Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:44

Kasmir @ [RIJ-ITP] Karlijn's 2012, dit was ons jaar...
Het is toch leuk om het vorige EJL-ITP terug te lezen, er zijn dingen goed gegaan, ook dingen niet zo lekker. Vorig jaar kon ik nog alleen met haar naar buiten, dat is inmiddels een lastig verhaal omdat mevrouw stijl omhoog komt, wedstrijden staan nog steeds in de planning maar zijn er dit jaar nog niet van gekomen. Ik maakte me in 2012 niet zo zorgen om de winter, die is toch weer lastiger geworden dan ik had gedacht maar mezelf niet echt bezeerd ;). 2012 was ons jaar, 2013 niet echt maar toch als ik terug kijk naar het jaar 2013 was het een mooi jaar, en ben ik benieuwd wat 2014 ons gaat brengen!

Zoals elk jaar begint deze in januari, het woonhuis van de eigenaren van Karlijn is op 1 januari afgebrand en gelukkig hebben ze de paarden direct uit de rook het weiland in weten te krijgen. Zo begonnen we dus met een flink schrikmoment en een tragiek voor de eigenaren.
http://imageshack.us/a/img502/6130/brand2k.jpg

Mijn foto's beginnen op 16 januari, de paarden lopen los in de bak omdat door de brand de paarden niet meer los op de plaat konden. De paardjes vonden het heerlijk, de bak ging totaal naar z'n mallemoer :')
Hier samen met haar halfzusje (zelfde moeder) Marleen.
Afbeelding

3 Maart komt Michiel langs om foto's van Karlijn in het donker te maken met een aantal flitsers. Heel gaaf effect, natuurlijk is Karlijn een dusdanig watje dat ze zelfs na een uur fotograferen nog random van het flitslicht schrok.
Afbeelding

In de meivakantie zou ik voor het eerst met Karlijn op vakantie gaan samen met een aantal andere bokkers, nadat ik van alles voor Karlijn haar comfort had gekocht moest ik natuurlijk ook even aan het mijne denken ;). Deze foto is van 31 maart (zie rampzalige bakbodem)
Afbeelding

En toen was het dan zo ver! Van 29 april t/m 3 mei is Karlijn voor het eerst in haar leven zonder steun van haar zusje alleen op pad geweest. En dan ook nog eens 5 dagen lang! Ze begon met flink wat stress maar ik ben trots hoe ze die vakantie is gegroeid.
Afbeelding

Onderweg de trail nog even geoefend hihi.
Afbeelding

Het springbloed in haar naar boven gehaald.
Afbeelding

Het is en blijft Karlijn..
Afbeelding

Al met al echt een topvakantie gehad! En voor 2014 hebben we er weer een geboekt staan :D
Afbeelding

Hier is het inmiddels 8 mei, tijd voor les want we zijn ook nog steeds hard aan het werk. Onder het motto het is en blijft Karlijn, haar reactie op het zien van balken waar ze al 100.000x overheen is geweest -.-' (Zie nieuwe bakbodem ;))
Afbeelding

Maar daar komen we altijd wel weer uit samen.
Afbeelding

In augustus zou mijn bijrijdster stoppen dus ben toen opzoek gegaan naar een nieuwe. In Juni iemand gevonden die graag western wil leren rijden en die Karlijn nu samen met mij verzorgd.
http://imageshack.us/a/img11/3853/ls2j.jpg
http://imageshack.us/a/img13/7836/zjwf.jpg

21 augustus was mijn bijrijdster voor Karlijn helaas voor het laatst dus samen nog wat toffe foto's gaan schieten op het strandje in de buurt.
Afbeelding

En uiteraard blijft Karlijn nog altijd Karlijn.
Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

13 september, hier wat beeldmateriaal tijdens de les.


Nu is het inmiddels weer winter, dat is altijd onze slechtere periode omdat Karlijn last van wilde haren krijgt. Heb een nieuwe martingaal aangeschaft en Karlijn op magnesium gezet en heb vrijdag weer een leuke les gehad los van de longeerlijn. Ook deze winter komen we wel weer door en dan ben ik ontzettend benieuwd wat 2014 ons gaat brengen. We hebben sowieso weer een vakantie naar de Veluwe op de planning staan, en wie weet ook wel mijn eerste officiƫle wedstrijd? Ik kan niet wachten in ieder geval!

LyannevH

Berichten: 307
Geregistreerd: 26-05-12

Re: Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:50

Ontzettend gaaf paard !

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:53

Ik blijf het een mooi paard vinden! Lekker eigenwijs koppie zit erop. Hopelijk krijg je nog een mooier 2014!

Annelove16x

Berichten: 1012
Geregistreerd: 21-04-13

Re: Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:08

Wauw, mooi paard en mooie foto's <3 :)

NibbitLotus

Berichten: 1660
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:13

Wat een knapperd is dat toch!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:20

Haar karakter en haar uiterlijk zijn als Rivella, een beetje vreemd maar wel lekker :D. Ik vind haar prachtig.

Vooral de laatste foto vind ik echt mooi ;) :D.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 17:26

Haha dankjewel :D ze is niet t makkelijkste paard dat ik ooit heb gereden maar juist doordat ze zoveel karakter heeft is ze ook wel weer erg leuk ^^

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Het jaar 2013 met appaloosa Karlijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:24

Ik vind haar ook echt leuk :j , wat een heerlijke vakantie heb jij gehad zo te zien aan de foto's !
Vind haar halfzus ook een knapperd zeg ! (verzorg zelf ook een appie :D ,wat zijn ze leuk he :D )

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:04

Karlijn blijft leuk, die ogen van d'r op sommige foto's :')

+:)+ Voor je geduld en je doorzettingsvermogen.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 08:36

Haha je kan echt zien aan d'r ogen wat ze denkt xD. Ze kunnen heel zacht staan maar soms lijkt t wel of ik haar vraag door n hoepel met vuur te springen zo paniekerig als ze kijkt :P als ze boos is zie je dat ook altijd heel goed hihi.
Vind appies inmiddels erg gaaf ^^ toen ik met haar begon vond ik er echt niets aan xD nu vind ik een mooi getekende appaloosa prachtig (hou niet zo van panterbont of teveel wit etc.). En Karlijn is echt n appaloosa merrie met de lusten en lasten die bij n merrie en n appaloosa zitten :P stiekem blijft ze gewoon echt heel leuk <3

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:10

*\o/* Daar hebben we Karlijn!

Leuk overzicht!
Heb alweer helemaal zin in de vakantie als ik die foto's voorbij zie komen. :)

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:00

:D :D
Hihi thanks ik heb er ook echt weer zin in, heb het zo super naar mijn zin gehad ^^
Ben heel benieuwd hoe Karlijn het aankomend jaar gaat doen :j.