Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiamax

Berichten: 739
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:02

Ik betaal 140 voor stalling en dan min eigen voer eroverheen dus dan kom je op een 160 voor ongeveer hetzelfde wat jij aanbied (groningen). Ik weet niet hoe de prijzen in Limburg liggen maar ik denk dat 180 wel redelijk is.

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:24

KingYasFenn schreef:
ik denk dat 200,- wel goed is. :)

denk alleen dat de potstal niet aantrekkelijk is, tenminste ik vind dat persoonlijk van uit deze tijd en zou daar nooit willen staan ;)
en de buitenbak moet echt verbeterd worden dan, stallen met 2maand maar goed kunnen rijden vind ik not done.



De bak is maar 2 maanden per jaar niet berijdbaar de overige 10maanden is die wel goed

Verow19
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:28

Ik vind het vrij duur, in verhouding met waar ik nu sta.. Ik betaal 240, all in (er wordt gemest, sta op vlas en dat wordt 2x per dag gedaan, er wordt gevoerd), heb een buitenbak, paddock, longeerring en binnenbaan..
En veel land in de zomer (24/7).

Verow19
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:29

haffylover schreef:
KingYasFenn schreef:
ik denk dat 200,- wel goed is. :)

denk alleen dat de potstal niet aantrekkelijk is, tenminste ik vind dat persoonlijk van uit deze tijd en zou daar nooit willen staan ;)
en de buitenbak moet echt verbeterd worden dan, stallen met 2maand maar goed kunnen rijden vind ik not done.



De bak is maar 2 maanden per jaar niet berijdbaar de overige 10maanden is die wel goed

Dat kan je toch niet echt vooraf weten? Als het langer gaat vriezen, of juist heel erg gaat regenen voor een lange periode?

SOML
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Flevoland

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:31

Als ik een paard op mijn manege zou willen stallen ben ik meer dan 1500 per maand kwijt. Incl. Hooi, biks water en een stapmolen + gratis toegang tot de binnenbak.
Voor een D-pony of lager ben ik zo'n 800 kwijt per maand.

Roweentje89

Berichten: 1561
Geregistreerd: 01-11-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:34

SOML schreef:
Als ik een paard op mijn manege zou willen stallen ben ik meer dan 1500 per maand kwijt. Incl. Hooi, biks water en een stapmolen + gratis toegang tot de binnenbak.
Voor een D-pony of lager ben ik zo'n 800 kwijt per maand.


Is dat bij de koningin dan?

Jeetje, wat een prijs..



Ik betaal 250 voor 24/7 buiten in de paddock met schuilstal en aangrenzende weide.
Overdekte poetsplaatsen, binnenpiste van 20x40 en 2 buitenpistes van 20x60 waarvan 1 dressuurring. Longeerring, stapmolen en voeren en mesten wordt gedaan.

Sta dan wel niet meer in limburg, maar de stallen in zuid limburg die ook binnenpistes enz hadden liggen rond deze prijs. Sommige met alleen buitenpistes zitten rond de 200 euro.

SOML
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:45

Roweentje89 schreef:
SOML schreef:
Als ik een paard op mijn manege zou willen stallen ben ik meer dan 1500 per maand kwijt. Incl. Hooi, biks water en een stapmolen + gratis toegang tot de binnenbak.
Voor een D-pony of lager ben ik zo'n 800 kwijt per maand.


Is dat bij de koningin dan?

Jeetje, wat een prijs..



Ik betaal 250 voor 24/7 buiten in de paddock met schuilstal en aangrenzende weide.
Overdekte poetsplaatsen, binnenpiste van 20x40 en 2 buitenpistes van 20x60 waarvan 1 dressuurring. Longeerring, stapmolen en voeren en mesten wordt gedaan.
Sta dan wel niet meer in limburg, maar de stallen in zuid limburg die ook binnenpistes enz hadden liggen rond deze prijs. Sommige met alleen buitenpistes zitten rond de 200 euro.


Tja, ze zeggen dat het door de crisis zo duur is opgelopen, maar ik geloof er niks van!
Dat lijkt me een redelijke prijs, met veel voorzieningen ook!

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:58

Citaat:
Wat wij bieden als stal is het volgende:
- buitenstal van 3,5 x 4, paardjes staan dus altijd lekker met hun hoofden buiten als ze dat willen.
- alle paarden staan van zonsopkomst tot zonsondergang buiten. dus zomer en winter
- paarden kunnen overdag zelf in de stal als ze dat willen
- dagelijks wordt alle poep en indien nodig de ergste natte plekken uit de stallen gehaald

- één keer per week worden alle stallen volledig uitgemest ( in de koude wintermaanden, maken we potstallen voor een maand of 3, daarna gaan ze weer helemaal leeg)
- de wei wordt iedere dag uitgemest, zodat hij zo schoon mogelijk blijft.
- als er dekens gewisseld moeten worden, doen wij dat ook.

