De maatschappij van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pyelone
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:35

Qua maatschappij maak ik me zorgen om de "eigen volk eerst" mentaliteit van tegenwoordig. Mensen zien hun problemen als major, gebrek aan empathie. Echt bizar hoever dat doorgevoerd wordt.

Hectiek? Ik kijk geen tv en heb geen smartphone. Scheelt zoveel onrust.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:36

Rowdine@ik heb toch geen kaas gegeten van journalistiek?Hebben die twee miljoen nederlanders die het journaal kijken dan wel een journalistieke achtergrond?

Spoor jij wel?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:38

Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)
Rowdine schreef:
Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.



Sorry ik kan het niet laten, het is saai in de klas.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 14-11-13 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pyelone
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:39

Kunnen jullie dat persoonlijk conflict ergens anders uitvechten Geerke en Rowdine?
Beetje zonde van het topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:41

geerke schreef:
Rowdine@ik heb toch geen kaas gegeten van journalistiek?Hebben die twee miljoen nederlanders die het journaal kijken dan wel een journalistieke achtergrond?

Spoor jij wel?


Hm ik ben prestatiegericht en individualistisch. Of ik spoor begin ik me zo langzamerhand wel af te vragen.
Nogmaals je leest niet. Maar ik weiger eigenlijk m'n tijd te steken in het geven van leeslessen aan iemand die op een berg in Frankrijk woont en hopelijk beter Frans leest dan Nederlands.
Maargoed, ik zal het nog een keer proberen. Nee, de andere twee miljoen mensen hebben ook geen verstand van de journalistiek. Dat wordt maar weer duidelijk door dit topic. De wereld bestaat namelijk uit meer dan enkel de weergegeven ellende die je op het journaal ziet. Maar blijkbaar willen er meer mensen met jou onder een steen, of in dit geval op een berg, wonen omdat zij denken dat de wereld echt zo is zoals deze afgespiegeld wordt in bijvoorbeeld het journaal. Beetje naïef.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:41

Het journaal en de vreselijke dingen die er gebeuren moet je kunnen 'vergeten'.
Als je je alles aantrekt, daar zou elk normaal mens aan ten onder gaan.
(Dat wil niet zeggen, vergeten in de zin om dan maar niks te doen)

Ik zou ook niet kunnen aarden in een grote stad, 24/7 bereikbaar zijn, prestatiedruk, veel drukte etc.
Maar dat weet ik van mezelf dus ik leef zoals dat bij mij past en heb leuk werk.

De maatschappij zijn ook de mensen om je heen, in je dorp of stad.
Er gebeuren rottige dingen maar ook goede.
Iedereen zegt elkaar hier gedag, er zijn een hoop mensen met huisdieren waarop onderling wordt gepast bij vakantie.
En zo zijn er genoeg negatieve en positieve voorbeelden, maar dat is van alle tijden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-11-13 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

pyelone
Berichten: 42
Geregistreerd: 05-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:44

xSlvna schreef:
Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)

Mensen beweren glashard dat ze het zwaarder hebben dan de mensen op de Filipijnen. Dat vind ik bizar. Las pas een schokkende discussie op de FB van Nick en Simon waar mensen serieus en massaal die vergelijking trokken. Aangezien 90% van de Nederlanders een smartphone met duur abonnement heeft, veel mensen een leuke auto rijden en er in december véél geld uitgegeven wordt aan cadeaus, luxe eten en vuurwerk valt de armoe hier best mee.
Daarnaast heeft Nederland allerlei sociale vangnetten waardoor niemand hoeft te lijden zonder eten of drinken.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:45

pyelone schreef:
xSlvna schreef:
Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)

Mensen beweren glashard dat ze het zwaarder hebben dan de mensen op de Filipijnen. Dat vind ik bizar. Las pas een schokkende discussie op de FB van Nick en Simon waar mensen serieus en massaal die vergelijking trokken. Aangezien 90% van de Nederlanders een smartphone met duur abonnement heeft, veel mensen een leuke auto rijden en er in december véél geld uitgegeven wordt aan cadeaus, luxe eten en vuurwerk valt de armoe hier best mee.
Daarnaast heeft Nederland allerlei sociale vangnetten waardoor niemand hoeft te lijden zonder eten of drinken.



jee....die moeten zich diep gaan schamen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:46

xSlvna schreef:
Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)
Rowdine schreef:
Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.



