Het kan natuurlijk door de grote vraag zo zijn dat het niet meer binnen kan komen.
Daar kan het bedrijf ook niets aan doen, hoewel ze het wel beter hadden moeten inschatten.
Tijdens colleges van recht hebben wij iets gehad over OP=OP maar ik kan het helaas niet meer vinden.
In art 6:194 BW staat over de misleidende reclame: Hij die omtrent goederen of diensten die door hem of degene ten behoeve van wie hij handelt in de uitoefening van een beroep op bedrijf worden aangeboden, een mededeling openbaar maken, handelt onrechtmatig jegens een ander die handelt in de uitoefening van zijn bedrijf, indien deze mededeling in een of meer opzichten misleidend is, zoals ten aanzien van:
a. de aard, samenstelling hoeveelheid, hoedanigheid, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden,
b. de herkomst, de wijze op het tijdstip van vervaardigen.
c. de omvang van de voorraad. (Dit is dus de op=op regel, stond dit er niet bij, dan moeten ze hem eigenlijk in de actie periode opnieuw leveren)
d. de prijs of de wijze van de berekenen daarvan.
e. en hij gaat zo nog even door.
Citaat:
Ik vraag me echter af of de winkelketen echter niet verplicht is het product aan te bieden voor de aanbiedingsprijs zodra het weer verkrijgbaar is qua regelgeving? Volgens mij geldt dit bij supermarkten wel namelijk?
Zodra dit nog binnen de actieperiode is, moet hij wel nog geleverd worden volgens de aanbiedingsprijs.
Voor klantvriendelijkheid wordt dit na de actieperiode ook wel gedaan.
Kan je het product niet bestellen voor de actieprijs? Dat zodra hij binnenkomt je toch de actieprijs betaald? Dit doen wij (werk bij de Gamma) wel namelijk. !!Mocht het te leveren zijn!!
Is het maar een beperkte voorraad mogelijk, dan moet er gewoon OP=OP zijn, dan heb je gewoon pech als de voorraad op is.