- er is de beschikking over een buitenbak van 20 x 40, maar bij nat weer of vrieskou kan je er niet in rijden. Gemiddeld zo'n 2 maanden per jaar. Hier zijn we wel aan het kijken of het te verbeteren is.
- uitrijden mogelijkheden naar het bos zijn perfect. 2 minuten stappen en je zit in het bos.
- we voeren twee keer per dag. zomer pavo condition en winter, pavo condition, bietenpulp en wortels voor extra vocht. Daarnaast hebben ze de hele dag de beschikking over hooi, kuil of in de zomer natuurlijk gras. op stal krijgen ze altijd hooi of kuil als ze naar binnen komen.
- de 2-paards trailer die van ons is, mag door pensionklanten ook gratis gebruikt worden.


Ik wilde uit je rijtje de belangrijkste zaken quoten maar ik kom er nu achter dat ik alles heb laten staan. :D Waar ik graag wat meer voor zou willen betalen heb ik dik gedrukt. Ik vind 200 euro voor wat je biedt een prima prijs. Ik kom zelf uit Limburg, heb op 4 verschillende stallen gestaan en betaalde soortgelijke bedragen (dan wel meer voor minder). Voor mij is service naar het paard het belangrijkste en daar voldoet je lijst prima aan! Daarnaast kleinschaligheid en toezicht. Die staan er niet bij maar vul ik even zelf in. Die twee maanden niet rijden in de bak overleef je wel. Je kan altijd nog in het bos dressuurmatig trainen die twee maanden, is ook nog goed voor de afwisseling.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:18

SOML schreef:
Als ik een paard op mijn manege zou willen stallen ben ik meer dan 1500 per maand kwijt. Incl. Hooi, biks water en een stapmolen + gratis toegang tot de binnenbak.
Voor een D-pony of lager ben ik zo'n 800 kwijt per maand.


In NL? Nou ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar die manege kan het me niet voorstellen dat iemand dat wil betalen.

Verow19
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:20

SOML schreef:
Als ik een paard op mijn manege zou willen stallen ben ik meer dan 1500 per maand kwijt. Incl. Hooi, biks water en een stapmolen + gratis toegang tot de binnenbak.
Voor een D-pony of lager ben ik zo'n 800 kwijt per maand.

1500 per maand???? Zo'n bedrag heb ik echt nog nooit gehoord, bizar.. Krijgen ze goud te eten? Vloeibaar goud te drinken? Gouden boxen?
Gratis toegang tot de binnenbak.. Dat noem ik niet echt gratis :P

Dat betaal je hier nog niet eens bij de meest luxe dressuurstal...
Kan me ook niet voorstellen dat iemand dat daadwerkelijk betaald voor 1 paard per maand :+

SOML
Berichten: 26
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:29

Het is inderdaad een goede stal maar die prijzen zijn ook inderdaad belachelijk! Maarja.. Ik wil ze hierdoor geen slechte reputatie geven. Ze zijn de prijzen wel flink aan het verlagen zie ik.. Vorige keer toen ik keek was het 1500 per mnd nu nog 650 en voor de D-pony's 400. ?! Vreemd

Nee het was trouwens in Engeland mijn vorige stal.

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 01:46

RianneH schreef:
Voor een all-in stal zonder binnenbak is 200,- hier in Friesland geen gekke prijs ook. Stond destijds voor 180,- maar zij zijn niet voor niets gestopt met pension aanbieden.
Hier in de omgeving is de prijs voor kale box, incl hooi en binnen-buiten zetten rond de 150. Reken daar de bodembedekkingskosten en vergoeding voor uitmesten bij op en dan zit je voor vol pension al snel op die 180-200 euro.

Hier in de buurt zit een stal, voor 165 E per maand all-in, inclusief binnenbak.
(is nu nog 135, tot de binnenbak gereed is).

http://www.stalweemstra.nl/index.asp?info=faciliteiten

pretparkpony

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-12-12

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:36

Ik betaal 175 voor locatie bijna in het bos, 8-9 uur buiten in paddock, verlichte rijbak (helaas ook seizoens gebonden) 2 x per dag brok, 3 x per dag kuil....

Setteli

Berichten: 3172
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:47

Ik betaal nu 460 euro per maand voor
1 paard
1 C-pony
1 A-pony
1 shetlander

incl. Hooi, stro, brok/muesli/supplementen
gehele dag weidegang (zomer en winter) of paddock, 's nachts op stal (stal met luik), goede rijbak met verlichting. Eigenlijk altijd te rijden behalve bij vorst (evt wel voor stapwerk als de bak net is gesleept).
Verder moet ik wel alles zelf doen, zoals voeren, binnen/buiten zetten, uitmesten, voer halen. Onderhoud aan de wei e.d.
Soms wel veel werk, maar als ik ze allemaal in pension zou zetten, dan kan ik er maar eentje hebben. Ik heb er ook teveel, C-pony staat te koop (iemand nog belangstelling??)

