valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 21:26

hi, ik heb 2 valkparkieten 1 van 1 jaar oud(nu 4 dagen hier) en 1 van 10 maanden oud(8maanden hier)

en over die laatste hij is hellemaal tam, en je kan m kroelen en hij eet van je hand, kan makkelijk op je vinger stappen, gaat graag op je schouder zitten, kusjes geven etc. etc. zolang z'n kooi niet in de buurt is, want hij wil niets liever dan in of op die kooi zitten :(. ook uit z'n kooi wil hij niet komen, ik zet meestal het duurtje open als ik thuis ben en hij komt er nooit uit... verder zit hij lusteloos een beetje te suffen in of op z'n kooi en kan gerust de hele dag slapen(speeltjes enzo genoeg).

en als hij al uit de kooi is moet ik hem echt pakken,(hand over rug, accepteert ie volledig, geen gemor niks) en dan is het goed als hij maar bij z'n kooi weg is... maar dan gaat hij ook vaak gewoon weer slapen op je schouder....

iemand enige idee wat er aan de hand is, en waarom hij zo doet?
hij fluit overigens ook niet echt, en er kan slechts soms een babbeltje af

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Re: valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-13 22:08

Hmmm... iemand enig idee waar ik druivensuiker voor in het water kan halen?

Na wat zoeken op internet, ga ik dat proberen

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:52

Klinkt eerder alsof hij niet fit is. Druivensuiker zou ik niet geven. Parkieten hebben vaak last van bacterieen en schimmels en die voeden zich met suikers waardoor ze snel vermeerderen.

FrenchFries
Berichten: 850
Geregistreerd: 11-05-10

Re: valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 00:04

Dus... morgen even naar de da?
Het zou kunnen dat hij in de rui is maar weet niet zo goed hoe je dat moet herkennen dus

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: valkparkiet wil niet bij mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:06

Het beste kan je een vogelarts opzoeken. Normale dierenartsen hebben weinig kennis. Wat je ook eerst kan doen is even contact opnemen met Hedwig van de Horst (even googlen) je kan dan ontlasting opsturen waar zei als een hoop van kan aflezen.