motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 21:39

hoi,
ik moest een motivatiebrief schrijven om geselecteerd te kunnen worden voor een ceremonie ronde de WO I willen jullie hem even lezen en je mening geven?

Motivatiebrief

EDIT!!!!!!!!!!!!!!

Nieuwe versie

De eerste Wereldoorlog interesseert mij heel erg omdat het een grote impact heeft gehad op de wereld en hoe die nu is. Het is geschiedenis, onze geschiedenis.
Ons land speelde een heel grote rol in deze oorlog en daarom vind ik het zelfs nog boeiender.
Vorig jaar was er een programma op tv: Ten Oorlog, dat vond ik zo goed gemaakt, ik heb het heel de tijd gevolgd en heb mij nu ook het boek ervan aangeschaft, die ben ik nu aan het lezen.
Ook Hamme speelde rol in deze oorlog, daar is ook een boek over geschreven, “Ooggetuigen van het gevecht om de schelde en de durme” dit boek heb ik ook gekocht. Een zeer goed en interessant boek omdat het echt gaat om wat er is gebeurd in onze streken, want veel mensen vergeten dat de oorlog overal zijn impact heeft achtergelaten.

Er zijn ook heel veel soldaten en gewone burgers gesneuveld in de eerste wereldoorlog en ik zou heel graag de ceremonie, om deze mensen te gedenken, van dichtbij willen meemaken. Meewerken aan het project om voor deze mensen, die zich opgeofferd hebben voor de toekomst van ons land, een waardig herdenkingsmonument te creëren zou ik echt een hele speciale ervaring vinden. De gruwel die zij hebben meegemaakt zal nooit goedgemaakt kunnen worden maar we kunnen ze wel nog een eerbetoon schenken.

Waarom ik anders ben dan de anderen? Ik interesseer me echt in de Eerste Wereldoorlog. Ik hou me er ook mee bezig in mijn vrije tijd. Toen ik eens op reis was hebben we het Domein Raversijde "Openluchtmuseum Atlantikwall" bezocht in Oostende toen was ik 10 jaar en het heeft mij toen zo hard geraakt dat ik er op school een spreekbeurt over heb gegeven.
Laatst bijgewerkt door liana_shet op 05-11-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: motivatiebrief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:42

Om wat voor ceremonie gaat het precies?

Je motivatie is op zich duidelijk alleen door een aantal dingen wil ik afhaken met lezen. Erg vaak herhalen van interessant en vaak deze mensen achter elkaar gezet. En ik zou niet eindigen met groetjes. Je hebt waarschijnlijk te maken met oudere mensen en die kunnen groetjes als erg onbeleefd opvatten.

Verder wel fijn dat je zoveel wilt weten en doen voor de eerste wereld oorlog. In Belgie meer bekend in Nederland helaas erg onbekend terwijl hij echt gruwelijk is.

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: motivatiebrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 21:43

ok alvast bedankt!
groetjes staat er enkel bij voor de bokkers hoor ;p

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:45

Je hebt het over een grote impact; welke impact?
België speelde een grote rol: welke rol?

Wees specifieker :) wat heeft de oorlog in jou losgemaakt?

Citaat:
Er zijn ook heel veel mensen gesneuveld in de eerste wereldoorlog en ik zou heel graag de ceremonie om deze mensen te gedenken van dichtbij willen meemaken.


Deze zin loopt niet lekker, zou het veranderen of interpunctie gebruiken.

Verder vind ik het goed dat je eraan meedoet! :)

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:45

http://www.lsg.nl/over-lsg/tips/motivatiebrief

Dus eerst beginnen met waarop jij gereageerd bent en praat een stukje over het onderwerp (WO1). Daarna begin je met vertellen waarom jij gekozen moet worden. Wat onderscheidt jou? Probeer dit goed te onderbouwen.

Rond het daarna af in de derde alinea.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:46

Aha dat kon ik ook niet weten. :D verder is hij netjes als je die paar interessant en deze mensen iets anders kunt omschrijven terwijl je hetzelfde zegt.

Vuurneon welke rol belgie gespeeld heeft, een groot deel van de oorlogslinie lag in Belgie. Heel erg lag hebben duitsers en belgen/fransen/engelsen tegenover elkaar gelegen zonder veel verandering van plek. Veel slachtoffers door ziekte, kou, honger, chemische wapens enz. Als het een belgisch commitee is weten zij wel welke rol het is.