Sorry ik kan het niet laten, het is saai in de klas.


Misschien moet je wat beter opletten in de klas zodat je een goede mening over de maatschappij kan vormen! Daar draagt school namelijk aan bij :)

Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.

En eigen volk eerst? Nederland zou niks meer zijn als het altijd eigen volk eerst was. Geen geld naar Griekenland, Griekenland uit de euro, Spanje, Italië, Portugal en whatever volgen, geen euro meer, geen eu meer en het is gedaan met Nederland.

Ik ben dan wel prestatiegericht en individualistisch, maar ik help graag mensen die het moeilijk hebben. Zowel in NL als in het btl.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-13 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:46

pyelone schreef:
xSlvna schreef:
Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)

Mensen beweren glashard dat ze het zwaarder hebben dan de mensen op de Filipijnen. Dat vind ik bizar. Las pas een schokkende discussie op de FB van Nick en Simon waar mensen serieus en massaal die vergelijking trokken. Aangezien 90% van de Nederlanders een smartphone met duur abonnement heeft, veel mensen een leuke auto rijden en er in december véél geld uitgegeven wordt aan cadeaus, luxe eten en vuurwerk valt de armoe hier best mee.
Daarnaast heeft Nederland allerlei sociale vangnetten waardoor niemand hoeft te lijden zonder eten of drinken.

Uiteraard ben ik het volkomen met je eens. Durven mensen echt te beweren dat ze het zwaarder hebben als de mensen in de Filipijnen? Dat is wel bijna om te huilen, wij hebben toch echt niks te klagen hiero wat betreft voedsel en bouw.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:48

Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk

“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”

Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:48

Rowdine schreef:
Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.

En het eerst beste wat je erna doet is? Juist, een post verkeerd lezen. Mij en geerke verwisselen, daar mag ik best om lachen, nietwaar? :)
(Ik kan uiteraard ook sip denken 'Arme vrouw, zeurt over dingen die ze zelf doet' maar zo negatief sta ik nu net niet in het leven)

En nee, opletten hier op dit moment heeft geen meerwaarde.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:49

Ik ben het deels eens met de TS.

Juist omdàt Nederlanders echte werkers zijn, altijd al geweest, is het denk ik zo prestatiegericht geworden.
Moet je zien hoe wij in de loop der jaren ons kleine landje op de kaart hebben weten te zetten.

Maar.. dat heeft ook een keerzijde. Veel mensen zìjn ook gewoon, door hoe de maatschappij tegenwoordig, haastig geworden en meer individualistisch.

Soms denk ik dat mensen in een hutje op de hei in Indonesie gelukkiger zijn dan het grootste deel van de Nederlanders. Want uiteindelijk gaat geluk niet om welke auto je rijdt, of je een dure smartphone hebt of hoe groot je kledingkast is. Geluk is heel simpel. En veel Nederlanders steken zoveel tijd in hun werk, dat ze vergeten te ontstressen en te genieten van wat ze hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:51

xSlvna schreef:
Rowdine schreef:
Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.

En het eerst beste wat je erna doet is? Juist, een post verkeerd lezen. Mij en geerke verwisselen, daar mag ik best om lachen, nietwaar? :)
(Ik kan uiteraard ook sip denken 'Arme vrouw, zeurt over dingen die ze zelf doet' maar zo negatief sta ik nu net niet in het leven)

En nee, opletten hier op dit moment heeft geen meerwaarde.


