Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:44

Selka schreef:
Oke nee dan snap ik het inderdaad :)

Maar zijn baantjes lastig te vinden of zijn mensen veeleisend? Ik heb ook gewoon bij de Mc gewerkt en niet omdat ik het leuk vond ;)

Een huurappartement hoeft geen €700 te kosten buiten de randstad :)

Dat eerste dus, want ik heb letterlijk alle werkplekken gehad in mijn woonplaats en ik word gewoon uitgelachen tijdens een telefoongesprek. Denk niet dat ik veeleisend ben als ik vraag om een weekend/bijbaan waar ik minimaal 3 uur maximaal 15 uur per week kan werken...

Helaas is 28 jaar een leeftijd waarop je direct op de stapel "never nooit niet" komt te liggen met je sollicitatiebrief... Zo makkelijk is het dus niet. Tel daarbij op dat ik een studie volg waarbij we veel les/praktijk hebben en dus niet veel uren door de weeks heb om te werken.

Pasamba
Berichten: 17692
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:48

Jup, hier nog een. Ik ben al 3 jaar afgestudeerd, heb een baan maar helaas maar voor 3 dagen. Voor mij is het eigenlijk een afweging, paard of eigen huisje. Ik kies voor het paard maar dat betekent wel dat ik voorlopig nog wel thuis woon omdat ik beide niet kan betalen..

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:56

Ja hier nog een! Ben nu 21 jaar, geen studie meer. Nouja, ik zit te wachten totdat ik examen kan doen :P Op het moment werk ik maar 1x in de week, maar ben druk aan het solliciteren voor een extra baantje omdat mijn huidige baantje in de zomer wél veel oplevert!

Mijn ouders zijn echte regelmiepen, alles moet volgens hun regels. Nu woon ik nog thuis, dus aan de meeste regels houd ik me wel. Afgezien de regels voor mijn paard. Heb 'm zelf gekocht en onderhoud hem ook zelf (evenals de motor). Geen extra's van m'n ouders en heb ik nog niet gehad ook. Op mijn huidige stal heb ik niks. Niet eens een fatsoenlijke stal. En daarom wil ik er weg zodra ik een ander baantje heb gevonden. Dat vertelde ik vanmiddag aan mijn ouders. Zij verboden mij omdat te doen, en als ik dat toch deed verkochten zij mijn(!) paard.

Mede door dit soort (belachelijke) regels wil ik erg graag het huis uit. Ik verdien mijn eigen centen, en mag er dan ook zeker zelf mee weten wat ik ermee doe. Helaas zijn mijn ouders het daar niet mee eens. Op het moment kan ik niet én een andere stalling betalen én huur voor een huis + alle vaste lasten. Vriendlief woont ook thuis en zijn ouders zijn een stuk relaxter dan die van mij. Hij gaat aankomend jaar voor een heel jaar naar het buitenland en dus heeft gaan samenwonen nu nog geen zin.

Als ik full-time werk heb gevonden kan ik eerst een andere stalling betalen. Paard gaat voor :) En dan kan ik pas gaan denken aan het huis uit.

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:36

Verhaal komt me bekend voor! Ik zit ook op de helft van mijn studie, moet deze gewoon afmaken want ben hiervoor ook al eens gestopt. In Februari stage dus hopelijk eentje met vergoeding. Maar zou ook zeker ergens anders willen gaan wonen, de minpunten alleen: weg bij mijn bijrijdpaardje en zus waar ik een goede band mee heb.

En geld ja, kan ook prima werk vinden, maar ben toch bang dat wanneer ik een eigen kamer vind ik het niet kan betalen ofzo. Terwijl ik inmiddels wel iets gespaard heb, dus weer gewoon de gedachte dat er iets mis kan gaan.

Zou eerst met mijn beste vriendin gaan, maar die heeft sinds een half jaartje een vriend waar ze niet meer zonder kan.. Tja balen voor mij dus. Maar denk eerst maar een stage vinden en dan de stap maar gewoon zetten. De gedachte van wat er kan gebeuren is soms gewoon erger dan het gewoon doen.

Dus nu toch maar de stap gaan zetten om als wanneer ik een stage heb gevonden ook naar een kamer te gaan kijken.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:25

Baantjes zijn er echt wel, maar niet altijd leuk.
En tja, je wilt niet alleen, ook niet in een studentenhuis (want dan heb je niet genoeg ruimte voor je studio) en op het moment heb je geen geld (want ja, geen leuke banen).

