Flauw verjaardagscadeau

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:08

Ik ben op zoek naar snel wat inspiratie!

Zaterdag zijn 3 vrienden van me jarig. We geven met een groepje geld. Dit wouden ze graag, oke prima.
Nu heb ik het initiatief genomen om daar iets leuks mee te doen, omdat we het nogal saai vinden om het gewoon in een envelop te doen. Nu ben ik benieuwd of jullie soms leuke ideetjes hebben?

Ik had zelf een geweldig plan met ballonnen en enveloppen er aan binden, maar helaas heb ik niet genoeg tijd om bij iemand die ik ken te vinden om die helium te regelen. En ik vind het ook weer een beetje idioot om voor 40 euro zo'n tankje aan te schaffen.


Het zijn trouwens twee meisjes van 20 (tweeling :D) en een jongen van 23.

Rosalie99
Berichten: 358
Geregistreerd: 09-06-11

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:10

Ehh.. Misschien in een baal/ plak hooi al het geld in muntgeld verstoppen??

fresley

Berichten: 2293
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:12

Mijn zus heeft met haar huwelijk allemaal bierdopjes gekregen met aan de binnenkant euro munten. Een emmer vol.
Dat was pas irritant om dat er uit te gaan halen...
Dan onthoud je dus echt wel van wie je dat cadeau hebt gekregen

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:12

voor de jongen een grote bierpul vullen met gele gel en daar klein geld in doen, en dan afmaken met scheerschuim als schuim laag??

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:12

Ik zag op facebook iemand die een surprise had gemaakt van allemaal potten, onderkant eruit, op elkaar zetten, en deksel erop draaien.
Geen lijn nodig, alleen veel potten of iets wat er op lijkt, en wat je dus met een deksel weer dicht kan draaien.
Het geld in de onderste doen, of verdelen, maar zowiezo de onderste, want dan moet alles los gemaakt worden.

MendyGinger

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Dorpje in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:14

Ik heb best veel leuke cadeaus gezien met geld.
Je zou het kunnen verstoppen in taart, in een jampot of een pindakaaspot kan ook erg leuk zijn.
Je kan er misschien ook wel een soort 'kunstwerk' mee maken of zoiets.
Verder heb ik geen idee.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:15

Als je muntgeld neemt, dan kun je het geld insmelten in een kaars in een leuke vorm. Wel zorgen dat je het in lagen maakt, anders zakt het geld allemaal naar de bodem en is er alsnog geen lol aan, omdat het er dan zo uit te peuteren is.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:16

fresley schreef:
Mijn zus heeft met haar huwelijk allemaal bierdopjes gekregen met aan de binnenkant euro munten. Een emmer vol.
Dat was pas irritant om dat er uit te gaan halen...
Dan onthoud je dus echt wel van wie je dat cadeau hebt gekregen

die ga ik onthouden!

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:21

Thanks voor de inspiratie, daar kan ik wel wat mee! Het moet eigenlijk gewoon een k*tcadeau zijn haha, dus het komt wel aardig in de buurt zo. :P

Ies_

Berichten: 2891
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:22

Een grote pot met het bedrag dat jullie willen geven in alleen maar 5 centjes. :D

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:24

De munten in een cake of brood bakken. Alleen weet ik niet hoe je verhindert dat ze niet allemaal naar de bodem zakken bij het bakken.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:26

Zo veel mogelijk kleingeld (vooral 5 centjes :Y) ) flink per stuk in plakband wikkelen en dan in een kunstwerk van purschuim verwerken, succes gegarandeerd :')

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:29

HTM schreef:
Ik zag op facebook iemand die een surprise had gemaakt van allemaal potten, onderkant eruit, op elkaar zetten, en deksel erop draaien.
Geen lijn nodig, alleen veel potten of iets wat er op lijkt, en wat je dus met een deksel weer dicht kan draaien.
Het geld in de onderste doen, of verdelen, maar zowiezo de onderste, want dan moet alles los gemaakt worden.


Hoe moet ik dit voor me zien? DAN kan je toch gewoon de potten er af tillen ofnniet?

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:32

Nijn schreef:
Zo veel mogelijk kleingeld (vooral 5 centjes :Y) ) flink per stuk in plakband wikkelen en dan in een kunstwerk van purschuim verwerken, succes gegarandeerd :')

Nee, nadeel van plakband is dat je het zo in het water kunt leggen, en dat het dan weekt het er zo van af. Zou dan gewoon het geld direct in de purschuim verwerken :=

Leuk (of eigenlijk heel vervelend) is ook als je ze laat verwachten dat het geld heel moeilijk te krijgen is, zodat ze heel lang aan het prutsen gaan, en dan het geld ergens verstoppen op een heel makkelijke plek. Zo las ik er ooit een van een kruiwagen volstorten met beton, en dan vervolgens een envelop met het geld erin in de band stoppen.

Winged

Berichten: 33036
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:34

Een rol wc-papier volplakken :Y)

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:37

RusselNuwell schreef:
Nijn schreef:
Zo veel mogelijk kleingeld (vooral 5 centjes :Y) ) flink per stuk in plakband wikkelen en dan in een kunstwerk van purschuim verwerken, succes gegarandeerd :')

Nee, nadeel van plakband is dat je het zo in het water kunt leggen, en dat het dan weekt het er zo van af. Zou dan gewoon het geld direct in de purschuim verwerken :=

Leuk (of eigenlijk heel vervelend) is ook als je ze laat verwachten dat het geld heel moeilijk te krijgen is, zodat ze heel lang aan het prutsen gaan, en dan het geld ergens verstoppen op een heel makkelijke plek. Zo las ik er ooit een van een kruiwagen volstorten met beton, en dan vervolgens een envelop met het geld erin in de band stoppen.

Hahaha. Dat vind ik wel heel leuk.
Een kruiwagen krijg ik niet mee :+ maar in iets anders zou wel kunnen.

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:40

Heliumballonnen kun je gewoon bij de feestwinkel kopen, 1.20 per ballon volgens mij dat ze hier waren. Dus als je iets met heliumballonnen wil doen, is dat altijd een optie :)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:42

Het geld zelf in de ballonnen steken, dan moeten ze ze kapot prikken om er aan te geraken. Heb ik ook al eens gedaan :)

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:42

Peuk schreef:
Ik had zelf een geweldig plan met ballonnen en enveloppen er aan binden, maar helaas heb ik niet genoeg tijd om bij iemand die ik ken te vinden om die helium te regelen. En ik vind het ook weer een beetje idioot om voor 40 euro zo'n tankje aan te schaffen.

.


Je kunt een pak 'backing soda' (+-€2) kopen bij zo'n toko winkeltje, dit mixen met azijn in een flesje en daar je ballon overheen trekken, schijnt ongeveer hetzelfde te werken als helium dan! (Zelf nog niet geprobeerd dus kan het niet garanderen :Y) )

showteam
Berichten: 3637
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:45


BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:47


LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:49

Hele stapel enveloppen en dan in sommige wat geld en in andere wat grappige foto's ofzo , zijn ze lekker lang bezig om al het geld te krijgen :))

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:52

Munten invriezen in water (ook laag per laag doen zodat niet alle munten in 1 keer naar de bodem zakken) en een brandertje bij het cadeau geven. :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:54

Wij hebben een keer een heel plakboek vol geplakt met 5ct muntjes. Of gewoon in een blik, toen hadden we weinig tijd (lees: we waren het vergeten).

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Flauw verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:56

In een buis en daar 2 houten plankjes opmaken net zo groot als de buis (snap je haha)?