Nee hoor, ik verwissel niemand. Is een kwestie van interpreteren en lezen.
Ik bedoel namelijk dat ik niet met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar dat ik me erger aan mensen die niet fatsoenlijk lezen. (Geerke dus). Niet jij, want je leest prima. Behalve nu dan. Dus misschien heeft opletten toch meerwaarde? :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:52

Maar wat is mis met dat eigen volk eerst, hoe wil men anderen (financieel!) helpen als ze zelf niks hebben? Verschil tussen 'geen empathie' en 'realisme', wat willen we doen behalve geld geven?

Monique, ze is volgensmij écht met het verkeerde been uit bed gestapt joh, en dan hebben wij verkeerd in het leven. :(:)
Rowdine schreef:
Wat een negativiteit en wat een vertekend beeld wat mij betreft.



Sorry ik kan het niet laten, het is saai in de klas.[/quote]

Misschien moet je wat beter opletten in de klas zodat je een goede mening over de maatschappij kan vormen! Daar draagt school namelijk aan bij :)

Geen verkeerd been uit bed, maar ik erger me wel aan het verkeerd lezen van posts. Het minste wat je kan doen als je deelneemt aan een discussie is goed lezen.[/quote]


draagt school daar aan bij?De plek ''school'' is een plek waarbij je ook moet voldoen aan een ideaal beeld.Anders word je gepest.En waar prestatiedrang erg belangrijk is.
Ik zag eergisteren nog een shotje van een aantal jongeren in Amsterdam in een item over zwarte piet....nou,als dat de toekomst is?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:56

Rowdine schreef:
xSlvna schreef:
En het eerst beste wat je erna doet is? Juist, een post verkeerd lezen. Mij en geerke verwisselen, daar mag ik best om lachen, nietwaar? :)
(Ik kan uiteraard ook sip denken 'Arme vrouw, zeurt over dingen die ze zelf doet' maar zo negatief sta ik nu net niet in het leven)

En nee, opletten hier op dit moment heeft geen meerwaarde.


Nee hoor, ik verwissel niemand. Is een kwestie van interpreteren en lezen.
Ik bedoel namelijk dat ik niet met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar dat ik me erger aan mensen die niet fatsoenlijk lezen. (Geerke dus). Niet jij, want je leest prima. Behalve nu dan. Dus misschien heeft opletten toch meerwaarde? :)

Mijn excuses, dat was inderdaad MIJN fout. Heb het nogmaals gelezen en zie nu pas dat er staat 'Als je dat op jou leeftijd nog niet weet', ik las telkens 'Dat je dat op jou leeftijd nog niet weet', wat eigenlijk de toon veranderd, ik las het alsof Geerke nog te jong was om dat te weten, waarmee je Geerke (48 jaar) en mij (16 jaar) dus zou hebben verwisseld.

Op school moet je inderdaad voldoen aan een ideaalbeeld, wat een verschrikking. En niet enkel door de leerlingen onderling, maar ook door de leraren, werk je niet zoals zij het nodig achten, heb je pech en ben je 'slecht'. Meer prestatiegericht gaat het niet nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:56

Ik vind de Nederlandse scholen helemaal niet prestatiegericht. In tegendeel zelfs, wij hebben een enorme 6jes cultuur.
En school draagt bij aan de ontwikkeling van een kind en jong volwassene, dus school is wat mij betreft een plek waar een kind en een jong volwassene thuishoort.

Overigens vind ik pesten een enorme tekortkoming van de pesters zelf, en ik kan me ook niet bedenken hoe zoiets gaat als je 'anders' bent. (En daarbij stel ik mezelf de vraag: Wanneer ben je anders?).

Wat mij betreft; hoe meer verschillende mensen in de maatschappij, hoe beter.
Dan is er plek voor iedereen en iedereen kan z'n draai vinden.
Ik heb eigenlijk het idee dat mensen in NL ook best anders mogen zijn, en dat er plek is voor iedereen. En tja dat kinderen pesten, eerlijk, ik snap het niet.

