Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:41

Ruim vier jaar terug verkocht ik mijn beenbeschermers voor 15 euro aan D. Een vriendin van haar en van mij zat hier tussen. Zij vroeg mij of D de beenbeschermers kon overkopen want D had ze nodig voor een paard. Deze vriendin heeft ze aan D gegeven en ik heb tot heden nog geen geld gezien.

Zelf heb ik via mijn vriendin een aantal keer gevraagd afgelopen jaren of ze het nog wilde vragen, maar nooit wat op gehoord. Vaak gaf ze aan op dat moment geen geld te hebben omdat haar paard in de medische molen zat.

Zelf ben ik het daarna een tijdje vergeten tot ik er vorig jaar weer aan dacht.
Afgelopen mei heb ik via Facebook een berichtje gestuurd.

Hoi D,
Jij hebt een keer peesbeschermers overgenomen van mij en ik heb hier nog geen geld van ontvangen. Ik vergeet het zelf ook steeds en wil het niet elke keer via L. vragen, dus vandaar even een berichtje via Facebook.
Groetjes,
Stephany

Waarop ik het volgende antwoord kreeg:

hoi, ja dat klopt, L is er een keer over begonnen en ik gebruik ze niet, dus ik zal ze aan het terug geven zodra ik haar zie. groetjes

Waarna ik aangaf dat ik ze niet terug wil, maar er het afgesproken bedrag voor wil hebben.

D: L. heeft nooit gezegd dat ik er voor moet betalen dus eigenlijk ben ik ook niet van plan dat te gaan doen

Ik: Dat is gek, jij dacht dat je ze mocht hebben?

D: lenen
wat mij betreft ken je ze zo terug krijgen

Ik: Dus ik ben nu 4 jaar mijn beenbeschermers kwijt en krijg ze flink gebruikt terug? Zo werkt dat niet in mijn ogen

D: en anders kun je deze discussie met L. voeren


Daarna gaf ik aan dat het dan iets is tussen L en haar, omdat er dus iets mis is gegaan in de communicatie tussen die twee.

En hoor nu niks meer van haar. Helaas heb ik alleen haar naam en dus Facebook. Mijn vriendin wilt er niet tussen gaan zitten en mij haar nummer ook niet geven.

Ondertussen ben ik er wel achter dat ik naar mijn geld kan fluiten en heb ik gevraagd om een foto van de beenbeschermers in huidige staat. Het schijnt dat ze gebruikt zijn voor een paard dat flink strijkt dus ik wil weten hoe ze er nu uit zien.
Begin november stuurde ik daarom maar dit:

Hoi D., zou je mij een foto kunnen sturen van de staat van de beenbeschermers die je nog hebt liggen
Naar mijn geld kan ik fluiten, dat begrijp ik ondertussen
maar ik ben benieuwd of ze nog netjes zijn, anders vind ik t niet erg om ze terug te nemen
maar wat nu gebeurd is niet eerlijk


Op Facebook wordt ik genegeerd en ik zit dus een beetje vast. Ik baal hier van, ik ben boos op haar reactie en manier van doen. Zo werkt het niet in mijn ogen. De beenbeschermers waren nog zo goed als nieuw toen ik ze `verkocht´. Ik gun haar niet het gemak dat ze ze maar gewoon terug geeft eigenlijk :o
Ik wil het hier niet bij laten, wil dat ze gewoon haar verantwoordelijkheid neemt.

Wat te doen, iemand tips?
Laatst bijgewerkt door lovelance op 21-11-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:43

Persoonlijk vind ik dat je na 4 jaar naar je geld en je peesbeschermers kan fluiten.
Je bent zelf een beetje laks geweest door niet meteen achter je geld aan te gaan.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:43

Meid, het is 4 jaar geleden.

Laten gaan! Is zonde van je energie om daar nu moeilijk over te gaan doen.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:44

Jeetje, ook niet netjes.
Ik denk dat je er gewoon naar kan fluiten. je kan zoveel doen als je wilt.
Maar met alleen facebook. (Waar je genegeerd word) Kan je niks doen. Lijkt me.
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 21-11-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:44

Ik zou echt gaan drijgen dat je naar de poltitie stapt, dat zou ik echt meteen doen..
Enne, ik begrijp wel van Linda dat ze niet helpt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:45

Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?

Echt..?

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:45

IndianLady schreef:
Persoonlijk vind ik dat je na 4 jaar naar je geld en je peesbeschermers kan fluiten.
Je bent zelf een beetje laks geweest door niet meteen achter je geld aan te gaan.


Zoals ik al zei heb ik al die jaren regelmatig via L. om geld gevraagd. Dan gaf ze aan geen geld te hebben.
Daarna neem ik zelf contact op en doet ze zo.

Ik gun haar het gemak niet om er zo van af te komen.

Ik ben dus wel al 4 jaar bezig om mijn geld te krijgen.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:46

NoreenJulia schreef:
Ik zou echt gaan drijgen dat je naar de poltitie stapt, dat zou ik echt meteen doen..
Enne, ik begrijp wel van Linda dat ze niet helpt..

dreigen bedoel je? :P denk je zelf dat de politie dat serieus gaat nemen voor 15 euro ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:46

15 euro en 4 jaar geleden... Ik snap niet waarom je hier nu nog zo'n probleem van gaat maken.. Je had destijds gewoon veel duidelijker moeten zijn, desnoods had je het nummer van dat meisje aan je vriendin gevraagd om haar zelf te bellen.

