Promotie Mendurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:30

Sinds januari 2013 is de mendurance ondergebracht bij de discipline Mennen van de KNHS.
Dit is gedaan met het idee dat ze zo meer menners (en dus meer deelnemers) konden bereiken.
Helaas bleek dit in de praktijk niet zo (goed) te werken.

Wij -als organisaties- willen natuurlijk een goed bezet deelnemersveld, dus in het kader van de promotie van de mendurance onder de menners, zijn wij op zoek naar ideeën en tips om meer menners enthousiast te krijgen voor mendurance. Menverenigingen aanschrijven blijkt niet of nauwelijks te werken. Het uiteindelijke doel is natuurlijk meer menners aan de start en meer wedstrijden.

Dus het leek mij wel een goed idee om hier eens te informeren.

Ik zou ook graag reacties willen krijgen van menners die afgelopen jaar voor het eerst ergens in Nederland gestart zijn in de impulsrubriek, wat deed je besluiten mee te doen en ben je van plan komend jaar weer te starten (met reden waarom wel of waarom niet).

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:44

Ik heb afgelopen jaar geen mendurance gereden, eerder wel.
Bij mij is vervoer een groot probleem, dus een locatie waar een wagentje te huur is, is meteen een enorme pre.
Op de site van de endurancevereniging was nu niet in een oogopslag te zien welke wedstrijden (ook) mendurance waren. Daardoor zijn ze mij ook veel minder opgevallen. (Maar daar kijkt iemand die voor het eerst mee gaat doen natuurlijk niet automatisch, dan moet je er al wat bekend mee zijn.)

Ik ben niet lid van een menvereniging, wel van de endurancevereniging. Weten de menners wel wat mendurance is? Hoe leuk het is? Moeten we het niet eerst enthousiast vertellen aan ze? Artikelen in de blaadjes van al die verenigingen, bestuur uitnodigen bij een wedstrijd als toeschouwer/ vrijwilliger, eventueel een "bixie-endurance" of workshopachtig iets aanbieden aan verenigingen?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:42

Ik wil in 2014 wel een keertje proberen, moet eerlijk zeggen dat ik me er nog helemaal in moet verdiepen hoe alles in zijn werk gaat.

Lizzzzz

Berichten: 1441
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: allebei ergens in Alkmaar

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:44

Ik misschien in 2015, of eind 2014 maar verder sluit ik me bij Letsdunit aan -)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:53

Ik hoor de voorzitter van onze menvereniging wel eens zeggen dat hij een officiële mendurance klasse 1 wedstrijd wil gaan organiseren. Maar hoever hij daadwerkelijk met dat idee is, of dat het alleen in zijn hoofd zit, durf ik niet te zeggen.

Btw, Keona hier op Bokt rijdt ook graag mendurance-wedstrijden.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:16

Denk toch dat het vaak een vervoer probleem is hoor. Er zijn per jaar maar een beperkt aantal wedstrijden en je moet er vaak ver voor rijden (woon in Rotterdam, paardjes bij Breda). En wellicht onbekendheid met de sport.

Heb zelf maar een keer een officiele mendurance gereden, we werden direct 1e 8-) destijds met Rizanta. Endurance heb ik vaker gedaan.
Vind het een geweldige sport we hopen komend jaar met onze Ollie te gaan starten. Maar goed, ik zou graag Ysselsteijn bijv starten. Zou ik de dag van te voren de wagen moeten brengen, dag van wedstrijd zelf de pony, dan de dag daar weer na weer wagen ophalen. 3x op en neer .... als je alleen al de benzine berekend is dat haast niet te doen.... afgezien van tijd.

Als je wat wedstrijdjes D/V of marathon in de regio rijdt heb je ook het vervoerprobleem maar goed, dat kost dan heel wat minder kilometers / benzine.
Dus kan ook maar zo zijn, ondanks dat we het heel graag willen doen, dat we alleen gaan voor Etten Leur omdat dat qua afstand gewoon goed te doen is.

Daarbij vind ik het erg jammer dat je hier in Nederland niet met sulky's mag rijden (eenzitters) maar de groom verplicht is. In Duitsland is dat niet zo en is de sport veel groter. Daar doen ze zowiezo veel makkelijker, daar rijden ze gewoon tusen de endurance rijders door.

