Weerstand

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 12:46

Hallo allemaal,

December is weer aan gebroken, en oh boy wat ben ik daar blij mee..

Ik krijg namelijk elk jaar van de sint en van de kerstman hetzelfde kado! En dat is griep..

Elk jaar weer hetzelfde liedje. Sinterklaas is griep niet goed genoeg om te gaan werken niet slecht genoeg om thuis te blijven.
En de afgelopen jaren komt kerst tegelijk met een kleine longontsteking. AB kuur en binnen blijven tot de koorts weg is.. Jippie!
Elk jaar ga ik weer braaf naar de huisarts.. die mij nu wel ondertussen onder de categorie vaste (zeurende) klant heeft geplaatst. Het is namelijk niet zo dat het met oud en nieuw als sneeuw voor de zon verdwijnt helaas.. ik blijf kwakkelen tot de vorst definitief is verdwenen!

Maar ik snap niet waarom! Waarom elk jaar hetzelfde riedeltje?? HA zegt ja weerstand.. een keer op verzoek bloed af laten nemen maar nee hoor alles in orde volgens de HA.. Het advies; Gezond eten en genoeg bewegen. Waarop steevast mijn reactie is dat doe ik.. maar ik word niet serieus genomen... Daarna ben ik een week overstuur omdat het dan wel tussen mijn oren zal zitten..

Nu eet ik dus gezond:
5x per week 200 gram groenten p.d. 2x iets minder of niet.
2 stuks fruit per dag varierend van banaan tot granaatappel.
100 gram per dag..
Kleine toevoeging.. groenten zijn biologisch. Fruit meestal en vlees soms..
Verder drink ik 2 glazen per dag roosvicee met extra vitamine c.

Bewegen doe ik vrij actief vijf avonden in de week rij ik paard of ben ik aan het verven/behangen/verbouwen.

Zijn er bokkers die hier ook last van hebben? En misschien iemand met gouden tips? :D

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:45

Misschien echinacea bij gaan slikken rond sinterklaas en kerst?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:48

Hoe zit het met je nachtrust, stress, water drinken, zaken als roken/alcohol/caffiene, hygiëne enz? Weerstand is meer dan alleen groente eten en af en toe paardrijden helaas :+

Ik merk dat mn weerstand minder wordt wanneer ik last heb van veel kou in mn lijf. Dan kan ik mezelf nog zo dik aankleden en gezond eten, mn lijf verbruikt al zn energie om warm te worden. Dit komt 99 van de 100 keer door te weinig slaap of te onrustig slapen door stress. Ik neem in de donkere dagen altijd 1 slaapdag op! Dat is een dag dat ik niets doe, gewoon lekker bankhangen, filmpje kijken, beetje studeren, lekker koken en eten, pony even wandelen of stukje hardlopen. Maar vooral slapen! Ik maak in het weekend nachten van 13/14 uur omdat ik gewoon op ben! Sinds ik dit doe, ben ik van mn chronische keelontstekingen en buikgriep die 4 a 6x per jaar kwam af.

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Re: Weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:06

Nachtrust rond de 8 uur. Doordeweeks minder in het weekend wat meer :)

Roken helaas (nog) wel ik stop vaak maar naar een paar maanden begin ik weer (stom stom stom!)

Hygiene ik douche 5 keer p.w. gemiddeld andere dagen was ik me.

Ik drink 2 glazen roosvice, 2 glazen ranja maar overdag alleen water glas of 6 :) Ik drink geen thee of koffie heeel af en toe cola. Alcohol 1 fles wijn in het jaar :=

Stress tja wat is stress? Sommige vinden mijn leven vol stress zitten ik vind dat ik gewoon lekker bezig ben :))

En soms doe ik dat ook ff dagje niets.. heerlijk series kijken.

Voor mijn idee leef ik gezond of beeld ik het me dan maar voor :=?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:49

Hoi Dungen,
Bedenk ook dat je weerstand voor een groot gedeelte voortkomt uit je darmflora. AB doodt gelukkig bacteriën, maar dus ook de goede bacteriën....
Na een kuurtje heb je plm. tien maanden nodig om weer op het oude niveau van darmflora terug te komen. Tenzij je zelf maatregelen neemt. Y*cult is de sofste optie, bij de drogist een serieus merk met darmflora kopen werkt waarschijnlijk beter (ik slikte ooit symbioflor) en het beste zou zijn om via een natuurgeneeskundige een ontlastingsonderzoek te laten doen.

En laat je svp niet opjutten: al kan weerstand te maken hebben met stress, griep is gewoon aantoonbaar en geen aanstellerij. Laat staan dat het tussen de oren zou zitten! !!