Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlot_te
Berichten: 378
Geregistreerd: 17-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:27

Heb zelf ook een barista-cursus gevolgd. Maar als ik daar aan vaast hou dan zit ik met een onbetaalbaar piston-apparaat. Zelf ben ik erg tevreden met een kleine nespresso thuis. Maar drink vooral koffie op mijn werk. Maar aangezien je dat niet wilt heb ik door mijn broer een goede tip. Hij heeft een sarista maar die zelf aangepast met wat tips van internet zodat hij er elk soort bonen in kan doen. Nu haalt hij gewoon kwaliteitsbonen bij de koffiewinkel en zet met zijn simpele apparaatje een lekker bakkie. Snap dat een melkfunctie makkelijk is maar zelf melk opschuimen is zo veel lekkerder. Met een beetje meer moeite heb je thuis een lekkerder kopje cappuccino dan in het gemiddelde cafeetje.

Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:30

jorika1986 schreef:
troi schreef:
Na even goed op marktplaats gekeken te hebben kan ik voor 25 euro een magimix essenza van iemand overnemen. Ik denk dat ik dat maar doe. Ik ga wel even voor de koop een kopje proberen natuurlijk om zeker te weten dat het apparaat goed werkt (nog dingen waar ik op moet letten verder??).

Bedankt voor iedereens advies!


Of er vieze aanslag ergens in/op het apparaat zit, alg door stilstaand water is er een van.
Vraag ook of hij recentelijk nog ontkalkt is.



Nadeel nespresso machines: is er wat mis kan je niet naar magimix maar moet je naar nespresso.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:34

troi schreef:
Poe, moeilijk hoor! Me toch even verdiept in de nespresso apparaten maar dat is nog lang niet makkelijk.. Minstens drie merken met minstens vier typen per merk.. Lastig hoor!

Ik ga geloof ik de komende periode vooral bij veel vrienden in de keuken gluren welke koffieapparaten ze hebben en veel proeven!

In sommige elektronicawinkels/winkels waar ze koffiezetapparaten verkopen kan je ook proeven, heb je gelijk alles op een rijtje! :)

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 22:42

Ik heb de knoop doorgehakt en een nespresso apparaat gekocht met een melkopschuimer. Al een paar kopjes koffie gedronken, heerlijk! Nog wel even uitzoeken, ook hoeveel water ik per pad wil. Dat kan allemaal ingesteld worden..

Drinken hier mensen wel eens een lungo van een espresso cup? Of is dat heel vies?

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:01

Nee hoor kun je prima doen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:12

Ooh je hebt er al 1 gekocht! Wat fijn! Ik wilde zeggen, mijn ouders hebben er eentje van een paar honderd euro maar die is ook echt fijn hoor! De moeite waard om voor te sparen. Ik heb zelf een percolator, maar wel de grootste die er is, heerlijk!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 10:48

Percolator kan idd ook, maar ook bij de grootste komt er zo weinig koffie uit. En we hebben hem laatst in de vaatwasser gestopt. Dat is geen aanrader, het metaal ziet er nu blits gemêleerd uit en geeft af.. Dus die is in de prullenbak gestopt :o

Zonet weer een cappucino gemaakt, het is nog wel echt een werk om precies genoeg opgeschuimde melk te hebben maar ook al was het nu te weinig het smaakte nog steeds prima! Wel een uitzoekerij trouwens welke cupjes uit het proefpakket de lekkerste zijn en met hoeveel water.. Het is maar goed dat ik een paar dagen vrij heb :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:10

Oh zonde zeg! Ik heb met mijn percolator genoeg koffie voor 4 grote koppen dus ik red het er nog mee :=

Geniet van je eigen persoonlijke starbucks ;)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:40

Lieveli, welke percolator heb jij?
wil er eigenlijk al best een tijdje 1 maar heb echt geen idee welke een beetje fijn is .