Qua sport denk ik dat veel menners het vergelijken met bijv SGMW en het wegtraject. Maar of je een wegtraject doet van bijv 10/15 km op 10/12 km/uur is heel anders dan bijv 25 km op 10 km/uur. Dan gaat er een heel ander metabolisme spelen in een paard. Dus ik denk dat veel mensen het erg onderschatten / geen idee hebben wat het is.

Ik weet niet of het nog steeds zo is dat je om winstpunten te krijgen lid moet zijn van de endurance vereniging (kost toch weer iets van 85 euro per jaar), lid moet zijn van een vereniging op zich en dan ook nog je startkaart moet hebben voor mennen of dat je met alleen een startkaart kunt starten? Want dat zijn dan toch ook kosten voor een paar keer per jaar starten dat je denkt , ik start maar als kennismakingsklasse of zoiets, is gewoon te duur.

Last but not least zijn er toch ook veel menners die gewoon de gelegenheid niet hebben om regelmatig flinke afstanden te trainen in een natuurgebied. Als je echt wilt meedoen met mendurance / er echt iet van wilt maken anders dan een recreatieve rit op iets meer tempo moet je dat wel kunnen doen.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 09:19

@Gem: dat zou mooi zijn.

Het hele idee achter de overstap naar de KNHS was en is het verkrijgen van meer wedstrijden. Elke menvereniging kan en mag een mendurance organiseren. Om dus daarmee het probleem te ondervangen dat je half Nederland door moet om een keertje te kunnen starten.
Ik heb zojuist de kalenders van de mendistricten doorgestipt en kom uit op welgeteld 5 wedstrijden (kan er geen vinden in district west).
Afgelopen jaar was natuurlijk een overgangsjaar. Mendistricten zijn op de hoogte gebracht, verenigingen zijn geïnformeerd, allemaal in de hoop komend jaar meer wedstrijden op de kalender te krijgen.
Nu blijkt dat er nog niks veranderd is. In (hopelijk) januari hebben wij organisatorenoverleg, waar dit punt natuurlijk ter sprake zal komen.

@VHU: voor mendurance hoef je natuurlijk niet perse in een recreatiegebied (zoals bos) te trainen. Zodra je de polder in kan kan, ben je al een heel eind. Ik ken menners die elke zondag gemiddeld 40km rijden met hun paard/pony en dan hooguit 10km door bosgebied gaan.

Voor je winstpunten hoef je geen lid te zijn van de endurancevereniging aangezien de endurancevereniging niets meer van doen heeft met de mendurance. Het enige wat verplicht is voor de impulsklasse is een lidmaatschap van de KNHS. Vanaf klasse 1 heb je een startkaart nodig, dat is de gewone menstartkaart, dus wedstrijdmenners kunnen zonder probleem inschrijven.

En nog ter aanvulling: als een vereniging interesse heeft om ook een wedstrijd uit te schrijven maar dat (nog) niet doet omdat ze er te weinig van weten, neem gerust contact op met een van de huidige organisaties. Ik weet zeker dat zij het geen probleem vinden om dingen uit te leggen en/of draai mee op de wedstrijddag.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:01

@ML toch vind ik dat niet helemaal waar :) als je paard / pony goed mendurance wil kunnen lopen moet hij op verschillende ondergrond goed door kunnen lopen en goed kunnen herstellen. Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoeveel % verharde weg mag zijn, officieel voor mendurance, maar dat geeft al aan dat een paard met de wagen goed uit de voeten moet kunnen over niet-verharde weg. Als je door de polder gaat en km's maakt, en/of je gaat voornamelijk over verharde wegen is dat echt totaal anders dan bijv 50 /75 of 100% over / door onverharde paden.

Dat is ook een van de grote misverstanden, dat het vergeleken wordt met rijden over de verharde weg. Het gaat om in een uur of 2, 2.5 afleggen van 30 km achter elkaar zonder stops en op een als het even kan redelijk vast tempo. Is ook weer niet te vergelijken met een rit bijv van 40 km met stop en op tempo wat paard wil.

Maar met poldertraining kom je een eind, dat zeker, alleen als je echt wil trainen zul je toch ook echt wel onverharde weg moeten trainen en dus verschillende ondergronden. Althans, zo denk ik erover :) zeker daar mendurance wedstrijden simpelweg ook vooral door dergelijk gebied gaan plus de % regel mbt onverharde / verharde weg. Het is belangrijk voor het harden van pezen/spieren/algehele gestel van het paard, anders krijg je blessures als je het op een wedstrijd opeens wel moet doen.

