EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:13


GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:14

Kelly_Taco schreef:
Ik trek tegenwoordig ook mijn twijfels over het goedkeuren bij het KWPN..

meer dan de helft van deze goedgekeurde dressuurhengsten zijn gewoon gemiddelde paarden... geen dekhengst waard ..

http://www.kwpn.nl/2013/11/videos-nieuw ... en-online/


Nogal off topic, dat hoort in een ander topic thuis.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:16

Vind je?
Er wordt hier iemand van een stamboek om allerlei uitleg gevraagd, ik vraag me af of die mensen ook naar het KWPN gaan.
Ik zie gene reacties op het topic van het KWPN.

Arie zou er wel verstandig aan doen om gewoon niet te reageren op een openbaar forum gezien zijn functie.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:18

arie53 schreef:
Haarbal schreef:
Misschien eens een cursusje marketing volgen, Arie53? Dit helpt het beeld dat men van jouw stamboekje heeft namelijk niet echt...

In de marketing word je ook geleerd om niet zo maar de belangen van derden ongevraagd op straat te gooien.
De belangen van die derde worden door de geplaatste foto anders behoorlijk geschaad...

Citaat:
Waarom dan niet de kans grijpen om de goede punten van de hengst te benoemen? De reden van goedkeuring.


Met alle respect maar kennelijk neem je niet de moeite om het verslag volledig te lezen. Daar valt deze hengst niet onder en is je vraag derhalve ook niet van toepassing.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:26

arie53 schreef:
Citaat:
Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op

Citaat:
Wat let je om je vragen tot het EASP te richten?


Er komen hier veel vragen voorbij, maar je geeft geen concrete antwoorden.


Laat maar zien welke niet beantwoord zijn.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:29

Ja daag, ik ga jouw werk niet doen :D Goed lezen, zoals je tegen anderen ook steeds zegt :)*

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:31

Dat doe ik en de relevante vragen zijn ook prompt en volledig beantwoord.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:31

Gefeliciteerd met de goedkeuring van deze twee prachtige hengsten *\o/* Ik hoop voor jullie allebei heeeeel hard dat er een sponsor komt die ervoor kan zorgen dat deze mannen bij het NRPS voorgesteld kunnen worden.
Vind het schandalig dat een voorzitter zijn eigen dier keurt en kampioen maakt, daarnaast ben ik er ook niet over uit wat nu het fokdoel van dit stamboek is, functioneel is die magere vos absoluut niet. Je zou haast je hengst terugtrekken uit dit stamboek met zo'n voorzitter...

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:32

arie53 schreef:
Niettemin blijven sportpony's voor kinderen bedoeld en dient ook de selectie daarop te worden toegespitst. Volwassen horen in die selectie niet thuis.


Moet je misschien toch eens in dit topic kijken: [WD-V] Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Er wordt best vaak door volwassen op sportpony's gereden !

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:33

Ik ga me er verder niet mee bemoeien Arie.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:51

Ik feliciteer de eigenaren van deze hengsten. Prachtige beesten. Dus een aanwinst voor het EASP! Ik snap ook hun keuze voor het EASP wel gezien de kosten e.d. Voor het EASP een grote aanwinst.

Kan het kloppen dat de cremello er bij de laaste keuring in Steenwijk ook bij was? Pracht dier.

Ik kan wel een heel eind meegaan met opmerkingen over het EASP.
Zolang de keuringen in Steenwijk worden gehouden heb ik ze allemaal gezien.
En ook hier en daar wel hele grote vraagtekens gezet. Soms zitten er ook echt wel een leuke pony of paard tussen maar om als hengst goed te keuren.....
En het komt inderdaad zo over dat de voorzitter heel veel in de melk te brokkelen heeft ( is ook voorzitter) maar zou inderdaad er dan niet bij moeten zijn als zijn eigen paarden ter keuring worden aangeboden. Nu kreeg ik wel de indruk dat hij dat de laatste keer niet gedaan heeft maar kon ook zijn dat die er niet waren ( hang mij daar niet aan op als ik dat fout heb alvast mijn excusus daarvoor voordat ik er daar voor wordt opgehangen).

De keuring is openbaar, ik zou zeggen mocht iemand intresse hebben zou ik de keuring een keer gaan bezoeken. Kan je zelf je mening vormen en misschien nog wel ter plaatse een toelichting vragen.

Dat magere paard was inderdaad gewoon te zielig. Ik had mij daar niet mee durven vertonen

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:56

Netje schreef:
arie53 schreef:
Niettemin blijven sportpony's voor kinderen bedoeld en dient ook de selectie daarop te worden toegespitst. Volwassen horen in die selectie niet thuis.


Moet je misschien toch eens in dit topic kijken: [WD-V] Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Er wordt best vaak door volwassen op sportpony's gereden !



