha, ik laat ze maar lekker in de waan, ik ga hun plezier niet bederven. Ik lach er altijd om.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:58

Mijn pony ziet mij gelukkig wel graag, en niet alleen om eten }>
Zodra hij me hoort of ziet, hinnekt hij en dat doet hij bij niemand anders.
Vorige week nog, hadden we de hele groep even op het land gelaten (staan op hun 'winterverblijf' met hooi, geen gras) Allen gingen in galop naar achter, zo ver mogelijk weg zodat we ze niet gelijk meer konden pakken :+ Die van mij kijkt om, o vrouwtje ben jij daar nog, en komt in volle galop weer terug om me als een hondje te volgen met de dingen die ik nog moest doen <3 :D

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:38

Kentaro schreef:
Mijn pony ziet mij gelukkig wel graag, en niet alleen om eten }>
Zodra hij me hoort of ziet, hinnekt hij en dat doet hij bij niemand anders.
Vorige week nog, hadden we de hele groep even op het land gelaten (staan op hun 'winterverblijf' met hooi, geen gras) Allen gingen in galop naar achter, zo ver mogelijk weg zodat we ze niet gelijk meer konden pakken :+ Die van mij kijkt om, o vrouwtje ben jij daar nog, en komt in volle galop weer terug om me als een hondje te volgen met de dingen die ik nog moest doen <3 :D



Dat is ontzettend leuk he en wel zo gezellig.

Altijd als ik kom in de weidemaanden is hij ook de enige die naar me toekomt de rest blijft gewoon grazen, ze snappen heel goed bij wie ze horen en dat je komt voor jouw paard.

verwijderd13

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:47

Sachem houdt wel van koek enzoooo..... Maar ziet me (gelukkig) niet als voedselmens..... loop ik gewoon door de wei, ookal had ik 2 weken geen eten bij, volgt ie mij ;) en tjaa.... Wil ik even bij zen weidegenootje.... Dat mag niet van meneer :+ Gaa ie er lekker tussen gaan staan, of jaagt ie de andere weg :') ik moet HEM verzorgen XD toch niet iemand anders :n Haha hou van dat beestje
:+: <3

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:49

Mijn paardje doet het ook bij mij, maar ben geen voedselbron, ik voer dr nooit zelf! :D
Zal ik dan wel een vriendin zijn...? :)

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:55

Mijn paard heeft zo'n leuk luik in zijn stal. Als ik dan om het hoekje kom en ik roep hem steekt hij gelijk zijn hoofdje uit en gaat hij hinniken. Ik neem bijna nooit wat lekkers mee ivm dat hij moet afvallen. Maar nog steeds begroet hij mij erg lief. Maar ja, liefde gaat door de maag.. maar voorlopig even niet meer bij ons :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:57

esmeerambo schreef:
Mijn paard heeft zo'n leuk luik in zijn stal. Als ik dan om het hoekje kom en ik roep hem steekt hij gelijk zijn hoofdje uit en gaat hij hinniken. Ik neem bijna nooit wat lekkers mee ivm dat hij moet afvallen. Maar nog steeds begroet hij mij erg lief. Maar ja, liefde gaat door de maag.. maar voorlopig even niet meer bij ons :')


Hij blijft maar hoop houden :') :(:)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:59

Ik heb ook nooit iets lekkers bij me, anders gaat hij ontzettend jaloers reageren in de paddock tegen zijn paddockmaatje.

Zelfs als ik er gewoon staat gaat hij tekeer tegen de andere paard in zijn gezamenlijke paddock, hij is dus wel jaloers en wil mij voorzichzelf houden.

En toch wil ik het weer niet teveel vermenselijken door te denken alsof het een mens is.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:01

-> dit is niet met iets lekkers.
Ik had een vp. En die hield nooit van knuffelen, hij wilde er niks van weten. En toen hij verkocht was, kon ik hem helemaal vertroetelen. Het zelfde als dat ik hem een jaar later ging opzoeken, hield ie nog niet van knuffelen en ik kon er alles mee. Of dat nou weer puur toeval was ik weet het niet..

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:03

JCDJK schreef:
-> dit is niet met iets lekkers.
Ik had een vp. En die hield nooit van knuffelen, hij wilde er niks van weten. En toen hij verkocht was, kon ik hem helemaal vertroetelen. Het zelfde als dat ik hem een jaar later ging opzoeken, hield ie nog niet van knuffelen en ik kon er alles mee. Of dat nou weer puur toeval was ik weet het niet..


Dan heb je gewoon een enorme klik met het dier en paarden zijn niet gek hoor, die hebben een goede geheugen, na een jaar weet ie nog wel wie jij bent en is hij gewoon blij je te zien.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:05

Ik zou best de gedachtes willen lezen van mijn paard. Wat zou hij denken als ik aan kom lopen? "Daar heb je mijn lopende keuken weer, wat zou ze vandaag voor mij hebben?" of "Mijn baasje die mijn beste maatje is, is er ook weer!" Ja, deze gedachtes zweven echt rond.. Ik hoop dat mijn paard mij ook ziet zoals ik hem zie. En geen lopende keuken, maar ik vrees voor het ergste. :')

WildDreams

Berichten: 2426
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:09

Maar stel het eens met de vragen:
Loopt ze achter, naast of voor je?
Romaissa loopt naast me, met dr neus aan mn zij, dit is kudde gedrag en betekent repect, maar ook 'Je bent mijn maatje' <3
Als ze achter je lopen ben jij eigenlijk dominant over het dier, als ze voor je lopen denken ze dat zij je baas zijn :j
Maar, wat gebeurt er als je door de back zonder tuig met ze wandelt? Volgt ie je, aan je zij, geeft ie je een duwtje in je rug? Dan ben je waarschijnlijk zn vriend :)
Dit heeft allemaal te maken met de band die je hebt, en zo kan je nog veel meer vragen stellen :)

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:24

mijn ponys komen altijd naar me toegelopen en begroeten me met een hinnekje als ik ze roep!
als er word gevoerd komen ze naar de voerbak gelopen, maarik voer ze niet, dus ik denk toch dat ze blij zijn me te zien! :)

ze volgen me ook letterlink overal, gewoon los, als ik de een kom halen draaien de andere 2 hun kont naar die pony, gaan precies voor de pony lopen, of gaan heel leuk voor het hek, de uitgang van de wei staan.. :') zovan : 'kijk is hoe lief ik ben, aaaaaaaaaah <3 , ik wil ook met jou spelen en knuffelen! en dit doen ze echt niet bij andere!:)

als de eigenaresse van het weidemaatje wat bij mijn ponys staat, haar pony eruit halen doen ze niks, dan slapen of eten ze gewoon lekker door!
paarden zijn slimmer als wij mensen denken! :j

x_Kimberlyxx

Berichten: 461
Geregistreerd: 09-01-13

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:34

Mijn paardje hinnikt ook zachtjes als ik aankom, maar ik voer hem nooit als ik net aankom. Ik voer alleen als hij er iets voor heeft gedaan (bv rijden). Is het dan alsnog omdat ze mij ziet als voedselbron?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: ben ik mijn pony's vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 13:44

Ik ben blij dat ik niet alleen voedselbron ben voor haar, maar toch een beetje een vriendin.
Ze is een pony met een eigen wil ,een beetje bazig.Toen ik haar net had dacht ik ach die
Oude pony laat haar maar lekker haar gang gaan. Maar ze was binnen een maand de baas en niet
Leuk meer zelfs een beetje eng.Toen hebben we samen opvoedles gehad van iemand en nu zijn
We weer vriendinnen.