Ervaring stelcon/betonplaat paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Ervaring stelcon/betonplaat paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:08

Hoe zijn jullie ervaringen met stelcon/betonplaten als verharding van een voerplaats in een paddock? Ik wil een stuk verharden zodat ze daar hooi kunnen eten, stuk wordt later ook nog overkapt zodat ze ook droog hooi kunnen eten. Het stuk wordt 2 bij 6 meter. Heb eerst geprobeerd om het stuk te verharden met grindtegels (op de kop leggen) maar dat is een enorm werk wat ik niet alleen kan aangezien die dingen enorm zwaar zijn.

Vraag me volgende dingen af:
- is het glad als paard ijzers heeft? (zonder de ijzerstrips aan de zijkanten)
- hebben jullie geborstelde of gewoon gladde variant.
- hebben jullie een ander idee om het stuk op een goedkope eenvoudige manier te verharden.

Twijfel erg omdat ik de platen nog aardig aan de prijs vind, nieuwe geborstelde platen voor het stuk (incl bezorgen) komt op 225 euro uit.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:15

Ik heb ze liggen, gewone gladde, en ik heb paarden met ijzers. Ja het is glad, als het schoon is. Ik hou het daarom expres niet schoon, laat de paarden er gewoon zand overheen lopen, en dan is het prima qua gladheid. En paarden zijn ook niet achterlijk. Als ze merken dat het glad is passen ze hun snelheid en manier van lopen aan.

2 meter breed zal wel te smal zijn. Wat je dan krijgt is dat de paarden half op het beton en half op het niet-verharde gaan staan. Zelfs al zou je het hooi helemaal aan de ene kant leggen. Breder is dus aan te raden. Verder hebben loonwerkers nogal eens tweedehands platen liggen, dus je zou ook eens daar naar kunnen kijken. Je hebt tóch een loonwerker nodig om ze te leggen. Zorg wel dat ze de goede haken hebben om ze op te tillen!
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 19-11-13 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Ervaring stelcon/betonplaat paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 12:18

Dank je voor je reactie! Ik heb een paard en een shet en als ze er dwars op staan dan kunnen ze zich vast wel redden. Of ik maak een rand langs de schuur waar hooi komt te liggen van de grindtegels en daarachter de platen. Goede tip van de loonwerker, zal die eens vragen!