L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 20:04

abukir schreef:
Ben nieuwsgierig geworden maar ik kan hem ook niet zien ;(


Misschien moet je ook op fb ingelogd zijn voordat je op de links klikt, misschien helpt dat! :)

Anoniem

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:52

Wat mij gelijk opvalt is dat je je bij het doorzitten zelf heel erg vast gaat houden, en daardoor je paard op de handrem zet. Blijf los in je heupen en rug, swingen!
Je middendraf is super, en dan komt een stukje waarbij je paard zich opkropt, jammer, gaat een beetje ten koste van zijn gangen (wat zonde is, want die zijn super imo)

Dat hupje valt me idd ook op, lijkt me niet zozeer onregelmatig, maar meer dat hij idd op de voorhand is, en jehem bij de les haalt, zeg maar.

Halsstrekken zag ik idd ook minder, denk dat dat vooral zal komen als je paard meer leert om op eigen benen te lopen, het hele verhaal bij technisch correct halsstrekken is imo dat je je paard zo rijdt, dat hij altijd een voorwaartse drang heeft, loslaat achter de schoft en daardoor de hals kan laten vallen, dan heb je in wezen al een basishouding zeg maar en kun je je paard instellen waar je maar wilt, zonder dat hij uit elkaar valt, hij moet zélf de verbinding behouden van achter naar voor, en dan kun je de hals zo 'uitleggen' zeg maar, en kun je hem met een halve ophouding ook weer vrij makkelijk oppakken.

Dat gaat alleen niet als hij in je handen hangt, want zodra je hem dan vraagt uit te schuiven zal hij het hoofd meteen omhoog steken, of énorm op de voorhand vallen, omdat hij zichzelf niet draagt, maar jij dat doet.

Eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n verkeerd beeld, ik zie regelmatig heel fijne stukjes, denk als je je paard meer over de rug gaat rijden, zodat hij zichzelf loslaat achter de schoft, en zichzelf meer gaat dragen dat je dan die middengalop en het halsstrekken er veel meer uit kunt rijden.

marenmar85
Berichten: 1640
Geregistreerd: 23-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:11

hoi

Ik vind het het er mooi relax uitzien.

idd begin stukje van film vind ik hem onregelmatig lopen

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: L1 debuut met Whatever (v. Gribaldi) **FILMPJES**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 20:45

Bedankt voor de uitgebreide reactie yamcha, ga ik zeker aan werken!! :j