Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 18:52

Yvan heeft nu ongeveer 1,5 maand lang jeuk. Over zijn hele lijfje, maar de jeuk is erger op plekken waar hij bultjes heeft. Deze bultjes waren eerst gecentreerd op één plek (vlak achter het schouderblad), het lijkt alsof eronder een harde schijf te voelen is. Echter, de bultjes breiden zich uit en zitten nu ook op hals en romp..

Dierenarts vermoedde schimmel, ondanks de jeuk. Dus gewassen met imaverol. Bioresonantie wees luis aan, dus daartegen behandeld. De jeuk blijft en de bultjes worden erger.

De bultjes zijn klein en hard, geen eiwit-bultjes zoals ze wel eens van kuil krijgen, ofzo. Ze verdwijnen niet, er komt geen korstje op en er komt ook niets uit.

Yvan krijgt dagelijks 1,5kg Subli Zonder en extra magnesiumcitraat en Soulmate Nutrition 2G.

Wie heeft een tip?

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:41

Heb je er een foto van?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:44

Hoe dik zit hij in zijn vacht? Kan hij zijn warmte kwijt? Ik heb die van mij 2 weken op aanraden van de dierenarts geschoren, hij zat ook onder de bultjes. Heb speciale shampoo gekregen om de huid tot rust te brengen.

Ik heb hem ook nu zelf op een Puur Drainage kuurtje gezet, en toevallig staat die van mij ook op de soulmate. Langzaam trekken de bultjes weg....

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Re: Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 21:15

Klinkt een beetje als bultjes door de warmte. Mijn paard had het ook en met een dunnere deken waren de bulten binnen een paar dagen verdwenen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 10:22

Hij heeft nauwelijks vacht, echt een dun babyvelletje. Maar hij staat wel onder 300gram, incl. hals. Misschien dus toch te warm?

Ik zal vanmiddag even een foto nemen.

marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:00

Bioresonantie wijst luis aan? Is dat alles wat met bioresonantie is tegengekomen? Geen immuunsysteem, geen nieren of lever? Klinkt mij als een hele oppervlakkige meting in de oren.
Je kunt zo ontzettend veel meer met bioresonantie, jammer is dit.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Bultjes en gigantische jeuk; wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:04

Nee hoor, het was behoorlijk uitgebreid! Er bleek ook dat zijn bijnier wat slecht scoorde, vermoedelijk door verhuizingstress (in een maand tijd 3 eigenaren, een paar nachten kliniek ivm longontsteking na een slokdarmverstopping). Maar ondanks de druppels worden de bultjes erger, ipv beter.