[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:58

Mijn voorkeur ligt veruit bij hengsten, ruinen kan ik ook mee door een deur maar ik vind merries (en poezen, teven, ...) eigenlijk veel te truttig.

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Voor honden kies ik altijd teefjes voor poezen kies ik voor katers.
Ruinen kan ik absoluut niet mee door een deur sterker nog ik wil het niet eens proberen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:05

Ruinen vind ik ook niks :n

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:06

Mijn merrie zie ik als mijn leerproces, zeer karaktervormend om zo'n zeiktrien op stal te hebben. Ze is heel lief hoor, maar zo'n enorme tut!

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:09

Nies_ schreef:
Ruinen vind ik ook niks :n

Ik heb het precies andersom :o..
85% van de merries vind ik niet leuk :o

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:09

Ik ga juist voor ruinen.
Heb ook merries gehad, maar nooit meer :=
Simba is een ruin, als hengst gekocht en heeft precies het karakter dat bij mij past.
Lekker nuchter en af en toe lekker jolig. Precies zoals mij :D

Wel leuk beest die cremello! Ook interessant voor fok qua papieren?

Vandaag wedstrijd gehad. Ging wel lekker. Wat slordige fouten maar mag de pret niet drukken.
2e proef was hij wat hangerig maar ging verder wel oké.
1e proef 3e en 186 punten en 2e proef 4e met 180 punten.

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:11

Proficiat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:18

Gefeliciteerd Michelle.

Mijn kwpnmerrie is een hengst met tieten ipv ballen. Ze is verre van een tut, ze is de alphamerrie en dat mag en zal iedereen weten. Ze kent maar 1 baas, ieder ander loopt het risico om de vloer mee aan geveegd te worden door mevroi.

Mijn ruintje is een watje en laat zich ook de vloer aanvegen door die zwarte koningin. En mijn trakkie, zou als ze een mens was haar schouders eens ophalen en denken zal mijn tijd wel duren. Die maakt zich nergens druk om of over en is altijd heerlijk cool en relaxt zonder tricks en trucs.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:19

Angel is geen zeikerd, daar heb ik sowieso een hekel aan. Dat aanstellerige gedrag van sommige kan ik ook niet mee overweg.

Mooi dat t lekker ging!

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:27

Mijn merrie is ook absoluut de baas hier, maar dan nog dus wel echt een merrie in de ware zin van het woord. Ik zei altijd: als zij hengstig is en ik ben ongesteld dan hoef ik niet eens te longeren := Dus nu heb ik er een uitdaging van gemaakt om mijn eigen bad temper onder controle te leren houden als zij begint te miepen op een scheefliggende zandkorrel of al geirriteerd reageert bij het poetsen. Zij is elke dag anders en vraagt veel van mijn geduld.

Mijn ruin is heel merrieachtig blijkbaar want dat zegt iedereen, maar gewoon een overgevoelig en vlug paard waarbij je heel goed zijn grenzen moet respecteren. Hij is wel gewoon te corrigeren als een ruin dus dan kan ik het nog hebben.

En de hengst is gewoon een snoepie, altijd vrolijk, vrijwel altijd zin om te werken hoewel hij uit zichzelf geen pas teveel zet, hij doet alles wat je (correct) vraagt, kijkt nergens van op en als je zegt dat het klaar is met grapjes dan is het ook klaar. Zo fijn en gemakkelijk rijden!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:27

Oh..
Ben helemaal blij!!

Vanochtend met Jou-Jou twee proeven gereden, en voor beide proeven 198 punten, en met beide proeven een tweede plek!!

Had al wel een heel fijn gevoel tijdens de proeven, het liep voor mijn gevoel echt fijn. Maar toen ik de concurrentie bekeek had ik niet meer op een hoge klassering gerekend. Prachtige kastelen van dressuurpaarden, met ook niet de meest onhandige ruiters..

Wordt ik met mijn uk gewoon 2de.

:)
Is het misschien toch niet zo gek dat ik in januari toch L1 wil gaan starten..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:34

Netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:36

Wow Punz wat goed! Gefeliciteerd.

Urielle, mijn 2 merries merk ik totaal niet aan dat ze hengstig zijn. Zwartje is altijd haar bijzondere zelf en wenst met gepaste egards behandeld te worden. Trakkie is hetzelfde als jou hengst, altijd graag willen werken en ook meewerkend. Zet geen pas verkeerd en is eigenlijk voor alles in. Gewoon een heerlijk stabiel en ongecompliceerd paardje zonder een dooie diender te zijn.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:37

Super! Gefeliciteerd!!

Sjolvir

Berichten: 25276
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:41

Michelle gefeliciteerd, Punz jij ook!

Zit ik me toch even dom te kijken met 2 merrie's, wou ook geen merrie..
Maar ja, die beige kwam soort van als verzorgpony en bleef.
Kwam van een AV hengstje af, net iets anders.
Gelukkig in de omgang geen typische merrie, ook al bij herhaling uitgescholden voor hengst of laat geruind.
Helaas doet ze wel aan hengstig zijn en zo heb ik een keer op een diagonaal in een 60 meter bak uitgestrekte draf gewoon stil gestaan, zucht.
En wat krijg ik uit mijn merrie? Juist.. een merrie veulen.
Gelukkig heb ik voor het evenwicht een ventje in mijn bezit, heerlijke kroelkont.