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:55

troi schreef:
Percolator kan idd ook, maar ook bij de grootste komt er zo weinig koffie uit. En we hebben hem laatst in de vaatwasser gestopt. Dat is geen aanrader, het metaal ziet er nu blits gemêleerd uit en geeft af.. Dus die is in de prullenbak gestopt :o

Zonet weer een cappucino gemaakt, het is nog wel echt een werk om precies genoeg opgeschuimde melk te hebben maar ook al was het nu te weinig het smaakte nog steeds prima! Wel een uitzoekerij trouwens welke cupjes uit het proefpakket de lekkerste zijn en met hoeveel water.. Het is maar goed dat ik een paar dagen vrij heb :D

Het duurt even maar je komt er wel! Ik weet inmiddels inderdaad precies hoeveel melk ik in m'n kannetje moet doen om de (voor mij) perfecte cappuccino te krijgen, en in welke volgorde ik alles moet doen (senseo aanzetten etc) om het schuim er op het juiste moment bij in te doen :P

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 14:21

Oh! Maakt de volgorde uit dan? Ik zet nu eerst de koffie en tegelijkertijd zet ik de opschuimer aan zodat ze tegelijkertijd klaar zijn, dan giet ik de melk incl schuim op de koffie.. En dan ontdek ik bij het drinken of het een beetje klopt.. Maar dat kan handiger begrijp ik..

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

Ik heb zelf n handklopper. Volgens de aanwijzing moet je dan eerst kloppen en dan opwarmen, maar ik doe t andersom. Dan zorg ik dus dat de koffie klaar is op t moment dat ik klaar ben met kloppen, en inschenken maar :)

Vriendin van me heeft een elektrische en daar zit een vreemd smaakje aan, maar dat zal ook verschillen met merk, hoe je m schoonmaakt etc.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:03

Sonja_vR schreef:
Lieveli, welke percolator heb jij?
wil er eigenlijk al best een tijdje 1 maar heb echt geen idee welke een beetje fijn is .


De doos weggegooid, mijn ouders hebben hem uit Italië gehaald. Tescoma staat er op. Volgens mij heeft Amazon ze ook. Ik ga even voor je googlen.

Ik denk dat het deze is http://www.amazon.co.uk/Tescoma-Paloma- ... oma+coffee

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:34

thanks voor de link :)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:42

Dat is gewoon een mokapotje :j

Heb er zelf 2, eentje voor op het vuur en een elektrische, heerlijk!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 21:58

Vandaag weer geoefend met cappucino maken en het wordt steeds een beetje beter. Nog verre van perfect natuurlijk :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:02

Sonja_vR schreef:
thanks voor de link :)


Oh ja en als je er eentje aanschaft, haal bij de blokker dan een pitverkleiner, voor op je gasfornuis. Scheelt je een hoop frustratie!

troi schreef:
Vandaag weer geoefend met cappucino maken en het wordt steeds een beetje beter. Nog verre van perfect natuurlijk :D


Wat fijn! Hoe werkt dat melkding in je apparaat eigenlijk?

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:08

Jura!
Dat is de limousine onder de koffieapparaten.
We hebben er al jaren een en nog nooit kapot geweest!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:19

@lieveli, ik heb er een losse bijgekocht. Was goedkoper en ik wilde het kunnen combineren met alle koffiesoorten. Van phillips senseo. Werkt vooralsnog prima! Heel stevig schuim.

Dianebekkers
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:20

Ik werk bij Smit & Dorlas koffiebranders en ben dagelijks bezig met de verkoop van koffie en machines, weliswaar voor de horeca maar weet dus wel wat goede koffie is:D
Voor thuis is een Jura inderdaad perfect maar vind ze nog wel aardig prijzig..
Zelf hebben wij thuis de volgende bonenmachine met stoompijpje om melk op te schuimen;
Philips Saeco Odea RI9754
Zie ook http://www.koffiediscounter.nl

Mocht je nog vragen hebben pb me maar!

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:22

Dank jullie, maar ik heb een nespresso gekocht. Was een mooie aanbieding (incl de korting op cups amper 30 euro) en dat kon ik niet weerstaan :-) .

Mocht ik het apparaat zat raken en verder kijken dan onthoud ik het.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:50

Weet iemand wellicht een budget bonenmaler trouwens? Of een HTK manier :P Ik heb van de week een filtersetje gewonnen en nu dacht ik, misschien kan ik gewoon een losse zak bonen kopen en die met de hand malen, en daar dan koffie van zetten. Eens kijken of dat lekker is :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:51

Echt budget is een hamer en een theedoek :=

Ik kan je niet helpen, sorry!

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Koffie machines, door de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:52

Ik zou eens bij kringloopwinkels kijken, daar heb ik wel vaker bonenmalers zien liggen

(Stille meelezers kruipt uit hoekje)

troi
Berichten: 17012
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 22:52

Yep, thuis een echt jaren 50 handmolen (in boerenbont design), en een elektrische. Beiden werken prima. Gebruikte ik voor de bonen voor mijn cafetiere.