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:58

Ironisch genoeg vertoont de discussie in dit topic precies alle egogedreven geschreeuw waardoor naar mijn idee de TS het idee heeft dat de héle maatschappij hard en onverschillig en op zichzelf gericht is (geworden).
Je zou bijna denken dat TS gewoon gelijk heeft.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:01

maura schreef:
Ironisch genoeg vertoont de discussie in dit topic precies alle egogedreven geschreeuw waardoor naar mijn idee de TS het idee heeft dat de héle maatschappij hard en onverschillig en op zichzelf gericht is (geworden).
Je zou bijna denken dat TS gewoon gelijk heeft.



:') ts heeft ook gelijk


Rowdine@Wanneer je anders bent???dat is als je op een berg zit....en je weet zelf hoe denigrerend je daar tegenover staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:01

xSlvna schreef:
Rowdine schreef:

Nee hoor, ik verwissel niemand. Is een kwestie van interpreteren en lezen.
Ik bedoel namelijk dat ik niet met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar dat ik me erger aan mensen die niet fatsoenlijk lezen. (Geerke dus). Niet jij, want je leest prima. Behalve nu dan. Dus misschien heeft opletten toch meerwaarde? :)

Mijn excuses, dat was inderdaad MIJN fout. Heb het nogmaals gelezen en zie nu pas dat er staat 'Als je dat op jou leeftijd nog niet weet', ik las telkens 'Dat je dat op jou leeftijd nog niet weet', wat eigenlijk de toon veranderd, ik las het alsof Geerke nog te jong was om dat te weten, waarmee je Geerke (48 jaar) en mij (16 jaar) dus zou hebben verwisseld.

Op school moet je inderdaad voldoen aan een ideaalbeeld, wat een verschrikking. En niet enkel door de leerlingen onderling, maar ook door de leraren, werk je niet zoals zij het nodig achten, heb je pech en ben je 'slecht'. Meer prestatiegericht gaat het niet nee.


Kan gebeuren.
Overigens; natuurlijk willen leraren dat je alles op een bepaalde manier doet, ze proberen je namelijk iets te leren. En je bent 'slecht' als je daaraan niet voldoet omdat je het anders in de maatschappij straks niet weet.
Ik ben potverdorie maar wat blij dat ze mij hebben geleerd hoe ik een fatsoenlijke Engelse zin moet schrijven, of hoe ik moet worteltrekken/delen whatever. En in m'n vervolgopleiding ben ik blij dat ze me hebben geleerd brieven op te stellen op de manier waarop zij dat wilden. En waarom? Omdat ik daar mee moet werken. Zij doen het voor mijn toekomst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:03

geerke schreef:
maura schreef:
Ironisch genoeg vertoont de discussie in dit topic precies alle egogedreven geschreeuw waardoor naar mijn idee de TS het idee heeft dat de héle maatschappij hard en onverschillig en op zichzelf gericht is (geworden).
Je zou bijna denken dat TS gewoon gelijk heeft.



:') ts heeft ook gelijk


Rowdine@Wanneer je anders bent???dat is als je op een berg zit....en je weet zelf hoe denigrerend je daar tegenover staat ;)


Ik zou niet weten waarom ik daar denigrerend tegenover zou staan. Lijkt me best lekker. En je bent niet anders als je op een berg woont, je woont wel ergens anders. Dat zijn nog altijd 2 verschillende dingen.
Neemt niet weg dat je verschillende keren niet goed hebt gelezen wat ik typte. En dat vind ik wel vervelend.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:03

Serieus, ik werd in de eerste gepest omdat ik andere schoenen droeg, dat was het enige 'andere' aan mijn uiterlijk. Wat een humor als ik die meiden nu zien, durven niet zonder make-up de deur uit te komen. Net 4 jaar verder, rollen geswitcht.

TS heeft ook gewoon gelijk hoor. :j

Wees even realistisch, wat voor straf krijg je als je verkracht of vermoord? Hoeveel geld krijg je als je (eerlijk!) werkt, hoeveel als je oneerlijk werkt en hoeveel als je eerlijk thuis zit (chronische ziekte)? Evenveel als iemand die oneerlijk thuis zit (niks aan de hand, gewoon de WAO gekregen) hè? ;)
Tegenwoordig levert eerlijk zijn nauwelijks iets op in de maatschappij, geen geld, geen respect...

