Vraag mbt schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RosieJarig

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Vraag mbt schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:25

Ik weet niet of er al een topic is waar vragen gesteld kunnen worden met betrekking tot het schrijven van verhalen. Als ik die over het hoofd gezien heb, mijn excuses..

Ik heb namelijk iets waar ik al een tijd tegenaan loop. Ik ben met een verhaal bezig, wat zich in het verleden afspeelt. De stijl die ik gebruik is alsof ik het verhaal zelf vertel zegmaar (het gaat over mezelf). Alleen komen er ook dialogen in voor. Nu kom ik er maar niet uit hoe ik deze het beste kan neerzetten..

Het is een beetje lastig uitleggen haha. Ik ga ook bepaalde stukken 'terug in de tijd', soort van flashbacks, en dit zet ik dan cursief neer. In deze stukken komen dan ook dialogen voor..

Oke dit klinkt erg wazig volgens mij, hoop dat er iemand is die het begrijpt := ik kan evt. ook een stukje PBen.

Iemand die me kan helpen? :o

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, Belgiƫ

Re: Vraag mbt schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:20

Een dialoog zet je best neer zoals het toen gesproken werd, dus in tegenwoordige tijd. Maar je kan dan wel 'zei' , 'dacht',... Gebruiken om je dialoog te verduidelijken en zo blijf je dan ook in dezelfde tijd als de rest van je verhaal.

En anders zet je het verhaal in tegenwoordige tijd en enkel de flashbacks in verleden tijd?

Is dit wat je bedoelt?

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Re: Vraag mbt schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:28