En toen.. Zat je in vroeg stadium maanblindheid..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

En toen.. Zat je in vroeg stadium maanblindheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 11:14

Pfoe, wat was dat schrikken zeg!

Gisteren kwamen we bij de paarden, om buiten te rijden en even te voeren. Toen zagen wij dat Calli een blauwe vlek op zn oog had, onder zn pupil.
Gelukkig kwam de dierenarts vanmorgen sowieso voor zn jaarlijkse prikje, dus maar gelijk gevraagd. Een paard kan immers niet zeggen wat hij heeft en vraag liever te veel dan te weinig.

We waren er op tijd bij, met druppels en zalf moet het beter gaan, en hij mag niet in de volle zon (stiekem blij dat hij het nu heeft en niet midden in de zomer).
Schrok er wel van, maar ben wel blij dat we er ruim op tijd mee waren en dat het nu dus allemaal meevalt!

Wou dit even van mij afschrijven, weet niet of het goed staat!

Liefs!

EmeseS
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Klein dorpje;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:16

Ach, wat zul je geschrokken zijn!! Ik hoop dat de zalfjes en goede werking hebben!

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:20

Ik begrijp dat het schrikken is. Mijn paard heeft namelijk ook maanblindheid, is al blind sinds zijn 7e jaar en wij hebben zijn ene oog moeten laten verwijderen door een heftige reactie. Het was namelijk dat urine cq mest in zijn ogen kwam, gezien dat hij in stal ligt, wat de maanblindheid heel erg doet opspelen. Sindsdien loopt hij permanent met een masker dat zijn ogen beschermt. Maar hij heeft er geen "last" van, heb alles met hem kunnen doen sinds dat ik hem op zijn 16e jaar heb gekocht. Nu is hij bijna 26 jaar en geniet hij van een welverdiend pensioen

Maanblindheid is gewoon akelig, succes met je paard

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 17:37

Hebben hem gedruppeld, meneer vond het echt niet fijn maar hopen dat het helpt!