Mijn gouden fries

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:19

Afbeelding

Altijd wilde ik al een fries. Maar toen kwam Anjo (haflinger) op mijn pad...

Geeft niet.. het was goed zo.

Toen kwam de droom van een eigen veulen... dus gekeken voor een fries uiteraard..

En toen kwam dit ventje op mn pad..

Afbeelding

Afbeelding

Nouja, ach Haflinger/Fries wat maakt het ook uit. Soms denk ik dat Stalker weet dat ik eigenlijk een fries wilde en gedraagt zich daar dan ook naar. Als je hem zwart zou verven zou je nog bijna denken dat het een echte fries is. Alleen de sokken mist hij dan.. Want qua manen zit er ook een flinke bos op :P

Hier wat foto's door de jaren heen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alsof hij hier door had dat friezen nou eenmaal ook mijn aandacht hadden.. en grote broer Anjo.. kijk dat jaloerse koppie op de achtergrond dan <3

En toen het inrijden eenmaal daar was, zette hij zijn beste beentje voor! Alsof hij had afgekeken bij zijn friese vriend.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij rijd ook echt totaal niet als een gewone haflinger... Iedere haflinger kenner die je geblinddoekt op hem zou zetten, zou niet zeggen dat ze op een raszuivere haflinger zitten. Zijn gangen zijn onwijs ruim.

Afbeelding

En lekker gesleed afgelopen winter <3
Afbeelding


Hij is dan wel niet mijn gedroomde zwarte fries. Maar het is mijn gouden vriend <3
Afbeelding

_Rozanne_

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Wageningen / Milsbeek

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:25

Wat een prachtig paard is Stalker toch. Nooit geweten dat hij een haflinger x fries is toen ik zo nu en dan een topic voorbij zijn komen :P

lovedarri
Berichten: 79
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:29

WOUW!

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:32

lovedarri schreef:
WOUW!


Niets meer aan toe te voegen :D

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 22:32

_Rozanne_ schreef:
Wat een prachtig paard is Stalker toch. Nooit geweten dat hij een haflinger x fries is toen ik zo nu en dan een topic voorbij zijn komen :P


Dat is ie ook niet :P Het is gewoon een volle haflinger, maar van alle haflingers die ik ken (en dat zijn er nogal een hoop) ken ik er geen een die zich zo uitsloofd als Stalker. Die zulke ruime gangen heeft en me echt af en toe doet denken aan een fries. Dat is namelijk een paard wat ik al van kleins af aan wil hebben, de charme en de trotsheid van zo'n dier.. Dat heeft Stalker ook gewoon :P Dus vaak noem ik hem daarom ook mijn Gouden Fries.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:35

wat een mooie haf ! hoe heb je dat sleeën gedaan ? ik zie een longeersingel en wat heb je als borsttuig ? ik wil dit als het sneeuwt namelijk ook met mij ijslander gaan doen :) (als hij het goed vind natuulijk )

_Rozanne_

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Wageningen / Milsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:07

Aartje schreef:
_Rozanne_ schreef:
Wat een prachtig paard is Stalker toch. Nooit geweten dat hij een haflinger x fries is toen ik zo nu en dan een topic voorbij zijn komen :P


Dat is ie ook niet :P Het is gewoon een volle haflinger, maar van alle haflingers die ik ken (en dat zijn er nogal een hoop) ken ik er geen een die zich zo uitsloofd als Stalker. Die zulke ruime gangen heeft en me echt af en toe doet denken aan een fries. Dat is namelijk een paard wat ik al van kleins af aan wil hebben, de charme en de trotsheid van zo'n dier.. Dat heeft Stalker ook gewoon :P Dus vaak noem ik hem daarom ook mijn Gouden Fries.


Oh haha, ik dacht echt even toen ik het las dat hij een kruising was. En idd door middel van de foto's en z'n uitstraling geloofde ik dat dus ook echt :+

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 23:16

Als de fokker mij zou vertellen dat de vader een fries of een kruising daarvan zou zijn zou ik hem ook nog geloven. Maar volgens zijn papieren zou de vader Stachus moeten zijn. Opzich herken ik daar ook wel dingen van terug hoor :)

daisyjazz schreef:
wat een mooie haf ! hoe heb je dat sleeën gedaan ? ik zie een longeersingel en wat heb je als borsttuig ? ik wil dit als het sneeuwt namelijk ook met mij ijslander gaan doen :) (als hij het goed vind natuulijk )


Geen idee hoe ik dat toen in elkaar geknutseld had.. geloof met een singel en die weer vast dmv een longeertouw. Maar ik wil deze winter een echt tuig voor hem kopen omdat ik ook van plan ben om met hem te gaan mennen :)

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:18

mooi overzicht! Geniet maar van je "gouden engel"

Loez1986

Berichten: 137
Geregistreerd: 19-11-13

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 00:32

Wat een prachtig dier!
En wat leuk met die slee!!

nouwxie

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:57

Wauw wat een mooi paard zeg!!! :)

sanne97
Berichten: 534
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Roosendaal

Re: Mijn gouden fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:25

Wauw wat een leuke foto's!!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:55

Wat een prachtig paard heb je daar! :~
Die foto´s van jullie samen en de bomen in herfstkleur zijn zo ontzettend mooi. <3
Wens je heel veel geluk en plezier verder met jouw stalker :D

Melaniee93
Berichten: 25
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:03

Prachtig paard!!!