Klinkt mij in de oren alsof je nog iets te kieskeurig bent/het goed genoeg hebt bij je pa om het huis uit te gaan ;)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 11:23

Nee, door omstandigheden kán ik niet alleen, paniekaanvallen zijn namelijk niet zo prettig :') En natuurlijk is samen leuker en gezelliger. Een studio moet ik kunnen opbouwen want dat is mijn werk. En daarnaast heb ik nog een bijbaan en ben ik aan t solliciteren...
Ik ben niet kieskeurig, als ik het huis uit kon, deed ik het wel :) anders had ik niet dit topic opgestart en zat ik er niet mee :)

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:42

Sassol schreef:
Baantjes zijn er echt wel, maar niet altijd leuk.
En tja, je wilt niet alleen, ook niet in een studentenhuis (want dan heb je niet genoeg ruimte voor je studio) en op het moment heb je geen geld (want ja, geen leuke banen).

Klinkt mij in de oren alsof je nog iets te kieskeurig bent/het goed genoeg hebt bij je pa om het huis uit te gaan ;)


Dat proef ik ook

Je kan ik moeilijkheden denken of in oplossingen. Dus kijk niet naar wat niet kan, maar naar wat je wel kan doen en aanvaard daarin de situatie. Als je de omstandigheden niet kan veranderen, verander dan je houding ;-)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:42

Ik snap dat je het zelf zo ziet :) Maar als je echt zou willen zou je ook ander werk kunnen zoeken in plaats van fotograaf. Dat is natuurlijk niet zo'n makkelijk beroep. Heel veel dames die in Deurne hebben gezeten doen nu ook iets anders. Als er geen werk is moet je namelijk wel. Dat is wat ik en met mij denk ik andere proberen aan te geven.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:44

*kruipt uit meeleeshoek *

Zo als ik het nu lees wil jij dus nooit alleen wonen, omdat het saai is?? Wat als het met je vriend uitgaat of er gebeurt iets anders waardoor je weer alleen komt te staan? Je kunt niet altijd bij je ouders blijven aankloppen. Alleen zijn moet je leren en alleen zijn is nu maar relatief als je vrienden hebt die ook op sociale media zitten.

Er is altijd een mogelijkheid om uit huis te gaan als je het echt wil!

Ik zie hier veel dingen staan als ja maar door dit of dit kan ik niet uit huis. Dus wat je eigenlijk dan zegt is, ik stel dit nog boven mijn wens om uit huis te gaan. Prima lekker zelf weten, maar ga dan niet zeuren dat wel wil maar niet kan.

Ik snap het als je je eigen paarden hebt en die door het uit huis gaan niet meer kan onderhouden dat je niet uit huis gaat. Dat is een consequentie van wat voor jou de prioriteit heeft, maar als jij echt zelfstandig wilt zijn op dit moment is dus een consequentie dat het paard de deur uit moet of een andere oplossing moet komen.

Ik ben zelf als 17 jarige het huis uit gegaan, omdat het thuis niet meer fijn was. Daarvoor heb ik alles moeten opgeven. Ik had een verzorgpaard, redelijk wat geld en had altijd mensen om mij heen. Ik kreeg veel van de regering, alle toeslagen waar ik recht op had. Daardoor kan ik mijn kamer huren en mijn boodschappen doen. Daarnaast had ik wat gespaard en daar heb ik mijn kamer mee ingericht.
Tuurlijk de eerste tijd moet je wennen aan je nieuwe situatie en aan het op kamers wonen, maar dat is normaal.

Wilke93 je zegt zelf al dat je in behandeling bent geweest en als ik het goed begreep de laatste tijd ook geen aanvallen hebt gehad. Waarom laat je je er dan nog zo door belemmeren? Loslaten van je angst is eng, maar helpt je uiteindelijk verder dan jezelf overal aan vastklampen.

Neem gewoon de stap en zie hoever je komt. Stel je eisen bij en neem genoegen met een rot baantje waarmee je jezelf kan onderhouden.
Je kunt altijd nog terug naar je ouders.
Denken in oplosiingen maakt het leven een stuk makkelijker dan denken in onmogelijkheden

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:07

Kunnen jullie quoten of de naam ervoor zetten? Weet niet meer welk bericht voor wie is bedoeld?

