BR Bandage Sealtex Latex

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

BR Bandage Sealtex Latex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 10:30

Heeft er hier iemand ervaring met de BR Bandage Sealtex Latex?
Blijft dit goed zitten, en kan je dit ook gebruiken bij een dubbelgebroken trens?

Mijn paard loopt fijn en ontspannen op een ongebroken rubberen bit, maar hij reageert er niet goed op. Ik heb nu een cuprion dubbelgebroken bustrens, daar reageert hij wel goed op, maar daar loopt hij niet zo ontspannen mee. Nu wou ik dus eens proberen om die bandage rond mijn dubbelgebroken te doen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:34

Leen_ schreef:
Mijn paard loopt fijn en ontspannen op een ongebroken rubberen bit, maar hij reageert er niet goed op.

:? Hoe bedoel je dit?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 11:06

Hij loopt ontspannen, dus niet zoals een streskip zoals hij anders is. Maar als ik hem iets vraag waar ik mijn teugel voor nodig heb, wijken, schouderbinnenwaarts, stelling,... dan loopt hij er gewoon doorheen. Terwijl ik dit op het dubbelgebroken met minimaal contact kan doen. Maar met het dubbelgebroken loopt hij dan weer heel gespannen.
Ik denk dat hij de beweging van het dubbelgebroken niet zo fijn vind, maar de werking van de ondgebroken te onduidelijk oid. dus daarom was ik ook al aan het kijken voor een dangerbit oid. Maar het liefst zou ik dus iets rond mijn dubbelgebroken kunnen doen.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: BR Bandage Sealtex Latex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:03

Blijft prima zitten! Ik wikkel ook regelmatig een stukje latex om de gebroken delen van het bit. Zachter op de tong, het rammelt niet zo, maar je houdt toch meer flexibiliteit dan bij een stangetje.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:05

Prima spul, ik had het om de liverpool stangen zitten van beide hengsten.
Wel mooi vlak aanbrengen, gaat het makkelijkst met z'n tweeen!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 17:08

Taar_tje schreef:
Blijft prima zitten! Ik wikkel ook regelmatig een stukje latex om de gebroken delen van het bit. Zachter op de tong, het rammelt niet zo, maar je houdt toch meer flexibiliteit dan bij een stangetje.

Dus jij plakt ze om de scharnieren heen? Lost het niet als je het bit plooit? Nuja dat doet het in de mond sowieso wel niet. Maar houdt het wel stevig?
Ik dacht anders een stuk leer eromheen laten naaien, maar dan zit je weer met die naad.

_Rachelle_

Berichten: 116
Geregistreerd: 14-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:40

Mijn paard had precies hetzelfde "probleem" zoals jij dat omschrijft, ik had ook de gebroken delen van het bit (in het midden) beplakt met sealtex. Paard loopt hier beter op als op een rubberen stang EN een dubbelgebroken bit zonder sealtex. Er kunnen nu ook geen velletjes meer tussen de gebroken delen komen en het ligt stiller in de mond. Mijn paard is er duidelijk blij mee!

G_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 17-03-14

Re: BR Bandage Sealtex Latex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:20

Blijft inderdaad prima zitten