(Midden)Galop

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneSam

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-12-12
Woonplaats: Abcoude

(Midden)Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:10

Hallo,

ik heb van zich zelf een erg voorwaartse pony en zeker in galop vind ik het
lastig om hem 'rustig' te rijden en ook na de midden galop word hij veel te enthousiast
en wil die niet meer in de rustigere galop,
wie heeft er hier tips ofzo voor? :)

En voor iedereen het gaat vragen JA ik heb les (:

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: (Midden)Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:11

Waarom een middengalop als hij daarna druk wordt? Ik zou het eerst mooi bij een beheerste galop houden, tot hij dit goed beheerst.

AnneSam

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-12-12
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:13

Ketly schreef:
Waarom een middengalop als hij daarna druk wordt? Ik zou het eerst mooi bij een beheerste galop houden, tot hij dit goed beheerst.


Klopt, maar hij kan het ook wel gewone galop, maar na de midden galop is hij gewoon lastig weer in een rustig tempo te rijden en dat was mijn vraag

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:13

Als je les hebt zou je instructrice daarmee moeten helpen.
Maar inderdaad wat Ketly zegt, ik zou inderdaad eerst een beheerste galop houden tot hij dat goed beheerst. en dan rustig uitbouwen naar een middengalop. Niet in 1 keer heel groot e.d. willen maar eerst een kleinere verruiming en dan maar 2 passen, en dan weer terug naar de beheerste galop zodat het wel van jou blijft, niet dat hij met je aan de haal gaat.

Maar ik neem aan dat je instructrice je hier ook in kan helpen als je dat vraagt en uitlegt?

AnneSam

Berichten: 120
Geregistreerd: 25-12-12
Woonplaats: Abcoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:15

DeniiSee schreef:
Als je les hebt zou je instructrice daarmee moeten helpen.
Maar inderdaad wat Ketly zegt, ik zou inderdaad eerst een beheerste galop houden tot hij dat goed beheerst. en dan rustig uitbouwen naar een middengalop. Niet in 1 keer heel groot e.d. willen maar eerst een kleinere verruiming en dan maar 2 passen, en dan weer terug naar de beheerste galop zodat het wel van jou blijft, niet dat hij met je aan de haal gaat.

Maar ik neem aan dat je instructrice je hier ook in kan helpen als je dat vraagt en uitlegt?


We oefenen er ook zeker mee maar ik dacht dat misshcien andere mensen ook nog ideen/tips hadden :)
en hij gaat niet aan de haal ik kan hem wel terug rijden naar draf oid maar hij is gewoon te voorwaarts daarna

DeniiSee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: s'-Gravenzande

Re: (Midden)Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:20

Daar moeten ze zelf sterk in worden, als hij heel hard blijft gaan daarna ga je diep zitten en rij je hem op je zit wat terug, wilt hij niet terug maak je een kleine ophouding, valt hij dan in draf galoppeer je rustig aan, en probeer je het opnieuw. als hij dan terug komt in galop, en niet door blijft rennen maar op jouw hulp 'langzamer' gaat beloon je hem.
Het is voor hem ook moeilijk waarschijnlijk om dan weer bij elkaar te blijven, ik weet niet hoe oud die van jou is, maar de mijne is 5 jaar en die heeft er wel bijna een jaar moeite mee gehad om balans te vinden in de galop, en op mijn tempo en ritme te verruimen en te verzamelen.
Een goede bak heeft hier ook heeel erg veel invloed op moet ik zeggen :)