Mijn paarden jaar 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:15

Hooi Bokkers,

Aangezien het al december is maak ik ook maar eens een jaar lang in the picture topic. Mijn paarden jaar 2013 was gewoon erg leuk maar het ging ook wat moeizaam. Ik heb dit jaar een paardje achter moeten laten en ik heb er een leuk paard voor terug. Het zijn allebei niet mijn eigen paarden maar mijn bij rij paarden.


Januari/februari
Bella en ik gingen de laatste tijd goed vooruit! Het was geen makkelijke pony om op te rijden moest door veel leren en vond veel dingen ook moeilijk. Bella is een kruising van een konik x fries, ze is 8 jaartjes jong en is een gewoon een echte Bella. Ik februari heb ik voor de 2e x mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd bij ons op de club. Totaal heb ik haar B+3 kunnen rijden op onderlinge wedstrijden.
Afbeelding

Maart/April
Na de "wedstrijden" heb ik toch maar besloten om niet meer actief dressuur te gaan rijden, aangezien het voor mij steeds minder leuk werd. Bella leerde namelijk niet geweldig en als je er even een week minder actief op rijd kon je van voor af aan beginnen. Ik heb maar besloten om lekker op buitenritten te gaan en af en toe de dressuur op pakken in de bak.
Afbeelding

Mei/Juni
Zomer op komst! En dus komt de echte Bella naar voren. Ik ging regelmatig met de camera naar stal en plaatste bella gewoon in de bak. Of ik vroeg mn vriendin die daar ook rijd om der even vast te houden!

[img]http://imageshack.com/a/img194/2010/xioy.png[img]

Afbeelding


Juli/augustus
Na veel hebben buiten gereden was het ook een keer weer tijd voor de dressuur. Door veel buiten te rijden werd Bella met de dag beter en ik had er weer wat meer plezier in.
Afbeelding

Afbeelding


September/oktober
De scholen begonnen weer en toen kreeg ik het weer wat drukker. Uiteindelijk kreeg ik ook een sms dat iemand mij een bij rij paard aanbood. Dat was natuurlijk helemaal geweldig omdat ik voor dat ik Bella kreeg ook al lang opzoek was naar een paard om op te rijden. Omdat ik gewoon aardig lang ben zijn de paarden veel handiger voor mij. Ik heb natuurlijk het bod aangenomen, maar helaas kon ik geen 2 paarden op verschillende locaties aan. En ik dus een keuze moest maken en dat was met Bella stoppen.... -O-

Ik heb 2,5 jaar op der mogen rijden met ups en downs maar het is een geweldig paard! Ik zal der dus ook gewoon niet vergeten!!
Afbeelding


Meet Biaggi, mijn nieuwe rij paard. Geweldig leuk dier de klik was er ook gewoon meteen. Biaggi is een spring gefokte KWPN vader "Tygo" (Numero Uno x Purioso x Rigoletto) en hij meet 1,76 dus ideaal voor mijn lengte. Deze foto was de eerste x dat ik er heen ben gegaan om te kijken en ook er meteen op geklommen na dat hij meer dan een jaar had "stil gestaan oh zadel" Hij geeft gewoon een lekker cool karakter!
Afbeelding


November/heden
Biaggi en ik hebben tot nu toe nog veel lol en dat is vaak ook wel te merken :')
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien Biaggi springgericht is in gereden wil hij vaak te diep gaan lopen en dan is het contact weg. Gelukkig heb een dressuur les gehad privé en ik merk dat dit gewoon super erg geholpen heeft. En daarom wil ik een paar keer per maand een les hebben. En later zou ik Biaggi graag willen uitbrengen op wedstrijd!
Afbeelding

Afbeelding


Dit was eigenlijk mijn jaar 2013 met de paarden. Ik zal Bella niet snel vergeten omdat het gewoon leuke jaren waren daar bij de stal. En met Biaggi ga ik (hoop ik) nog ver komen!

Hou het lief! *\o/*
Naomi

Wouter_Britt
Berichten: 82
Geregistreerd: 20-07-13

Re: Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:21

Wat een knap ding die bella!
En heel erg veel succes met Biaggi :D (die uiteraard ook erg knap is :p)

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 21:06

Dankjewel :D

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:25

Belle is wel echt een leuke pony, mooi kleurtje. Maar je was inderdaad wel aan de lange kant. Op je nieuwe bijrijdpaard pas je heel mooi.

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:35

Bella is echt heeeeeel gaaf! Veel plezier biaggi!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:39

Aah die Bella! Wat een prachtpony!!!!! Dat hoofdstel staat haar ook goeedddd

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:40

Dat hoofdstel dat je bij Bella had is echt super mooi! Onwijs leuk kleurtje!
Veel succes & plezier nog met Biaggi!

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Mijn paarden jaar 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 21:51

Bedankt voor de leuke reacties :D