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:53

Ik heb de paarden aan huis en ben in de maand aan krachtvoer (€20), strooisel (€40) (stable stabile) en hooi (€60) totaal 125 euro kwijt voor een paard en een shet. De shet krijgt een klein handje brok en een plukje hooi dus die telt eigenlijk niet mee. Daarnaast heb ik hooi heel erg goedkoop. Betaal voor een grote baal van zo'n 100 kilo 17,50 incl thuisbrengen. Weide heb ik gratis en mest kan ik ook gratis afvoeren moet alles zelf doen. Dus 200 incl afvoer mest, uitmesten, dekens wisselen enz is helemaal niet veel als je gaat kijken hoeveel tijd je eraan kwijt bent!

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:13

Voor alles wat jullie (TS) doen is 200 Euro een heel mooie prijs. Dat de buitenbak 2 maanden niet beschikbaar is, dat is voor sommige bokkers misschien niet ideaal maar niet al die bokkers zullen bij jullie in Limburg komen om hun paard te stallen. Voor de mensen die wel bij jullie in de buurt wonen en daar geen punt van maken, is het een prima oplossing zo. Heb zelf ook op eenzelfde soort stal gestaan, waarbij je inderdaad in de koudste maanden niet kon rijden. Paard kon wel los staan en dat was het belangrijkste voor mij. Ik betaalde toen 175 Euro per maand met zelf uitmesten, maar als ik niet kon dan werd het zonder problemen gedaan door de staleigenaar.

Moet wel zeggen dat ik schrik van de bokker die praat over 1.500 Euro per maand stalgeld. Is het niet een nul teveel? Waar moet je zelf dan nog van eten?

Lynn_Nikita

Berichten: 25472
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:32

Voor midden limburg is het vrij veel.
Kijk uit met je trailer uitlenen, wat als schade komt?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Wat zouden jullie voor stalling betalen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:34

Ik schrik ervan dat er nogal wat Bokkers zijn die een all-in service willen voor € 120 tot € 150 per maand.. Dat is de stalhouder al kwijt aan grondstoffen, en een paard verzorgen kost toch echt nog wat tijd per dag.

Ik betaal € 230 voor een ruime stal op een kleinschalig pension, paarden worden elke dag binnen en buiten gezet, eventueel worden ook dekens gewisseld. 2x per dag krachtvoer, 2x per dag ruime porties hooi, in de winter bieten of bietenpulp nog extra. We hebben een buitenbak die bij heel nat weer ook niet berijdbaar is, maar ik gok dat dat ook niet meer dan 6 weken per jaar is. De paarden worden goed in de gaten gehouden, krijgen een verzorging naargelang hun behoeftes en alles is netjes schoon, dan betaal ik toch met plezier € 230..

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:09

Mallootje schreef:
Ik schrik ervan dat er nogal wat Bokkers zijn die een all-in service willen voor € 120 tot € 150 per maand.. Dat is de stalhouder al kwijt aan grondstoffen, en een paard verzorgen kost toch echt nog wat tijd per dag.

Ik betaal € 230 voor een ruime stal op een kleinschalig pension, paarden worden elke dag binnen en buiten gezet, eventueel worden ook dekens gewisseld. 2x per dag krachtvoer, 2x per dag ruime porties hooi, in de winter bieten of bietenpulp nog extra. We hebben een buitenbak die bij heel nat weer ook niet berijdbaar is, maar ik gok dat dat ook niet meer dan 6 weken per jaar is. De paarden worden goed in de gaten gehouden, krijgen een verzorging naargelang hun behoeftes en alles is netjes schoon, dan betaal ik toch met plezier € 230..


Inderdaad all-in service voor die prijs ik vraag het me af! Natuurlijk zijn die stallen aanwezig maar vraag me dan met oprecht af hoe de verzorging hier zal zijn omdat net als jij zegt je dat al zeker kwijt bent aan grondstoffen! En dan hebben we het nog niet eens over het onderhoud van de weilanden, omheiningen, kunstmest bijhouden van een goede bak enz enz

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:22

Hier zit je voor all-in rond de 300 euro.... overal.
Soms 25 euro goedkoper, soms veeleer duurder.

Nette prijs ts.