Voor nu, gewoon die dingen terugnemen en/of lekker laten wezen. Dat geld ga je volgens mij echt niet krijgen en het bespaart je een hoop energie en gedoe.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:47

Anthea schreef:
Serieus, 4 jaar geleden, 15 euro?

Echt..?


Ja serieus. Niet vier jaar geleden, maar het gaat al vier jaar lang door. Ik wil of mijn geld of mijn beenbeschermers. Ik gun haar het gemak niet meer.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Iets verkocht, geen geld, spullen ook niet terug.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:48

Ik zou persoonlijk beide een bericht sturen dat ze allebei een peesbeschermer mogen nemen en kunnen kiezen of ze er in stikken of ergens stoppen waar het licht niet komt :+ Het is duidelijk dat je geen van beide meer krijgt. Ik zou mezelf dan volwassen opstellen en me erboven zetten...

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:49

De politie lacht je uit. Het is natuurlijk meer een principe kwestie voor jou geworden, maar als je er 4 jaar mee kon leven kan je dat nu toch ook nog wel. Je bent zelf ook een beetje laks geweest. Het is maar 15 euro. Let it go.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:49

Geen energie meer insteken om ze terug te krijgen of je geld.
En jezelf diep gaan schamen :x

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:49

Ben je serieus nu nog jezelf druk aan het maken over een paar peesbeschermers van 15 euro.....4 jaar geleden := :P

Lekker laten gaan...en zien als een leermoment voor jezelf, meteen geld vragen of VEEL eerder reageren ;)

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:49

lifaya schreef:
NoreenJulia schreef:
Ik zou echt gaan drijgen dat je naar de poltitie stapt, dat zou ik echt meteen doen..
Enne, ik begrijp wel van Linda dat ze niet helpt..

dreigen bedoel je? :P denk je zelf dat de politie dat serieus gaat nemen voor 15 euro ? :')


Politie kan ook en gaat ook niks doen denk ik. :+
Het is gewoon zo frustrerend. Aan de ene kant denk ik ook wel laat het zitten, maar ik gun haar dat gemak niet.

Ze schijnt al vaker spullen geleend te hebben van L wat ze ook niet meer terug gekregen heeft.

Zou willen dat je zo iemand even goed kon laten schrikken, maar ik heb niks om op te staan.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:50

Je bent na vier jaar nog steeds bezig met zoiets kleins? Geen leven? Ik heb nog wel wat werk over?

Vier jaar lang bezig met geld krijgen. Ten eerste, je hebt ze zelf gegeven voordat je geld had. Ten tweede, als je na vier jaar nog niet voor elkaar hebt wat je wilt gaat dat ook echt niet meer gebeuren :+

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:50

listiglistje schreef:
Ben je serieus nu nog jezelf druk aan het maken over een paar peesbeschermers van 15 euro.....4 jaar geleden := :P

Lekker laten gaan...en zien als een leermoment voor jezelf, meteen geld vragen of VEEL eerder reageren ;)


Niet vier jaar geleden, het speelt al vier jaar lang. Ik verkoop in ieder geval niet meer met een tussenpersoon nee :D

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:51

Caily schreef:
Je bent na vier jaar nog steeds bezig met zoiets kleins? Geen leven? Ik heb nog wel wat werk over?

Vier jaar lang bezig met geld krijgen. Ten eerste, je hebt ze zelf gegeven voordat je geld had. Ten tweede, als je na vier jaar nog niet voor elkaar hebt wat je wilt gaat dat ook echt niet meer gebeuren :+


Ik wil ook contact met haar en mijn beschermers terug. Geld reken ik niet meer op.

Dacht dat ik dat duidelijk heb uitgelegd.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:51

Hoe dan ook het blijft 4 jaar :+ en maar 15 euro.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:52

lifaya schreef:
Ik zou persoonlijk beide een bericht sturen dat ze allebei een peesbeschermer mogen nemen en kunnen kiezen of ze er in stikken of ergens stoppen waar het licht niet komt :+ Het is duidelijk dat je geen van beide meer krijgt. Ik zou mezelf dan volwassen opstellen en me erboven zetten...


_O-

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:52

Jij snapt het duidelijk niet :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:53

Wat onvolwassen, van allebei de kanten :+ hoezo ben je hier al vier jaar mee bezig? Ik had als ik jou was na 2 weken daar al op de stoep gestaan mét de 'tussenvriendin' om dat geld te krijgen, of je spullen gewoon niet weggeven voordat je geld hebt.
Maar serieus nu nog die 15 euro opeisen? Eigen schuld, dikke bult. Come on...

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:53

Energie in leuke dingen steken? Andere vrienden zoeken zou ik ook doen.... Zowel degene die de peeskappen gejat heeft als die L. Beide niet netjes.

Naar je geld kun je natuurlijk fluiten nu. En ik zou er ook van balen, maar je bent er zelf laks in geweest. Leer er een les uit: boter bij de vis, dus geld betalen bij overhandiging van gekochte zaak, en niet jaren later erom komen. Het is inderdaad niet netjes, maar ik zou voor mijn eigen rust het lekker laten nu. Het is niet anders.

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 11:54

Caily schreef:
Jij snapt het duidelijk niet :')


Jawel ik snap het wel.

maar ik wil niet dat ze er zo makkelijk mee weg komt. Niks meer laten horen en dan hoef je spullen ook niet terug te geven? Als het zo werkt in de wereld.

En ja, het duurt al veel te lang, had veel meer moeten doen, veel eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:55

Caily schreef:
Jij snapt het duidelijk niet :')


Jawell, maar zij gunt haar het gemak niet......... Ofzo..... ;)

:+