Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaw
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-11-13

Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 16:53

Beste Bokkers,

Ik ben op zoek naar een geschikte pensionstal voor mijn paardje. Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen. Nu woon ik zelf in Breukelen en sta op Pensionstal Gunterstein. Mijn paard wordt daar goed verzorgd, echter spreekt deze stal mij minder aan omdat ik een recreatieve ruiter ben. Zo ben ik geen fanatakie dressuurruiter en ligt mijn interesse ook niet in het rijden van wedstrijden en beoefenen van de paardensport op hoog niveau. Op Gunterstein, waar mijn paardje zeker goed wordt verzorgd, ben ik daarom minder op mijn plek. Ik ben daarom op zoek naar een andere stal met een gezellige sfeer en waarbij ik (directe) uitrijmogelijkheden heb om buitenritten te kunnen maken.

Mijn wensen:

- Volpension (voeren en mesten), inclusief iedere dag weidegang, het liefst ook in de winter
- Binnenbak aanwezig
- Uitrijmogelijkheid in een mooie omgeving om buitenritten te kunnen maken
- Richtprijs: (max) 400 euro per maand voor volpension
- Niet meer dan 25 km gelegen vanaf Breukelen (half uur met de auto)
- Bij voorkeur een kleinschalige stal (ik ben niet van de hele grote stalhouderijen)

Ik ben dus niet op zoek naar een pensionstal waarbij er op hoog niveau wedstrijden e.d. worden georganiseerd en de focus ligt op de echte dressuursport. Een gezellige boerderij met uitrijmogelijkheid is ook een optie. Ik heb hier ook naar gekeken maar meestal beschikken deze accomodaties niet over een binnenbak.

Ik weet dat Utrecht/Maarssen/Kamerik/Woerden/Harmelen misschien niet veel uitrijmogelijkheden biedt, maar stallen in Hilversum, Hollandsche Rading, Soest, Loosdrecht etc zijn dus ook een optie.

Weet jij een leuke stalling voor de recreatieve ruiter die voldoet aan deze eisen, dan hoor ik het heel graag van jou! Alvast bedankt voor jouw hulp! :D

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:08

Vanaf Breukelen gezien volgens de routeplanner 32 minuten: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Het is wel een hele grote accommodatie, doordat er 3 verschillende stallen op het terrein gevestigd zijn. Maar mijn ervaring is dat je daar weinig van merkt. Je bent vanaf het terrein binnen 5 minuten in De Treek waar je schitterend buiten kunt rijden. Zomers weidegang, 's winters hele dagen in paddocks. En allerlei soorten ruiters, recreatie, dressuur en western. Ik heb het er iig naar mijn zin gehad voor ik ze aan huis kreeg.

Kaw
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 17:25

Dag Anouska, super bedankt, ik had nog nooit van deze stal gehoord en het ziet er goed uit. Ik ga er zeker eens een kijkje nemen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:59

-> ED

Moderatoropmerking:
Daarnaast zijn schopjes niet toegestaan op bokt wanneer er op dezelfde dag nog in het topic gereageerd is. Deze zijn dan ook verwijderd.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:04


Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:59

Als je zelf in Breukelen woont, zou ik zelf meer aan de noordkant van Utrecht omgeving Maartensdijk/Hollandse Rading naar stalling zoeken omdat je anders vaak in de spits rondom Utrecht richting Woudenberg terecht kan komen. Maar goed, kan je ook niets uitmaken natuurlijk.
Enige is wel dat als je in het Gooi wilt rijden, je een vergunning van het GNR moet hebben en om dat aan te vragen een ruiterrijbewijs. Zelfde geldt voor Soesterduinen. Of je moet zwart rijden.
Meestal als er een binnenbak is, heb je ook meer sportruiters. Recreatieve ruiters zitten idd vaker op een kleinere stal met alleen buitenbakken. Zonder binnenbak zou Stal Hilverzicht bijv nog wat kunnen zijn.

Stal Prinsenburg in Hollandsche Rading (onder A27 door en je zit in het bos) (wel dressuur gericht)
Stal Arends, Maartensdijk (wel dressuur gericht)
Manege de Kamphorst, Hilversum zuid
Laseur in Soest
de Heidehoek in Eemnes

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 01:06

Smotz schreef:
Manege de Kamphorst, Hilversum zuid

Die hebben toch geen weidegang? Paddocks weet ik niet zeker, maar die heb ik er ook nooit gezien.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:12

Kaw schreef:
Ik ben dus niet op zoek naar een pensionstal waarbij er op hoog niveau wedstrijden e.d. worden georganiseerd en de focus ligt op de echte dressuursport.

Gezien deze voorkeur zou ik niet voor Stal Arends kiezen, ookal ligt het prachtig zo aan het bos en zijn de uitrijmogelijkheden geweldig.

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Stalling met uitrijmogelijkheid voor de recreatie ruiter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:46

Stal Alberts misschien? Daar heb ik mijn merrie gekocht. Zijn eigen paarden gaan 's zomers dag en nacht op het land, 's winters zou ik niet weten. Mooie stallen en erg aardige mensen!

Verder op een half uurtje stappen van de hei. Echt heel lekker rijden daar!

Google het maar eens.

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:08

Smotz schreef:
Als je zelf in Breukelen woont, zou ik zelf meer aan de noordkant van Utrecht omgeving Maartensdijk/Hollandse Rading naar stalling zoeken omdat je anders vaak in de spits rondom Utrecht richting Woudenberg terecht kan komen. Maar goed, kan je ook niets uitmaken natuurlijk.
Enige is wel dat als je in het Gooi wilt rijden, je een vergunning van het GNR moet hebben en om dat aan te vragen een ruiterrijbewijs. Zelfde geldt voor Soesterduinen. Of je moet zwart rijden.
Meestal als er een binnenbak is, heb je ook meer sportruiters. Recreatieve ruiters zitten idd vaker op een kleinere stal met alleen buitenbakken. Zonder binnenbak zou Stal Hilverzicht bijv nog wat kunnen zijn.

Stal Prinsenburg in Hollandsche Rading (onder A27 door en je zit in het bos) (wel dressuur gericht)
Stal Arends, Maartensdijk (wel dressuur gericht)
Manege de Kamphorst, Hilversum zuid
Laseur in Soest
de Heidehoek in Eemnes


Stal hilverzicht heeft wel een binnenbak, ik rijd daar een pony bij en ze hebben 2 hele goede buitenbakken en een renbaan :j
Die actief stal is ook heel fijn :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:06

Calente schreef:
Stal Alberts misschien? Daar heb ik mijn merrie gekocht. Zijn eigen paarden gaan 's zomers dag en nacht op het land, 's winters zou ik niet weten. Mooie stallen en erg aardige mensen!

Verder op een half uurtje stappen van de hei. Echt heel lekker rijden daar!

Google het maar eens.


Paarden staan daar de hele winter binnen.... tenzij je met elkaar iets regelt om de paarden in paddocks te zetten....