Western starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Secretss
Berichten: 79
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Nijmegen (GLD)

Western starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 17:09

Hoi Bokkers, ik wil graag jullie advies. Ik heb een paardje van 20 en hij is altijd Engels gereden. Nu reed ik hem laatst een keer zonder neusriem en daar reageerde hij super op. Nu zou ik dus graag willen zien hoe hij western oppakt, aangezien het rijden zonder neusriem zo goed ging. Ik heb echter zelf totaal geen ervaring met western, en zou dus eerst lessen moeten nemen. De vraag is dus : zal ik met western beginnen met hem? Het zou leuk zijn als je wat achterlaat! Hou het wel aardig en netjes alsjeblieft!
Groetjes Simone

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:34

Hoewel een paard nooit te oud is om te leren, is het starten met western rijden omdat hij fijn loopt zonder neusriem geen goede reden.

Veel westernpaarden worden gewoon met neusriem getraind en een Engels gereden paard kan je prima zonder neusriem rijden.

Dus als het fijn rijden afhangt van wel of geen neusriem (wat ik betwijfel) zou ik gewoon blijven doen wat je al deed, maar dan zonder de neusriem.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Western starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:38

Ik snap de reden niet?
Omdat het paard goed reageert op rijden zonder neusriem, wil je overstappen op western? :+ dan zou ik eerst goed in western verdiepen, en een proeflesje nemen. Als je dit leuk vindt, kan je natuurljik overstappen op western. Er zijn heel veel mensen die hun paard omscholen naar western, kan dus prima :) Maar dan meot je wel andere redenen hebben dan zonder neusriem rijden.

Je kan ook prima engels rijden zonder neusriem.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:38

western is niet alleen rijden zonder neusriem :') Ik rijd ook western maar met trainen gewoon mét neusriem hoor ;) ben daar niet de enigste in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:38

Western en zonder neusriem rijden heeft niks met elkaar te maken :n

Maargoed, een paard is nooit te oud om te leren imo. Het zal misschien wat langzamer gaan, maar niet onmogelijk. Tenzij je verwacht dat je op een hoog niveau wedstrijden kan gaan rijden. Maar gewoon de basis en recreatief een tak van de western omdat jullie het allebei leuk vinden is geen probleem lijkt mij.