Eigenlijk gekkenwerk vind ikzelf.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:04

Elise_0o schreef:
Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk

“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”

Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.

:))

Als wij 50 zijn klagen wij net zo hard over de jeugd van tegenwoordig, net zoals alle huidige 50jarigen over de nu jeugdigen klagen.

Verder: Ik mag toch hopen dat mensen begrijpen dat 'Jan Modaal een bloemetje heeft geplant en in de tussentijd een praatje maakte met zijn buurman.' geen nieuwswaarde heeft en daarom niet in het nieuws komt?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:05

Winged schreef:
Elise_0o schreef:
Dit topic doet mij erg denken aan een quote, namelijk

“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren.”

Deze quote laat zien dat deze discussie al heel wat eeuwen gevoerd word, hij is namelijk van Socrates geboren in het jaar 469 BC.

:))

Als wij 50 zijn klagen wij net zo hard over de jeugd van tegenwoordig, net zoals alle huidige 50jarigen over de nu jeugdigen klagen.

Verder: Ik mag toch hopen dat mensen begrijpen dat 'Jan Modaal een bloemetje heeft geplant en in de tussentijd een praatje maakte met zijn buurman.' geen nieuwswaarde heeft en daarom niet in het nieuws komt?


Die had ik even gemist, maar wat een perfecte quote voor in dit topic! _/-\o_

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:06

Ik denk dat je eigen mentaliteit een grote invloed heeft op hoe verrot de maatschappij is...
Ik kan prima met mijn buren, zij doen wat voor ons, en andersom. Ik heb geen last van het gehaaste, ik haast me zelf namelijk gewoon niet. Ik ga gewoon ruim op tijd wel met de auto, zet een goed muziekje aan. ik geniet bijna als ik in de file sta, dan kan ik nog wat langer van de muziek genieten. Het is maar net hoe je er zelf instaat. In plaats van me te frustreren over de traagheid van het verkeer in de file kies ik ervoor om lekker om me heen te kijken met een muziekje aan.
Mijn buurman zegt: "je kiest er zelf voor om je ergens aan te ergeren. Ik kies ervoor me niet te ergeren, dus ik erger me niet." prachtige instelling, die ik zelf ook probeer te volgen.

De maatschappij legt druk op je. Nou, prima, je drukt maar een eind weg, maar ik volg mijn eigen pad. Ik doe te lang over mijn studie, so what? Dan werk ik toch wat meer om dat te betalen? Dan heb ik straks een schuld. Nou ja, dat zien we dan wel weer. Ik maak geen problemen voordat ze er zijn.


Leven en laten leven. Ik laat alleen mensen toe in mijn leven die er in passen. Dus mensen die niet zeuren, stressen en vinden dat luxe artikelen belangrijk zijn en dat je altijd maar moet presteren. Prima als je zo wil zijn, maar dan niet in mijn buurt.
Ik bepaal zelf wel awt ik doe, koop, welke auto ik rij, met welke telefoon ik bel, hoe laat ik uit bed kom, hoe hard ik werk, hoe snel ik studeer en welke positie ik uberhaupt wil aannemen in de maatschappij.
Als ik niet wil werken, dan heb ik minder geld, dus ik werk, maar dat is wel een keuze. MIJN keuze. Ik denk dat veel te veel mensen zich laten beinvloeden door wat anderen van hen denken. Ik heb daar echt lak aan. Als je me niet aardig vindt, wordt dan geen vrienden met mij. Vind je dat ik niet hard genoeg werk, neem me dan niet aan. Ben ik niet knap genoeg voor de maatschappij? Kijk dan de andere kant op.

Ik heb geen mensen om me heen nodig die vinden dat ik eigenlijk niet goed genoeg ben. Ik heb geen mensen om me heen nodig die bij mij voor stress zorgen. Ik leef mijn eigen leven, in mijn eigen tempo, op mijn eigen manier. En dat gaat hartstikke prima...