2013, een jaar vol dromen en nieuwe uitdagingen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

2013, een jaar vol dromen en nieuwe uitdagingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 13:55

2013, waar zullen we beginnen, een heel erg bewogen jaar, met nieuwe starts op werkgebied, verhuizen, maar ook op paardengebied.

Voorjaar 2013, we springen alweer druk in de rondte, *\%/* want een veulentje wordt verwacht. 3 weken na uitgerekende datum, spannende en slapeloze nachten, foppende uiers, gebeurde het eindelijk op maandagochtend om 6u, Cemlys Blue Ivy eindelijk geboren. Ivy is het eerste veulentje uit mijn allereerste pony. Het is en een merrie en het lijkt sprekend op moeders. :+:
Afbeelding


Een aantal weken later mogen merrie en veulen bij de hengst het land in, mijn toen inmiddels 3 jarige engelse mountain hengst Caehen Deano.
Afbeelding

Afbeelding

http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... b2f117.jpg

http://i240.photobucket.com/albums/ff16 ... 874ccc.jpg

Ondertussen deed mijn andere fokmerrie het ontzettend goed onder het zadel met haar bijrijder, uit deze merrie heb ik mijn allereerste veulentje gefokt, die ondertussen 2 jaar oud is.
Afbeelding

In april kreeg ik een berichtje, een pony die ik 10 jaar geleden beleerd had en mijn beste maatje was in die tijd, kwam weer te koop, of ik niemand wist... Rijden ging wat minder, klikte niet met huidige ruiter,... Ik had altijd wel weer eentje willen hebben om wat te rijden, maar dit kwam niet zo gelegen. Eind april kwam pony helemaal uit belgie naar het hoge noorden *\%/*
Het doet wel wat als je je maatje na 10 jaar eindelijk weer mag inladen, door omstandigheden konden we hem vroeger niet zelf kopen en is hij met veel verdriet toen weggegaan.
Afbeelding

Mijn knappe veulen mocht in juli op de keuring verschijnen en werd 2de geplaatst *fokker helemaal trots*
Afbeelding

Ondertussen werd het allemaal wel heel druk en moest ik de moeilijke beslissing maken om mijn 3jarige hengst te verkopen, helaas is mijn merrie niet drachtig geworden van hem. Een andere merrie wel, dus ik kijk wel heel erg uit naar dit veulentje.
Gelukkig heeft deze pony nu een heel leuk baasje en zie ik zo nu en dan nog een keer prachtige plaatjes van hem voorbijkomen
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0171_n.jpg

Deze zomer zijn we verhuisd en hebben we nu een ponyparadijsje aan huis, dit is een ongelooflijk mooi wakker worden als je naar buiten kijkt
Afbeelding

Net toen ik dacht alles zo wel een beetje gehad te hebben en eindelijk rust in de tent, kreeg ik een onverwachts telefoontje, of ik wat te koop had, meerbepaald een echte brave kinderpony. Een merrie ligt een beetje buiten mijn fokdoelen, dus tja die was wel een bomprofe kinderpony, mensen kwamen kijken.
Alles ging in een stroomversnelling en 3 dagen later werd de pony opgehaald.
Afbeelding

Gelukkig heeft ze me een ontzettend mooie lieve dochter nagelaten :D
Afbeelding

Mijn jonge hengst (nu 1.5jaar) ontwikkeld zich heel netjes deze zomer
Afbeelding

Na verkoop van een van mijn fokmerries wou ik graag een goede fokmerrie weer terug. Rondjes door Nederland en Duitsland leverden dit op

Afbeelding
Delicious

en Stina
Afbeelding

de grootste uitdaging is toch mijn D pony gebleken, het niet klikken met de vorige ruiter kwam toch voornamelijk voort uit lichamelijke last, stress, heeel veel spanning. Hij heeft de zomer tot november voornamelijk op het land gelopen, van een ontzettend gespannen diertje is hij weer opengebloeid tot een relaxe pony, hij is in behandeling bij een osteopaat en de rug hebben we weer op orde, nu is het vnl werken aan rechtrichten, ontspanning en soepelheid onder het rijden, want daar steken zn oude problemen weer vaak de kop op.

Vorige week een mooie fotoshoot gehad met hem in het bos/park. We hebben nog een weg te gaan, maar ik hoop in 2014 hiervan het resultaat te zien
Afbeelding

Afbeelding

Babsding

Berichten: 744
Geregistreerd: 06-01-07
Woonplaats: Overijssel

Re: 2013, een jaar vol dromen en nieuwe uitdagingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:59

Wat een leuk topic en wat heerlijk dat je zin aan huis hebt.Genieten zeg!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - Belgiƫ

Re: 2013, een jaar vol dromen en nieuwe uitdagingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:14

Jeetje, wat een superleuke boel pony's heb je! :+:
Je D'tje ben ik helemaal weg van! :D <3

Monique_05

Berichten: 10
Geregistreerd: 06-11-10
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:25

Wat heb je ontzettend leuke pony's!