Mias
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: drentshe hoofdstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:40

rejov schreef:
Natuurlijk vergeleken bij het westen liggen de prijzen voor pensionstalling hier een stuk goedkoper. Ook hier zijn er stallen onder de prijs maar of je je paard daar op pension neer wilt zetten is een tweede. Maar voor wat Ts aanbied vind ik 125 euro wel erg weinig gezien dit al je onkosten zijn. Ben heel benieuwd wat ze gaat vragen voor haar pensionstalling..?

Ik heb op een stal gestaan van €125,- geweldige stal, alles werdt voor je gedaan. Prijs was alleen excl. Brok. Bak was altijd te rijden end e trailer kon je gewoon lenen. Het grote voordeel was dat deze man hooi, kuil, stro van eigen land had en daardoor dus niet de inkoopprijs voor hoefde te betalen. Hij heeft ook zelf de apparatuur op het land te bewerken (een boer) hij was altijd €100 per maand maar heeft het vorig jaar verhoogd.
Dat wat jij bied ts, daar zou ik hier in Drenthe niet meer dan €150 voor willen betalen. Minpunt is namelijk de bak. Pluspunt is weer de dekenservice.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:44

Ik snap niet hoe mensen bij bedragen van € 120 komen. Ik kom ook uit midden limburg ik vind het een nette prijs voor wat je aanbied. Ik zou inderdaad ook uitkijken met trailer uitlenen ivm eventuele schade's.
Ik heb een eigen stukje wei met stal, en ben alleen al aan hooi per maand tussen de € 100 en € 120 kwijt.. Ik ben voor mijn 2 paarden gemiddels zo'n € 300 per maand kwijt..

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:21

Mias schreef:
rejov schreef:
Natuurlijk vergeleken bij het westen liggen de prijzen voor pensionstalling hier een stuk goedkoper. Ook hier zijn er stallen onder de prijs maar of je je paard daar op pension neer wilt zetten is een tweede. Maar voor wat Ts aanbied vind ik 125 euro wel erg weinig gezien dit al je onkosten zijn. Ben heel benieuwd wat ze gaat vragen voor haar pensionstalling..?

Ik heb op een stal gestaan van €125,- geweldige stal, alles werdt voor je gedaan. Prijs was alleen excl. Brok. Bak was altijd te rijden end e trailer kon je gewoon lenen. Het grote voordeel was dat deze man hooi, kuil, stro van eigen land had en daardoor dus niet de inkoopprijs voor hoefde te betalen. Hij heeft ook zelf de apparatuur op het land te bewerken (een boer) hij was altijd €100 per maand maar heeft het vorig jaar verhoogd.
Dat wat jij bied ts, daar zou ik hier in Drenthe niet meer dan €150 voor willen betalen. Minpunt is namelijk de bak. Pluspunt is weer de dekenservice.


Nou onze stal is in Dld gevestigd vlak over de grens van Coevorden (Drenthe) maar voor €125,- ga ik het echt niet doen al die service wij zitten op een bedrag vanaf €185,- p.m. en de stallen zijn vol. Ook wij hebben een trekker waarmee we het land bewerken en de bak bijhouden, we hebben in het verleden van ons eigen land gehooid maar alles bij elkaar opgeteld aan diesel enz enz kan ik het echt niet doen voor een bedrag van €125,- p.m. (ik wou dat het waar was) en misschien doe ik dan zelf iets verkeerd..?

rejov

Berichten: 177
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Laar (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:24

flitzz schreef:
Ik snap niet hoe mensen bij bedragen van € 120 komen. Ik kom ook uit midden limburg ik vind het een nette prijs voor wat je aanbied. Ik zou inderdaad ook uitkijken met trailer uitlenen ivm eventuele schade's.
Ik heb een eigen stukje wei met stal, en ben alleen al aan hooi per maand tussen de € 100 en € 120 kwijt.. Ik ben voor mijn 2 paarden gemiddels zo'n € 300 per maand kwijt..


Inderdaad kijk wat je aan hooi kwijt bent, wij voeren ook onbeperkt hooi, natuurlijk zullen de kosten minder zijn als ik de paarden een plakje per voerbeurt geef maar dat is niet wat wij willen!!
Wij voeren hier op stal 5x per dag kunnen we misschien ook wel terug zetten naar 2x per dag scheelt ook weer in de kosten! Denk dat men goed moet kijken wat je krijgt voor welk bedrag!

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:22

Als mijn verzorgpaardje er over paar jaar niet meer is. (Hij is nu 30 en we verwachten dat hij nog een aantal jaar mee gaat. Wil ik graag een eigen paard en de eigenaresse van mijn verzorgpaardje heeft gezegt dat ik voor €150 p.m voer hooi stro inclusief bij haar mag stallen. Heb wel een goede band met haar en ze heeft 3 kleine stalletjes op een stukje grond bij allema hofjes dus geen bak om in te rijden ect.
Laatst bijgewerkt door xHoefijzer op 25-11-13 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt