Sociaal Juridische Dienstverlening middels thuisstudie, wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Sociaal Juridische Dienstverlening middels thuisstudie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:12

Hallo,

Ik was via deze weg benieuwd naar ervaringen met de thuisstudie variant (NTI, NCOI, LOI etc.) van de studie Sociaal Juridische Dienstverlening.
Ik ben zelf verleden jaar afgestudeerd als logopedist aan de Hanze Hogeschool. Momenteel studeer ik door aan de RuG, aan een schakeljaar Taalwetenschappen. Dit, in voorbereiding op de master Klinische Neurolinguistiek. Na lang nadenken wil ik hier toch mee stoppen.
Ik ben echter nog niet uitgestudeerd en als ik na ga waar al heel lang mijn interesse ligt, dan is dat bij de juridische kant.
Ik had een dikke maand geleden voor mezelf besloten te stoppen en SJD aan de Hanze te gaan studeren. Echter kan dit niet, tenzij je instellingscollegegeld betaald. Dit is voor mij onmogelijk. Ik had het idee eigenlijk al wat bij me neer gelegd, en wat andere dingen overwogen. Maar er bestaat natuurlijk altijd nog de thuisstudie.
Hoe vinden mensen die SJD zo studeren het? Welke thuisstudie is aan te raden, is de begeleiding en het verloop soepel etc.?

Alvast bedankt voor antwoorden!

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Sociaal Juridische Dienstverlening middels thuisstudie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:15

Ik ga je topic mee volgen, ben hier ook benieuwd naar. Ben al HBO afgestudeert (MWD) maar de juridische kant heeft ook mijn interesse. Echter is een studie lastig te combineren met mijn onregelmatige uren, thuisstudie zou dus voor mij een fijne optie kunnen zijn.

Hollyleaves
Berichten: 1945
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:27

Ik ben op het moment het meest 'fan' van het aanbod van de NTI!
Het klinkt wat waterdichter, als ik dat zo hoor en nu ook lees in de studiegids. Ik heb m net via de mail aangevraagd en had m 3 seconden later al binnen. Erg helder, literatuur is gelijk aan dat van normale hogescholen, wat ik ook echt een pre vind. Daarnaast zit de literatuur bij het lesgeld in, evenals de praktijkdagen en stagebegeleiding. De termijnen zijn ook zeer prettig, als je het lesgeld in termijnen wilt betalen is er sprake van 36 maanden x 179,50. Daarnaast rekenen ze ook alvast je belastingteruggave uit. Ik ben daarvoor vandaag in gesprek geweest met het belastingskantoor en afhankelijk van je inkomen (zelfde hoogtes als in de berekening huurtoeslag) krijg je minimaal 37% en maximaal 52% terug. Dus dat is minimaal 956,08 euro en maximaal 1343,68 euro. Daarnaast moet er sprake zijn van een leereffect en nog een andere voorwaarde, welke ik nu even kwijt ben maar waar ik wel aan voldeed :+