Een jaar met Happy !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Een jaar met Happy !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 22:50

Hallo Bokkers,
Ik wil dit en mijn verhaal graag met jullie delen! Het is een soort van overzicht met gebeurtenissen van mij en Happy, en het verhaal er achter. Het is een moeilijke tijd geweest, maar met doorzetten en vooral veel wachten is nu alles gelukt!!

Goed, op 13 april 2012 werd mijn kleine Happy geboren, bij mijn opa, haar moeder heet Marietje. Ik was echt heel blij :D Op deze foto was ze net 1 dag oud.
1. Afbeelding

2 dagen oud
2. Afbeelding

Al snel begon haar veulenvachtje er af te vallen, hier was ze bijna een maand uit, van tussendoor heb ik ook wel foto's, maar er mogen maar 20 foto's in een topic..
Mijn hand was erg interessant..
3. Afbeelding

Ze accepteerde het halster op het begin niet, dus na 2 maanden had ik voor het eerst pas een halster om..
4. Afbeelding

Na een tijdje was het tijd voor een nieuw halster, ondertussen was haar hele veulenvacht er al af :)
5. Afbeelding

Het ging allemaal geweldig, halster om, halster af, hier een foto zonder halster:
6. Afbeelding

Nog een foto zonder halster <3
7.Afbeelding

Draven met Heaven, het andere veulen bij mijn opa en oma :)
8.Afbeelding

Het werd al kouder, haar vacht werd snel dikker, en hier ging het nog goed met halster...
9. Afbeelding

En de vorige foto was de laatste foto met halster in een periode van 7 maanden... We weten niet wat er is gebeurd maar ze was ineens doodsbang voor een halster -O- . Ik heb van deze periode ook heel weinig foto's.
Rennen met Heaven:
10. Afbeelding

Na heeeel veel proberen, rustig weer aan het halster laten wennen is het me na 7 maanden weer gelukt om een halster om te doen, wát was ik blij! En ik was vooral ook heeel trots op haar :D
11. Afbeelding

Toen was ze al een stuk minder bang, dus na een tijdje een nieuw halster gekocht en die omgedaan, ging vrij snel, enkel accepteerde ze het nog niet zo bij haar oren.
Met haar nieuwe blauwe halster <3 <3
12. Afbeelding

Op de foto met Daisy (zwarte merrie) en Marietje, haar moeder. Happy was al meer dan een jaar oud, maar door omstandigheden hadden we haar nog niet kunnen afspenen, eerst met het halster en daarna nog ivm privé omstandigheden. Marietje had iniedergeval niet echt last van haar :)
13. Afbeelding

Ze leerde wel snel alles opnieuw van de periode van vroeger met halster, dus al snel kon ze weer aan een touwtje meelopen *\o/*
14. Afbeelding

Ehm, tja dat was haar halster dan, van een blauw naar een grijs halster :')
15. Afbeelding

Ik weet niet wat ze hier deed, maar het ziet er wel grappig uit ;)
(met weer een nieuw halster trouwens haha, dit keer een donkerblauwe, word niet zo snel vies :o )
16. http://i43.tinypic.com/33lfqdt.jpg

We oefenden veel met andere halsters omdoen, maar dan wel eerst over het oude halster heen en dan de oude er onder vandaan, omdat ik té bang was dat het fout zou gaan...
<3 <3 <3
17. http://i42.tinypic.com/t867ia.jpg

En toen eindelijk, toen het eindelijk kon gingen we haar spenen, ze is naar een nieuwe stal gegaan, het trailerladen lukte wel met een beetje geduld ;)
Happy wende er erg snel. Ze was de eerste dag gelijk al rustig op de nieuwe stal, dit is een foto van dag 1:
(en haar halster was weer verroest dus dan maar weer een nieuwe :Y) )
18. http://i41.tinypic.com/2ufap0n.jpg

Ik durfde haar halster nog steeds niet helemaal af te doen, dus bleef ik als ik er was steeds verwisselen met nieuwe er overheen, oude er af. Maar een paar dagen geleden accepteerde ze heel haar oren, en ik had het nieuwe halster ook al over haar oren geschoven, wat al een hele overwinning was (eerst maakte ik hem altijd achter de oren vast), dus ik dacht, laat ik een poging wagen. Dus ik deed het halster af, ging even bij haar moeder in de andere stal kijken, en ik ging weer terug naar haar, even knuffelen en toen het halster weer om, zonder problemen, over haar oren! Ik was zo trots op haar!!! En toen het laatste uur lekker haar halster af gelaten en op het einde weer omgedaan (ze word daar losgegooid en ik weet niet of ze daar zachthandig met halsters omgaan, dus ik wilde het nog niet wagen om het halster af te laten, dalijk deden ze het halster gewoon hardhandig om, en dan was het misschien weer verpest..)
Dit is een foto van een paar dagen geleden, zonder halster, sorry hij is telefoonkwalitiet en met flits want het was al een beetje donker..
19. http://i41.tinypic.com/33l36rm.jpg


En aanstaande donderdag komt ze dan eindelijk naar huis, ik tel de dagen af :) Ik had op kunnen geven, een andere pony gemogen en weet ik het wat, maar dat wilde ik niet, ik wilde Happy, en met doorzetten is het gelukt en zijn we nu hier <3
Ik ben echt heel blij dat ik niet heb opgegeven, want ik kon uren bij haar zijn, ook in de tijd zonder halster, ook in moeilijke stukken van dit jaar..
Bedankt Happy, voor alles en hopelijk gaan we een mooie toekomst tegemoed <3
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 24-11-13 00:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Een jaar met Happy !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:54

Donderdag al, gaat snel zeg :)
Wel leuk maar kijk even je app.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Een jaar met Happy !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 22:55

Wacht ik denk dat ik al weet wat je bedoelt, ik verander het even :)

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Een jaar met Happy !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:56

Haha top :)