F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 23:52

Hoi,

Ik ben op zoek naar een mooi bitloos hoofdstel en kwam dit plaatje tegen. Helemaal mijn smaak en ben er echt helemaal weg van, tot mijn teleurstelling staat er dat de roze (en blauwe) versie van dit hoofdstel alleen in Pony of Cob te koop is en laat ik nu net een (klein) paard hebben met een grote cob of een kleine full..

Mijn vraag is dus: Valt dit hoofdstel groot en is het eventueel te verstellen naar een kleine full?

Verder ben ik ook benieuwd naar de ervaringen met dit hoofdstel, ik had de zoekfunctie al gebruikt maar kwam niet echt veel bruikbare informatie tegen.

Alvast bedankt,
Loveies.
Laatst bijgewerkt door Loveies op 01-12-13 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:54

Waar wil je hem kopen dan? Hij bestaat ook in full alleen dan in het zwart. Verder heb ik er nog geen ervaring mee al ben ik wel benieuwd hoe ze vallen wil er ook graag een kopen maar de mijne heeft nogal een dikke neus dus twijfel ik of de neusriem wel past.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 23:57

Tigra_ schreef:
Waar wil je hem kopen dan? Hij bestaat ook in full alleen dan in het zwart. Verder heb ik er nog geen ervaring mee al ben ik wel benieuwd hoe ze vallen wil er ook graag een kopen maar de mijne heeft nogal een dikke neus dus twijfel ik of de neusriem wel past.


Ik heb hem bij divoza gevonden en daar stond hij alleen in cob en pony. Na wat snel zoekwerk ben ik nog geen full tegengekomen, maar het is al laat dus misschien heb ik er overheen gekeken.

Edit: In het zwart is hij er inderdaad wel in Full. Zal mijn OP even aanpassen, het betreft de roze. :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:58


Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 00:01

Tigra_ schreef:
EJ heeft ook deze hoofdstellen. Heb even gekeken en ook in full en roze.
In ieder geval ik neem aan dat paard staat voor full.

http://www.ej.nl/products/10000130/9610 ... JI+%285%29


Heb ik toch niet goed genoeg gekeken, bedankt.
Dan ben ik alleen nog benieuwd naar de ervaringen hiermee en hoe groot de cob valt. :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:02

Graag gedaan. En ik blijf ook even meelezen ben benieuwd naar ervaringen.
Jammer dat er vrij weinig over te vinden is heb ook al eens gezocht maar weinig gevonden.

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:05

ik heb hem ook gehad!
vreselijk hoofdstel, slechte pasvorm en de release van de touwtjes vond ik ook niet goed.
ik ben toen over gegaan naar de barefoot syringa.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:06

Ik heb dit hoofdstel er zit heel slechte druk los op hij blijft vaak strak en glijd niet makkelijk door de ringen ik gebruik hem niet meer

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:34

Wat een nare ervaringen, had toch op iets anders gehoopt aangezien ik hem er geweldig uit vind zien..

BrammetJee schreef:
Ik heb dit hoofdstel er zit heel slechte druk los op hij blijft vaak strak en glijd niet makkelijk door de ringen ik gebruik hem niet meer


Mag ik vragen waar je nu mee rijd?

Ik heb er eentje van HH gehad en die vond ik ook totaal niet fijn, misschien dat je deze kent en mij kunt vertellen of je hiermee dezelfde ervaring hebt gehad?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:07

Loveies schreef:
Wat een nare ervaringen, had toch op iets anders gehoopt aangezien ik hem er geweldig uit vind zien..

BrammetJee schreef:
Ik heb dit hoofdstel er zit heel slechte druk los op hij blijft vaak strak en glijd niet makkelijk door de ringen ik gebruik hem niet meer


Mag ik vragen waar je nu mee rijd?

Ik heb er eentje van HH gehad en die vond ik ook totaal niet fijn, misschien dat je deze kent en mij kunt vertellen of je hiermee dezelfde ervaring hebt gehad?


Ik rij nu met een touwhalster van horse charms daar een side pull van laten maken met neusband voor het snijden

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 22:10

Oké, ik ben zelf toch wel op zoek naar een echt hoofdstel. Baal wel een beetje dat de positieve reacties wegblijven, had gehoopt dat het een fijn hoofdstel zou zijn. Dacht dat F.R.A over het algemeen goede spullen leverde?

pmarena

Berichten: 48127
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:46

Voor de maat zou je eens kunnen mailen naar de HorseTopShop, daar hebben ze hem ook hangen zag ik van de week :)

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 12:54

Zal ik doen! Bedankt voor de tip.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:27

Ik heb zojuist het hoofdstel aangeschaft, ben benieuwd wanneer het binnen zal komen.
Heb wel een cob hoofdstel gedaan, omdat hij groot schijnt te vallen.

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:32

Hij was er wel in roze/zwart maat full, ik heb hem voor mijn verzorgpaard, maar de kwaliteit laat wel te wensen over! Het roze laat los, en het touw is erg verkleurd! Voor mijn andere paardje heb ik een goedkoper bitloos hoofdstel van HH, helemaal leer, daar ben ik veel meer tevreden over!

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Re: F.R.A. Dietsji bitloos hoofdstel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:36

Ik wil even melden dat ik er wél blij mee ben. :)
Ok, de release kan beter, maar mijn paard loopt er fijn onder. Hij valt inderdaad groot, maar de over de kwaliteit kan ik zeker niet klagen.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:37

Ik heb die goedkopere van HH ook gehad, was daar juist niet te spreken over. O:) Zo zie je maar weer dat het toch heel erg kan verschillen per persoon. Ik ga de gok gewoon wagen, vind hem er onwijs gaaf uit zien. :D

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:38

droomy schreef:
Ik wil even melden dat ik er wél blij mee ben. :)
Ok, de release kan beter, maar mijn paard loopt er fijn onder. Hij valt inderdaad groot, maar de over de kwaliteit kan ik zeker niet klagen.



Fijn om te horen. :j