Onze dochter heeft haar 2 pony`s ook nog een jaar gestart tussen de paarden.
Z1 en Z2.
Nu verkocht en heeft ze een paard.
Hier staan 2 jonge NRPS ponyhengsten en wanneer de tijd rijp is gaat ze die ook starten tussen de paarden.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:57

arie53 schreef:
Citaat:
Daarom ben ik de site van het EASP maar eens gaan lezen, maar die roept meer vragen dan antwoorden op

Wat let je om je vragen tot het EASP te richten?


Citaat:
Ik gok jouw houding, en het idee dat jij dan de mails beantwoord en deze op dezelfde manier beantwoord als je reacties hier in het topic zijn. :')


Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:57

arie53 schreef:
Dat doe ik en de relevante vragen zijn ook prompt en volledig beantwoord.

Alleen de vraag nog waarom het EASP geen bonte kleur neemt.

Anoniem

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:00

En de vraag waarom je als keuringmeester of keuringscommitee zo'n hengst niet terugfluit als deze niet in een dusdanige conditie is om getoond te worden als dekhengst.

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:02

arie53 schreef:
Niettemin blijven sportpony's voor kinderen bedoeld en dient ook de selectie daarop te worden toegespitst. Volwassen horen in die selectie niet thuis.


Citaat:
Moet je misschien toch eens in dit topic kijken: [WD-V] Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Er wordt best vaak door volwassen op sportpony's gereden !


Dat is de discussie niet. Het ging hier om of bij de selectie de ponyhengsten door volwassenen of door kinderen moeten worden voorgesteld. Daarbij hanteert het EASP het beleid dat kinderen de voorkeur hebben.

Anoniem

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:03

Dan vind ik voorkeur toch nog iets anders als "Niettemin blijven sportpony's voor kinderen bedoeld en dient ook de selectie daarop te worden toegespitst. Volwassen horen in die selectie niet thuis."

Kan het mis hebben hoor.

Shenanigans

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:06

Omdat het topic over de Nationale Keuring van het EASP al oud is, wilde ik graag wat vragen wat er 'mis' is met de donkerbruine hengst, Phaeton geloof ik. Daar werd op eerdere pagina's gesteld dat je zo'n hengst niet op je merrie wil hebben.

Ik ken het EASP ook niet zo goed, maar er zijn dus verschillende richtingen begrijp ik, binnen het stamboek.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:06

arie53 schreef:
Met alle respect maar kennelijk neem je niet de moeite om het verslag volledig te lezen. Daar valt deze hengst niet onder en is je vraag derhalve ook niet van toepassing.


de hengst is dus niet goedgekeurd?

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:06

Ik ben zelf ook volwassen en rijd op een pony maar dit neemt niet weg dat je pony's eigenlijk fokt voor ponyruiters en niet voor volwassen ruiters :) Helemaal als je overweegt tussen hoeveel pony's er tussen de paarden starten tot wat er allemaal bij de pony's loopt :)

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:10

janderegelaa schreef:
Ik zou alleen wel willen weten waarom bonte paarden niet welkom zijn bij het EASP. Een goed paard heeft geen kleur.


We hebben daar wel eens vaker over gediscussieerd. Het heeft ook niets met het criterium van doen of een goed paard wel of geen kleur heeft, daar zijn we het volledig over eens, maar over het feit dat de basiskleuren van de bij het EASP betrokken rassen egaal zijn. Op basis daarvan hebben de leden zich uitgesproken om die standaard ook in de kruisingsproducten te hanteren.

Overigens kunnen voorstellen te allen tijde door de leden op de ALV worden ingediend en kan de vergadering zich daarover uitspreken.

Shenanigans

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:10

fokfanaat schreef:
arie53 schreef:
Met alle respect maar kennelijk neem je niet de moeite om het verslag volledig te lezen. Daar valt deze hengst niet onder en is je vraag derhalve ook niet van toepassing.


de hengst is dus niet goedgekeurd?


Hier begrijp ik dan ook helemaal niks van -O-

arie53

Berichten: 3058
Geregistreerd: 26-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:12

fokfanaat schreef:
arie53 schreef:
Met alle respect maar kennelijk neem je niet de moeite om het verslag volledig te lezen. Daar valt deze hengst niet onder en is je vraag derhalve ook niet van toepassing.


de hengst is dus niet goedgekeurd?


Klopt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: EASP geeft twee ponyhengsten groen licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:09

Meteen zeggen dat de hengst niet is goedgekeurd was teveel moeite :D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:15

_San87_ schreef:
Meteen zeggen dat de hengst niet is goedgekeurd was teveel moeite :D?

Misschien wordt ie betaald per getikt woord :+