Hoe leer ik een parcours onthouden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benthe1235
Berichten: 9
Geregistreerd: 12-11-13

Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:06

Hayy,

Ik heb een probleem bij springen een pacours ik onthou het nooit hebben jullie tips???????????

:wave:
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-11-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel duidelijker gemaakt

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:08

Ezelsbruggetjes verzinnen, bijvoorbeeld kleuren onthouden van de hindernis, of sponsornaam van de hindernis. Iig iets wat je makkelijk kunt onthouden.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:34

En honderd keer lopen natuurlijk :+
Haha nee grapje, gewoon met je vinger de volgorde aanwijzen en
ook de tips die hierboven al werden gezegd ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:39

En meestal is het ook wel redelijk logisch. Ze zullen geen heel moeilijk parcours uitzetten denk ik, geen moeilijke lijnen.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:14

Even lopen, en tijdens het inrijden in je hoofd het parcours een beetje voor je zien. Of even kijken bij de persoon die voor jou moet. :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:16

Leer het in figuren aan, dus een diagonaal, gebroken lijn, wending, en ga het als een proefje zien. Dat werkt redelijk makkelijk. Verder veel oefenen en rijden, en tijdens het rijden goed om je heen kijken naar de volgende hindernis.

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Re: Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:58

Het lopen en dan nog een keer lopen en als laatste het met je vinger doen dat je aanwijst wat wat is

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:20

Bellatrix schreef:
En meestal is het ook wel redelijk logisch. Ze zullen geen heel moeilijk parcours uitzetten denk ik, geen moeilijke lijnen.

Precies. Ik leer ze eigenlijk nooit, alleen de wat lastigere lijnen. Dan onthou ik bv "LET OP, na rood scherp naar bruin" en "groen LINKS". Nummer onthou ik ook niet, als ik het parcours spring kan ik zelf wel bedenken dat 5 na 4 komt.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:04

Ik doe het altijd met mijn vinger, mijn vriendinnen ook (vorige week had ze per ongelijk iemand in het gezicht geslagen toen ze druk bezig was met der vingertje :') ). Je loopt je parcour dus één of twee keer af, je gaat ergens in de piste staan, eender waar, je begint bij hindernis één met je vinger, en zou ga je verder naar hindernis twee en zo voort. Uiteindelijk zal je zien dat het parcour heel logisch is, het bestaat uit bochten of rechte lijnen, uiteindelijk moet je het parcour ook met je vinger 'af kunnen gaan' zonder dat je het parcour echt ziet, gewoon de bogen dus en dan zeg je telkens in je hoofd over welke hindernis je aan het springen bent als je in je visueel parcour een sprong tegen komt. xD

Het wordt trouwens na een tijd echt makkelijker, vroeger kon ik het veel moeilijker onthouden dan nu, gewoon even oefenen. :))

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:05

Ik vind het lastigst dat je soms eerst een basisparcours van 10 hindernissen moet stampen en dan nog eens een barrage waarbij je 5 hindernissen ofzo moet springen..

megasuus

Berichten: 205
Geregistreerd: 12-06-12

Re: Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:23

Bij de divoza kan je een bord kopen waarop een bak is uitgetekend (een soort klein witeboardje) waarop je je proefje kan uittekenen om het beter te onthouden. Daarna kun je het weer uitgummen. Vet handig ;)

LauraxRoos
Berichten: 18
Geregistreerd: 22-09-13

Re: Hoe leer ik een parcours onthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:44

Ik herhaal hem in mn hoofd en teken in de lucht het parcours of ik onthoud de kleuren