Mooi dat je geen lid meer hoeft te zijn van en de endurance vereniging en een club en de KNHS, dus alles :j +:)+

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 10:16

Dat klopt ook wel maar daar kun je (in de toekomst hopelijk) je wedstrijden op selecteren. Onze wedstrijd bijvoorbeeld gaat veel meer over verharde weg dan Wateren, waar veel meer bos is. Een wedstrijd in Limburg is ook weer zwaarder vanwege de heuvels daar.

Conditie is heel belangrijk, met een goede basisconditie zou je een impuls/klasse 1 moeten kunnen rijden. En ik weet dat de meningen daarover verschillen (wat is een goede basisconditie?) maar dat zal ieder voor zich moeten bepalen.

Het percentage verhard is overigens 30% bij de mendurance.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:46

Ik zou dolgraag menendurance willen gaan rijden, alleen, het kan niet.
Er is namelijk verplicht een (volwassen) 2de persoon mee de hele rit. Als ik al een licht iemand kan vinden is dat nog steeds 120 kilo mens + 90 kilo wagentje en dan zit ik op het gewicht van de pony. Dat is dierenmishandeling op onverhard.

Hadden ze dit achterwege gelaten en alleen groom verplicht bij (groom)punten en op en af stappen, had ik 100% zeker weten mee gereden.

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:53

Ik zou het erg leuk vinden hoor als er meer wedstrijden kwamen en zeker verspreid over het land, kun je inderdaad gewoon echt kiezen.

Is het anders een idee bij de (grotere) SGMW te kijken of met het wegparcours als basis niet gewoon elke keer een klasse I mendurance aan kan sluiten?
De DA's zijn er dan toch ook al ivm keuring SGMW.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 11:00

Zoiets moet mogelijk zijn lijkt me, als het terrein groot genoeg is (in verband met extra deelnemers).

Maar je zult dus eerst menverenigingen over de streep moeten trekken om een mendurance te organiseren en de grote vraag is nog steeds hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.
Ik denk ook dat menverenigingen huiverig zijn om het te proberen omdat het huidige deelnemersaantal zeer laag zit, dat zal ook omhoog moeten.
Als we dat komend seizoen al een klein beetje kunnen verbeteren, dan hoop ik dat in 2015 de verenigingen meer/eerder geneigd zijn om een wedstrijd te organiseren.

@Toydoll: leg het anders eens voor aan de KNHS, misschien willen ze daar wel in meedenken (zij bepalen tenslotte de regeltjes).

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 11:59

Maar bij endurance zijn het ook geen rijverenigingen die endurance wedstrijden organiseren, over het algemeen zijn het initiatieven van fanatieke endurancers .... dus of je het van de menverenigingen moet hebben?

Maar ik weet het ook niet hoor :o :D

Ik denk ook niet dat het om heel veel wedstrijden zou hoeven te gaan, in het seizoen mooi verspreid een wedstrijd per 6 weken rijden is al heel mooi. In de maand juli/augustus is het vaak lastig te organiseren ivm vakantie (van vrijwilligers, menners en veterinairen etc) en met vooral in bosgebied veel steekvliegen plus toeristen, zijn dat ook geen echt fijne maanden.

Jaarlijks rij je er dan hooguit een stuk of 4, 5. Als je een beetje sociaal bent en wat voor je sport overhebt vrijwillig je er ook nog een.... Dat is bij de meesten met endurance ook zo. Stel dat je wat beter verspreid over Nederland dan een stuk of 8 wedstrijden hebt is het al heel wat. Kun je beslissen of je een keer een of twee meepakt die wat verder weg zijn, leuk weekendje van maken :Y) :7 *\o/* en een paar wat dichterbij.

Denk dat dat ook een groot verschil is met bijv D/V rijden, het aantal wedstrijden wat je in een seizoen rijdt.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:31

Mij lijkt het ook leuk om eens te doen, om er aan te proeven.
Maar ik kan hier alleen maar op het harde trainen, mijn pony's lopen nooit in bos gebied, maar alleen in de polder op de weg. Dat is al een heel andere belasting.
En met mijn pony's in het enkelspan vind ik het ook een pittige belasting met 2 personen, dus zou dan al 2span 'moeten' starten.
Zoals je zeg, in district west is er al niets, ik zou er dus al echt ver weg voor moeten (al is Friesland ook nog wel aardig te doen voor mij).