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:41

Punz schreef:
Oh..
Ben helemaal blij!!

Vanochtend met Jou-Jou twee proeven gereden, en voor beide proeven 198 punten, en met beide proeven een tweede plek!!

Had al wel een heel fijn gevoel tijdens de proeven, het liep voor mijn gevoel echt fijn. Maar toen ik de concurrentie bekeek had ik niet meer op een hoge klassering gerekend. Prachtige kastelen van dressuurpaarden, met ook niet de meest onhandige ruiters..

Wordt ik met mijn uk gewoon 2de.

:)
Is het misschien toch niet zo gek dat ik in januari toch L1 wil gaan starten..


+:)+

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:43

Gast8253, zwartje is de Ferro zeker? (even profiel gespiekt)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:45

Allemaal gefeliciteerd en goede punten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:54

Urielle schreef:
Gast8253, zwartje is de [***] zeker? (even profiel gespiekt)


Yep, had ik hier ook al wel eens verteld ;) [***] x Mytens xx met ook nog Solied in haar lijn en dat schijnt er ook ene geweest te zijn met een karakter plus zal ik maar zeggen :+

Sjolvir

Berichten: 25276
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:58

Grappig dat veel mensen een zwartje hebben... Die van mij heet ook 40% van de tijd zo.

En gevalletje OEPS! Heb ineens menstartkaart nodig voor Toobs hij MOET volgende week starten...

Ik had bij het regio kamp. in aug. gezegd tegen het secretariaat dat ik ook wel de wintercompetitie mee zou starten met Sjol. (dressuur en vaardigheid)
Me verder nooit opgegeven via de mail (zijn 5 wedstrijden, waarvan je er 3 moet rijden), want net na de hippiade was Sjol al niet goed.
Vanochtend nog met menners gesproken die wel gingen, nog gezegd nee ik ga niet, want...
Zie ik in mijn mail de startlijsten, open ze om even te kijken wie er allemaal mee doen, OEPS!
Eerste starter.. ikke..

Dus meteen secretariaat gebeld, die was heel lief (heel toffe mevrouw) en die had dus inderdaad op mijn mondelinge ja, leuk! Ik ga meedoen!!! Me ingeschreven :D .

Heb mijn inschrijving nu om kunnen zetten van pony Sjol naar paard Toobs... moet nog wel even een startkaart aanvragen want die heeft hij niet 8)7 .

Kortom... Toobs zijn mendebuut 2014, vind plaats in 2013...
Morgen maar eens KNHS bellen wat dit geintje gaat kosten.

(voor de niet menners... E-pony's zijn paarden voor de wagen! )

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:16

Mijn zwartje wordt altijd BQ ( [***]) genoemd, geen idee waar ze die titel aan te danken heeft O:)

Oei Sjol dat wordt nog even rap achter een startkaart aan. Zo zie je maar zeg je eens iets in een opwelling en ben je meteen de pineut. Maar komt vast goed, het tenslotte al bijna 2014 dus Toobs is vast klaar genoeg gestoomd om te starten. Wel spannend zo'n eerste keer.

Sjolvir

Berichten: 25276
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:25

BQ, die is ook wel goed!

Opwelling viel wel mee, wou al 3 jaar graag meedoen aan wintercompetitie, maar Sjol steeds geblesseerd en geen vervoer. Nu dus wel vervoer, weer geblesseerd.
Vandaar dat ik bij de regio al had gezegd, leuk!!!! (en het is nog vlak bij ook, was 40 km andere jaren, nu maar 10!)
Nou ja, het was de bedoeling om hem in het outdoor seizoen te gaan starten...
Hij loopt nog geen jaar voor de wagen en max 3 x per maand, meestal maar 2 x.

Uiteraard was het de bedoeling om gewoon lekker vertrouwd met Sjolfje mee te doen.
Wel vanavond nog een groom kunnen regelen, want met zwartje moet er echt we een groom mee.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:26

Gefeliciteerd met de resultaten iedereen!

Ik ben juist een echt 'vrouwendieren' mens. Merries vind ik het leukst.
Mijn eigen merrie ( ook zwart trouwens )is ook een hele echte merrie.. dominant en prinses op de erwt. Maar ook erg werklustig en altijd enthousiast.
Diva wordt ze vaak genoemd en zelfs Judeska is al eens voorbij gekomen :D (van Jandino natuurlijk)

Sjolvir

Berichten: 25276
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:30

Je moet mijn merrie wel alles netjes vragen, anders trekt ze zo'n nee!! doe ik niet neus... en doet het ook niet.
Heb dus ondertussen geleerd met 2 woorden te praten en alsjeblieft te zeggen, dan doet ze alles voor je.
(behalve als mevr. belangrijkere zaken aan haar hoofd heeft... eten.. bijvoorbeeld, maar dat is meer iets des fjords denk ik)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:33

Dat is hier ook Sjolvir...netjes vragen en als zij iets echt niet wil, gaat het never gebeuren.
Maar: als ze iets leuk vind en je kan goed met haar laat ze je nooit in de steek en loopt altijd.