2013; een jaar met verdriet en vreugde.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

2013; een jaar met verdriet en vreugde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 14:57

Het is een jaar geweest waarin veel is gebeurd en veel veranderd is.
Het jaar waar ik Alcapone heb moeten afstaan.
Het jaar waar ik Dikkie (Golden Magic) heb moeten laten inslapen.
Het jaar waar ik een nieuw wedstrijdpaard kocht, die de naam Elmo draagt.
Het jaar waar ik geleerd heb hoe dingen kunnen veranderen.

Januari
Er lag sneeuw, en als er sneeuw ligt betekend dat sneeuwfoto's van Dikkie. Deze foto's kon ik alleen van haar maken die toen lekker met haar pensioen op een wei stond te genieten, haar oude dagen met een vriendje heerlijk kunnen verslijten.
Van Alcapone had ik graag ook sneeuwfoto's gehad, alleen was dit te onverantwoord.
Afbeelding

Afbeelding

Februari
Van deze maand zijn er helaas geen foto's, door sneeuw en vorst.
We hebben intussen verder getraind naar het L1 toe, dit was niet de meest makkelijke opgave. Wijken was moeilijk, middengalop, middendraf. Beetje bij beetje ging alles beter.

Maart
Eindelijk was alle sneeuw en vorst weg en konden er weer foto's gemaakt worden van Alcapone.

April en Mei
De maand waarin ik mijn L1 debuut zou gaan maken, helaas gingen wij met rijden achteruit ipv vooruit, stijgeren, bokken als maar verzet. Toch maar de dierenarts laten komen, deze concludeerde een verharde plek boven de peesaanhechting in het achterbeen. Dat betekende 2 weken stappen en medicijn, daarna kwam de dierarts terug voor controle, hij leek beter te lopen we mochten opbouwen aan de hand, in 2 weken werd er opgebouwd van 1 baan in draf naar 10 banen op en neer in draf, dit was niet het makkelijkste, met hengstenketting en longeertouw in de aanslag gingen we dag in dag uit weer opnieuw. Na 2 weken moesten we weer proberen onder het zadel, 2 maal heb ik heerlijk weer op mijn paard kunnen zitten, hij ging ontzettend fijn.
Afbeelding
Na 2 keer rijden en het was weer voorbij. Dierenarts er dus weer bij die ons vervolgens doorstuurde naar Someren.
In Someren werd er geconcludeerd dat er opnieuw een peesblessure was, ditmaal nog vele malen erger.


Juni
Na ons bezoek in Someren hebben wij alle opties overwogen en overdacht, helaas dat er gewoon niks beters op dan onze lieve vriend te laten gaan.
Maar natuurlijk moesten er nog mooie afscheidsfoto's gemaakt worden, deze zijn gemaakt door Saskia van Es van Hippoinvision.
Afbeelding

Op 04-06-2013 is hij naar de eeuwige groene weides gegaan, hiervan heb ik nog een verslag gemaakt, ons verhaal en de foto's vind je hier

Juli
We kregen te horen dat het met Dikkie minder goed ging. ze bleek weer hoefbevangen te zijn, dit kwam omdat ze de ziekte van Cushing had, ze werd appart gezet, kreeg medicijn en kreeg alle zorg die ze nodig had.
Intussen hadden we met vrienden in Engeland een afspraak gemaakt om langs te gaan, maar voordat wij gingen bleef Dikkie slechter gaan, wij hebben toen gekozen om haar te laten inslapen want het ging niet meer, maar wij hadden onze vakantie opstaan. Toen hebben we besloten om het over onze vakantie heen te hevelen want met pijnstillers ging het enigsinds goed.

Ik heb een super te gekke week in Engeland gehad, we zijn op een Eventing wedstrijd geweest, ik heb verschillende soorten pony's en paarden mogen rijden en les gehad op Tommy, een paard wat inmiddels intermediar loopt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen we terug waren van Engeland zijn wij ook opzoek geweest naar een nieuw paard, we hebben verschillende paarden gezien en gereden. Van ervaren tot jong en toch viel mijn keuze weer op een jong paard.

Toen de laatste dag voor Dikkie daar was hebben we haar nog mooi gepoetst en vertroeteld, ook heb ik nog mooie afscheidsfoto's van haar gemaakt. Op 29-07-2013 hebben wij afscheid van Dikkie genomen.
Afbeelding

Ook hier heb ik natuurlijk een topic van gemaakt, de foto's kun je hier terugvinden.

Augustus
Op 1 augustus werd Elmo (Royal Dance x Zandigo X Doruto) gekeurd, op dezelfde plek waar wij Dikkie 2 dagen eerder hebben moeten laten inslapen, best moeilijk maar er zat gewoon niks anders op.
Het was nog even spannend of hij goedgekeurd zou worden, de dierenarts die hem keurde keurt namelijk 1 op de 4 paarden goed, maar gelukkig is Elmo met vlag en wimpel geslaagd.

Hij is nog 2 maanden in Weert op stal blijven staan en is daar doorgetraind en heb ik 2 maal in de week les gehad om elkaar beter te gaan begrijpen.
Afbeelding

September
Deze maand werden er foto's gemaakt tijdens onze les, we gingen steeds meer vooruit samen.
Afbeelding

Op 28 september hebben we Elmo naar huis gehaald, ik heb hem in de avond nog even op stal gereden. Intussen werd in de andere rijbak de wedstrijd ring uitgezet, Elmo keek werkelijk nergens van op! Wat een ontzettend braaf paard!

Oktober en november
Een maand met weining foto's!
We zorgde voor afwisseling in het werk!

December
Inmiddels zijn we in december beland en heb ik een ontzettend bewogen jaar gehad!

Ik hoop een beter jaar in 2014 tegemoet te gaan.
Ik hoop op wedstrijd te kunnen gaan.
Ik hoop dat we leuke en mooie tijden kunnen gaan beleven.

_Ashii_

Berichten: 1168
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: Limburg

Re: 2013; een jaar met verdriet en vreugde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:16

Mooi geschreven mich! Heb me een traantje moeten weg pinken voor flappie en dikkie :'( en Elmo gaat het maken met jou! Komt helemaal goed! <3


ps: leuk dat je mijn foto's gebruikt hihi :o

Sharooooonx

Berichten: 26
Geregistreerd: 01-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:54

Wat verschrikkelijk dat je je 2 paardjes zo kort na elkaar hebt moeten laten gaan. :(

Heel veel succes met Elmo! Gaat vast goed komen. :D

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 17:18

niemand meer?