Ik blijf het topic wel volgen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:44

Ha ha ik ben al een beetje een oude rot in de mendurance wereld. Ik heb samen met een paar andere mendurance rijders het regelement vorig jaar aangepast en bij de evalutie dit jaar aangegeven dat ik vind dat pony's voor een tweewielige wagen zonder grooms de wedstrijd zouden moeten kunnen rijden. Ik hoop dat ze dat ook werkelijk door gaan voeren. Vorig jaar ( toen ik nog in de organisatie van Hellendoorn zat) konden er 3 combinaties niet starten omdat ze zonder groom op een sulky mee wilde doen.
3!! op de 15 deelnemers die uiteindelijk deelname is erg veel.

Endurance wedstrijden worden ook vanuit een vereniging georganiseerd. Dat moet kwa verzekering.
Je kan het buiten een vereniging organiseren maar dan moet je iets met een notaris regelen. Ben ff kwijt hoe dat heet en kosten je voor 3 jaar terug 300 euro. Vaak iets te veel voor een organisatie.

Dat max 30% verharde weg is niet meer. Stat niks meer over in het regelement.

Ik denk dat het probleem is dat de recreatieve menner vaak een vervoer probleem heeft en de wedstrijd menner liever marathons start en mendurance saai vind. Dat is wat ik om me heen hoor.
Alhoewel er heeft laatst een internationale menner meegedaan in Hellendoorn en die gaf aan dat hij het een super training voor zijn pony vind.

Ik denk eerlijk dat het heel moeilijk word om de sport te redden. Ik doe al sinds jaren mee en al heel veel gehoord en mensen gesproken. Ook ikzelf haak een beetje af maar dat komt door een paard wissel. Met mijn pony starten ik klasse 2 bijna 3 maar mijn nieuwe paard vind er werkelijk niks aan. Die kakt gewoon in onderweg. Die vind marathons veel leuker. En ja dat vind ik dat ook. Want een paard 30 km achter ze vodden aanzitten dat hij moet lopen is ook niks.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 16:00

30% verharde weg staat idd niet in het reglement maar het staat wel in het organisatorendraaiboek.

En als het nodig mocht zijn dat de reglementen aangepast worden om meer deelnemers te trekken, dan zullen we dat toch eens moeten bespreken met de KNHS.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:08

Kan er hier misschien een kalender geplaats worden dan kunnen we een beetje zien waar en wanneer er wedstrijden zijn ?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 16:29

Zover mij nu bekend:
9 maart Ysselstein (limburg)
31 mei Wateren (Drents Friese Wold)
28 juni Etten-Leur
6 september Zelhem
4 oktober Hellendoorn

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 17:40

Wateren is op 25 mei!

Ik ben ook een oude mendurance rot in het vak en organisator van Wateren. Hopelijk kan ik weer gaan starten als ik zonder groom voor de sulky kan.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:04

Wij zijn afgelopen jaar gestart in Wateren, dit was de impulsrubriek. Wij hebben gekozen voor de mendurance omdat wij gek zijn op buiten mennen. Daarnaast zijn onze pony's niet geschikt voor de marathon, dat zou ze geen goed doen.
Met 1 pony start ik in januari ook met dressuur.

We mennen met twee pony's van 110 cm. In Wateren was het erg mooi om daar te starten, fijne sfeer en mensen die erg behulpzaam waren. Voor een eerste keer is dat erg prettig. Daarna klasse 1 gestart en we hebben nog twee punten nodig om klasse 2 te mogen starten. De hulp van de mensen die er goed mee bekent zijn is voor ons heel belangrijk geweest om er mee door te gaan. Het zijn zware dagen en alleen met de juiste voorbereiding worden het verstandige en goede wedstrijden met de pony's. Daar heb je hulp bij nodig als het allemaal nog niet bekent is.

Wij trainen in de polder en dat valt niet mee. We hebben het geluk dat we nu een mentrailer hebben, dat maakt vervoer makkelijker. Wij zaten met hetzelfde probleem, twee auto's meenemen en een aanhanger. Dat kost veel geld en is op de lange termijn niet te doen.

