Nevaya de eerste keer op bokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevaya

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-08-08

Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 18:57

Jij hebt mij al zo gelukkig gemaakt!

Afbeelding

Wat begon als een idee en droom kwam na een paar maanden toch uit, ik zou weer voor een eigen paard gaan kijken. Dit maal zou ik alles zelf bekostigen en dat zorgde voor heel wat rekenwerk achter de schermen, af- en overwegen en veel overleg.
Toen alles besproken was en het dus echt mogelijk zou zijn ben ik me gaan afvragen wat ik eigenlijk wilde.
De conclusie was: Jong onbeleerd paard, geen hengst, donker van kleur en het liefst zwart, groot (1,65 minimaal), lief en lekker knuffelig. Wat wel voorop stond was dat als ik het dier zou zien de klik er meteen moest zijn.

Zo kwam ik uiteindelijk uit bij

Naam: Flair v/d Beemd
Roepnaam: Nevaya (Vaya)
Geslacht: Merrie
Afstamming: Toevallig x Bentley x Ulft
Geboortedatum: 04-06-2010
Hoogte: 1,56 ongeveer
Kleur: Zwart, bles, 3 witte benen

Bijna alles is gelukt behalve de hoogte, ze is nog een beetje aan de kleine kant maar er is grote kans dat ze nog wat bij groeit.
Aangezien ik graag een andere naam wilde heb ik haar roepnaam in: Nevaya veranderd en dat wordt inmiddels vaak afgekort naar Vaya.
Vanaf moment 1 dat ik haar zag en ze in de bak los ging was ik helemaal weg van haar, dit moest en zou mijn paard worden. Zo knuffelig en lief, helemaal mijn ding.

Kort filmpje van de eerste keer dat ik haar zag
https://www.youtube.com/watch?v=3LpSg_1MQ_E

Zo is ze op 9 november 2013 op haar nieuwe stal gebracht en wat een karakter, zo rustig alsof ze er al jaren woont. Helaas kwam ze aan met een snotneus en heb ik in de eerste week al de veearts thuis gehad. Meteen 10 dagen AB prikken en dan zou het afwachten zijn of het weg zou blijven. Tot nu toe is het nog steeds weg en zaterdag 23 november was de laatste prikdag. Dat prikken heeft onze ‘band’ niet erg goed gedaan en elke keer als ik weer moest prikken zag ik er met een berg tegenop. Gelukkig is ze erg goed bijgedraaid toen de kuur was afgelopen en nu zijn we weer ‘happy together’ haha.

Even wat foto’s van de eerste dag bij mij

Afbeelding

De vieze snottebel..
Afbeelding

Haar moves laten zien
Afbeelding

Sinds ze van haar snotneus af is ben ik een beetje begonnen met bepaalde dingen opbouwen, beetje longeren, wandelen en voeten geven.
Al snel kwam ik er achter dat ze een super makkelijk paard is en heb ik er een zadel op gelegd, no problemo. Aansingelen ook geen probleem en dan maar even longeren zonder beugeltjes eraan. Alsof ze het allemaal al jaren doet liep ze haar rondje. Keertje beugels eraan gehangen en ook dat gaf geen problemen. Hoofdstelletje in was ook makkelijk en toen kwam ik bij het moment aan dat ik er eigenlijk toch wel op wilde stappen.
Nu ze nog bijna geen conditie heeft is ze van het longeren snel 'moe' en 27 november ben ik er toch maar opgeklommen. 2 mensen hielden haar vast, ik verwachtte en mega explosie (want ja zo'n braaf paard met alles, er moet ergens een addertje zitten denk je dan) maar nee. Hangen? Tuurlijk doen we dagelijks, stappen terwijl iemand op je rug hangt precies eender. Uiteindelijk been er over en daar gingen we dan, stappend door de bak. Zo ontzettend braaf en ik was (en ben) super trots!
Vandaag was de 3e keer erop, de eerste drafpassen met iemand op haar rug zijn inmiddels gezet en wat voelt dat fantastisch!

Filmpje van vandaag
https://www.youtube.com/watch?v=6JC4WYTSkig

Eerste keer erop, slechte kwaliteit want het is geknipt uit een filmpje die in het donker gemaakt is.
Afbeelding

Dit was de 2e keer erop, met dank aan Snackie (van bokt) voor haar goede ondersteuning!
Afbeelding

En dan vandaag! Onze eerste stappen los en wat een fantastisch paard <3
Afbeelding

Wat doe jij daar?
Afbeelding

Nog wat leuke foto’s van haar zonder snottebel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de afsluiters van dit topic

Afbeelding

She’s my super girl <3

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D
Laatst bijgewerkt door Nevaya op 01-12-13 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:58

wat leuk! veel plezier!

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:00

Echt een leukerd! Heel veel plezier met haar!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:09

Wat is het toch een mooi dier!!

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:11

Aaah wat een mooi dier zeg!

deniseqn

Berichten: 905
Geregistreerd: 15-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:24

Leuk!!
Ik vind jullie trouwens echt zo leuk bij elkaar passen :D!

trippertje
Berichten: 3
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:13

Knappe poown! Net zo braaf als Tripper. Nog veel plezier met haar! /3

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:52

Leuke merrie, klopt het dat ze nog iets voller mag worden?

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:12

Wat een knap stel <3 leuke fotos esmee!

Nevaya

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Nevaya de eerste keer op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 22:23

Bedankt allemaal! :D

Heidinuyten: Klopt, ze is in de 3 weken dat ze hier is al heel veel bijgekomen. Ze was en is nog een beetje schraal maar ze wordt flink volgepropt +:)+