Edit: ik ben zeker niet alleen naar fotografiebanen aan het zoeken, ik weet dat er weinig in te vinden is. Nu werk ik bijv ook gewoon in een Tassenwinkel :)

Lees nu trouwend mijn naam ervoor, sorry :)
Ik ben op de goede weg met m'n problemen, maar ben er nog lang niet vanaf. Ik krijg maar 4 behandelingen vergoed en heb zelfs gratis behandelingen gekregen omdat ze me zo graag verder wilde helpen. In het nieuwe jaar ga ik weer terug in behandeling om het helemaal proberen af te sluiten. :) ik zou het heel graag helemaal los willen laten maar ik weet dat dit nog te vroeg is voor mij.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:12

Wilke93 schreef:
Nee, door omstandigheden kán ik niet alleen, paniekaanvallen zijn namelijk niet zo prettig :') En natuurlijk is samen leuker en gezelliger. Een studio moet ik kunnen opbouwen want dat is mijn werk. En daarnaast heb ik nog een bijbaan en ben ik aan t solliciteren...
Ik ben niet kieskeurig, als ik het huis uit kon, deed ik het wel :) anders had ik niet dit topic opgestart en zat ik er niet mee :)


Het is een kwestie van prioriteiten. Wat is prioriteit nummer 1? Je noemt nu 3 dingen:
1. In de stad op jezelf wonen
2. Studio opbouwen
3. Een baan vinden/geld sparen

Prioriteit nummer 1 is sowieso een baan vinden. En dat kan zijn nachtdiensten in een apotheek draaien, bij de mac/albert heijn/tankstation werken, schoonmaakwerk etc. ga je mij niet vertellen dat er geen banen te vinden zijn die jij kan. Vast wel die je niet leuk vindt, of waar je wat langer voor moet fietsen.

Dan proef ik dat prioriteit nummer 2 je studio is, want die belemmert jou in je uit huis gaan. Dat is je leuke werk, en daar wil je aan werken. Maar waar je best in een studentenhuis terecht kan in een kleine kamer voor niet al te duur, wil je dat niet vanwege je studio.

En dan komt dus prioriteit nummer 3: in de stad wonen op jezelf. Je wilt best uit huis, maar dan moeten nummer 1 en 2 ook kunnen. Heb je een baan buiten de stad, of kan je er geen studio in krijgen dan gaat het hele feest niet door. Want het staat onderaan je prioriteitenlijstje.

En dat bedoel ik dus met dat je kieskeurig bent en het klaarblijkelijk nog wel goed genoeg hebt thuis. Er zit namelijk nog een heel eisenpakket aan hoe en waar jij op jezelf wilt wonen, omdat op jezelf wonen niet op nr. 1 staat. Snap je nu wat ik bedoel? (En staat het wel op nr 1. dan is het verstandig om eens na te gaan waarom je jezelf zo in de weg zit)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 21:35

Ik snap nu wat je bedoeld ja.
Ik heb het ook hartstikke prima thuis, maar ja, ik zou heel graag op mezelf willen, maar inderdaad als alles ook kan. Ik moet het ook gewoon accepteren dat het nu 'voor mij' nog niet kan.
Want ik ga het niet doen als ik in m'n eentje 'moet' :) Heb hopelijk nog vele jaren te gaan haha.
Thanks iniedergeval voor alle tips iedereen, en we zullen vanzelf wel zien waar ik terecht kom ;)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wil het huis uit maar het kan niet. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:21

Maar je wilt pas samenwonen als je een vriend hebt? Maar wat, als je vriend niet wilt samenwonen? Of als het uitgaat terwijl je 34 bent, ga je dan terug naar je ouders?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 12:48

Nee natuurlijk niet haha ;) Maar we kunnen ook niet in de toekomst kijken dus daar kan je het niet over hebben.
Met een vriendin wonen kan ook nog altijd, dit was me ook al gevraagd maar hier heb ik het geld nog niet voor. :')

Maximus91

Berichten: 172
Geregistreerd: 28-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:53

Hoi Allemaal....

ik vind via google een topic wat 3 jaar oud is, maar wel aansluit bij mijn huidige situatie...

Alles gelezen en ben het wel eens met de tips, maar soms werkt het leven anders...

ben eigenlijk wel benieuwd waar iedereen uit dit topic nu staat in zijn/haar leven en hoe alles is gegaan?? Hoor het graag, ben nu zelf mn s h i t aan het uitvogelen, dus ben benieuwd!

groetjes!