Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OnceALife
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-13

Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 22:36

Dit verhaal is wel van een jaar geleden, maar ik moet eerlijk zijn ik vind dit toch wel apart :D

Oké..
Ik heb een kleine witte pony (B-pony) Ik doe alles met haar. We hebben echt zo'n pony & Baasje band :D
Alleen een probleem.. Het is een merrie, maar dan ook een echte merrie.
Dus ze houd absoluut niet van paarden (waarschijnlijk door haar verleden)
In de zomer komt ze altijd lekker buiten te staan.. alleen ze heeft de achterste paddock.. En ja.. Dat is een probleem.. Want om naar haar paddock te lopen, of terug naar stal te lopen, moet je langs een paddock vol met andere paarden..
Betere uitleg over de paddock:
Aan beide kanten (rechts-Links) Heb je paddocks, op die was elke paddock vol. Midden in die paddocks is een looppad om je paard naar de paddock te brengen, alleen de paarden die ín de paddock staan, kunnen achter de hek ''meelopen''. En dat vindt mijn pony heel erg.. -.-

Nou:
Ik wou mijn pony dus uit de paddock halen om te rijden. Alle andere paddocks waren helemaal vol. Dus ik moest via de loop-pad tussen al die paarden lopen(de paarden zaten wel achter een hek)
Maar eindelijk was ik bij het eind.. bij de laatste paddocks, na aldoor een dribbelende-piepende pony te lopen, waren we nu eindelijk bij de laatste twee paddocks, na die paddocks kan ik gwn rustig naar de manege lopen.
Alleen.. net bij die laatste twee paddocks... Snuffelde waarschijnlijk een paard in de paddock aan haar kont, en mijn pony schrok daar zo van..
Dat ze weg gallopeerde, maar uhw.. Ik kon haar natuurlijk nooit houden.. Ik rende er twee passen er achteraan, maar dat zou zeker niet helpen, dus daarmee stopte ik al gauw.
Ik wou net mijn halster touw maar los laten, zodat ze maar naar stal zou rennen, totdat ik een laatste poging wou doen:
Ik riep tegen haar: 'Stop!'
Maar geloof het of niet.. Ze draaide zich om en draafde naar mij toe.(Net als er niks aan de hand was)
Ik vond dat zo raar.. de meeste pony's zouden naarhun stal toe rennen alleen... Ze stopte en ging naar mij toe.. Dat had ik echt niet verwacht :O :D

---

Ondertussen heb ik nu een grotere pony (D-pony), maar ik heb mijn kleine pony nog wel. Ik heb haar van allerlei trucjes aangeleerd, en pluk (zo heet ze) Gaat nooit weg :D

OnceALife
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 22:39


Puck94
Berichten: 384
Geregistreerd: 22-10-13
Woonplaats: Twente!

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 22:45

Wat grappig!

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:50

Wat leuk en apart..

anketinker
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 07:56

Bijzonder!

kyraties

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-11-12
Woonplaats: Sittard

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:16

Bijzonder hoor :) !

Anoniem

Re: Letterlijk Paardenfluisteren, maar het hielp..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:35

Leuk hoor. :o