Inmiddels zitten we in de voorbereiding voor maart. De trainingen in de polder wisselen we af met elke maand een weekend of dag trainen in een bos. Dat is niet anders, het kost wel altijd weer meer geld.
De wedstrijden kunnen we niet in 1 dag rijden, daar zijn ze inderdaad te ver voor. We moeten er dan ook minimaal 1 nacht overnachten of zelfs twee. Als we klasse 2 mogen starten dan zal het een heel weekend weg zijn worden.
Wij vinden het niet eerlijk om van die kleine pony's te vragen dat ze in de trailer staan, wedstrijd lopen en dan weer terug moeten. Dan heb ik het over ritten van drie uur om bij de wedstrijden te komen. Alleen Etten-Leur zou voor ons in 1 dag te doen zijn.

Nu trainen we dit jaar in de winter om in maart klaar te zijn voor de eerste wedstrijd. Dat is natuurlijk nu voor het eerst, we zijn vorig jaar veel later begonnen met trainen. Het heeft het voordeel dat we netjes kunnen opbouwen maar het nadeel dat we niets zien op de weg en dat is best heftig als we de duurtraining hebben. Soms is het echt even doorbijten om in draf de training af te leggen, terwijl de pony's het spannend vinden en wij met zaklampen de weg moeten verlichten.

Ik denk dat de combinatie afstanden tot de wedstrijd, vervoer en de mogelijkheid om goed te trainen onder andere maakt dat het niet goed van de grond komt. Er is nog veel onbekendheid.

Daarnaast denk ik dat de KNHS de mendurance niet goed zichtbaar maakt. Winstpunten staan niet op mijnKNHS en ik moest er echt voor bellen om een overzicht te krijgen. Daarnaast heb ik contact met Nanda die het in Wateren organiseert, waardoor de kalender duidelijker is voor me.
Maar start je nieuw dan is het lastig om de wedstrijden snel te vinden.

Mijn vereniging kent het onderdeel Mendurance niet, ik vrees dat veel meer verenigingen niet goed weten wat het inhoudt en hoe het georganiseerd kan worden.

Een team van mensen die de verenigingen langs gaat om het te promoten zou misschien nog goed kunnen werken. Ik zou me daar best voor willen inzetten. Maar een goede presentatie met video en foto materiaal, laat het zien eb leg uit hoe het georganiseerd kan worden.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:44

Ik heb met Pablo ooit enkele endurance wedstrijden gestart. Erg leuk! Echter als je nu de wedstrijd kalender ziet van de mendurance is de dichtsbijzijnde voor mij al 150km enkele reis. Dat doe ik echt niet :D Tevens is het ook regelmatig op zaterdag als ik mij goed kan herinneren. Dan werk ik. En nu start ik ook liever dr/vh en daarmee is de kalender wel vol, mijn man brengt ook graag tijd met mij door zonder paard :D

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:22

Lijst klopt niet helemaal onstwedde zit er nog tussen.

Heel begrijpelijk ips.

De wedstrijden vind je op de sites van de mendistricten. In het bestuur van mendistrict oost zit Vincent Boland een verwoed mendurance menner en in mendistrict west zit sinds kort Marianne fokker die men en mendurance jury is en zelf meer van de marathon is maar haar man Bertus fokker is echt van de mendurance. Er word dus wel aan gewerkt. Heb nu een aantal keren met de knhs in de vorm van Arjan coppoolse om tafel gezeten en er word beterschap beloofd. Laten we het hopen

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:39

Hoop het echt want zowel poown als ikzelf vinden het heerlijk om lange ritten te maken. Zou echt super zijn als sulky/een persoon achter poown wordt toegelaten. Kan me dan voorstellen dat het wel verplicht is dat je een groom hebt die je kunt oproepen in geval van nood of zoiets.
Maar denk dat het in Nederland niet gaat lukken hoor, eerlijk gezegd, denk dat men daar nogal krampachtig in zal zijn.

Als je endurance rijdt zijn die afstanden er ook, alleen dan heb je niet nog een wagen die je apart moet vervoeren. Maar dan is het op zich ook vrij normaal dat je er een weekendje weg van maakt. Op zich ook niets mis mee :7 :D

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:21

Klopt het dat Onstwedde 20 september wordt gereden?

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:50

En voor mij is het onhandig dat ik nu niet meer mendurance officieel kan starten (ben klasse 2 startgerechtigd) omdat ik geen lid ben van een menvereniging. Ben alleen lid van de endurancevereniging, omdat ik alleen endurance officieel rij. Ik vond het heerlijk dat ik per wedstrijd kon kiezen tussen het zadel of de wagen. Ik ga niet voor 1 of 2x per jaar mendurance (want meer red ik niet met vervoer organiseren) ook lid worden van een menclub.