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 21:51

ok bedankt voor de tips!!

zit juist nog met een zin vast denk ik?
Citaat:
Meewerken aan het project om voor deze mensen, die zich opgeofferd hebben voor de toekomst van ons land, een waardig herdenkingsmonument te creëren.

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: motivatiebrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:07

Wat vinden jullie van deze zin?
Meewerken aan het project om voor deze mensen, die zich opgeofferd hebben voor de toekomst van ons land, een waardig herdenkingsmonument te creëren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:07

Loopt een heel stuk beter. :j blijft een lange zin maar hij is wel duidelijk.

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: motivatiebrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:14

heb nog een stukje erbij:
Waarom ik anders ben dan de anderen? Ik interesseer me echt in de Eerste Wereldoorlog. Ik hou me er ook mee bezig in mijn vrije tijd. Toen ik eens op reis was hebben we het Domein Raversijde "Openluchtmuseum Atlantikwall" bezocht in Oostende toen was ik 10 jaar en het heeft mij toen zo hard geraakt dat ik er op school een spreekbeurt over heb gegeven.

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 22:27

wat vinden jullie vd nieuwe versie?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:11

Ik sliep inmiddels. Kun je voor de duidelijkheid de hele brief nog eens in verbeterde versie neerzetten?

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:26

liana_shet schreef:
Waarom ik anders ben dan de anderen? Ik interesseer me echt in de Eerste Wereldoorlog. Ik hou me er ook mee bezig in mijn vrije tijd. Toen ik eens op reis was hebben we het Domein Raversijde "Openluchtmuseum Atlantikwall" bezocht in Oostende. Ik was toen pas tien jaar, maar dit museum had zo'n grote indruk op me gemaakt dat ik er op school een spreekbeurt over het gegeven.


In het bovenstaande stukje zat een interpunctiefout en een herhaling van het woord 'toen'. Ik vond het lastig te lezen, dus bij deze een suggestie voor verbetering.

Verder vind ik je brief een beetje saai. Je heb heel veel 'Ik zou het geweldig vinden als.....' Probeer wat meer variatie qua zinsbouw te maken, zoals 'Het is natuurlijk geweldig als je zoiets kunt meemaken' ect.

Een goede brief schrijven is moeilijk, maar niet onmogelijk. Veel succes TS! Je hebt al een mooi begin :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:34

hafjelinger schreef:
liana_shet schreef:
Waarom ik anders ben dan de anderen? Ik interesseer me echt in de Eerste Wereldoorlog. Ik hou me er ook mee bezig in mijn vrije tijd. Toen ik eens op reis was hebben we het Domein Raversijde "Openluchtmuseum Atlantikwall" bezocht in Oostende. Ik was toen pas tien jaar, maar dit museum had zo'n grote indruk op me gemaakt dat ik er op school een spreekbeurt over heb gegeven.


In het bovenstaande stukje zat een interpunctiefout en een herhaling van het woord 'toen'. Ik vond het lastig te lezen, dus bij deze een suggestie voor verbetering.

Verder vind ik je brief een beetje saai. Je heb heel veel 'Ik zou het geweldig vinden als.....' Probeer wat meer variatie qua zinsbouw te maken, zoals 'Het is natuurlijk geweldig als je zoiets kunt meemaken' ect.

Een goede brief schrijven is moeilijk, maar niet onmogelijk. Veel succes TS! Je hebt al een mooi begin :)

Proest de zin loopt idd beter alleen zit er nu ook weer een typefout in. :+ in het vette even onderstreept en verbetert.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:55

karuna schreef:
hafjelinger schreef:


In het bovenstaande stukje zat een interpunctiefout en een herhaling van het woord 'toen'. Ik vond het lastig te lezen, dus bij deze een suggestie voor verbetering.

Verder vind ik je brief een beetje saai. Je heb heel veel 'Ik zou het geweldig vinden als.....' Probeer wat meer variatie qua zinsbouw te maken, zoals 'Het is natuurlijk geweldig als je zoiets kunt meemaken' ect.

Een goede brief schrijven is moeilijk, maar niet onmogelijk. Veel succes TS! Je hebt al een mooi begin :)

Proest de zin loopt idd beter alleen zit er nu ook weer een typefout in. :+ in het vette even onderstreept en verbetert.[/quote]

Het was nog vroeg O:)

liana_shet
Berichten: 321
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: België

Re: motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 21:04

bedankt!!
motivatiebrief is binnen, nu maar hopen dat ik gekozen wordt.
zal het jullie laten weten, goed?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: motivatiebrief UPDATE nieuwe versie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:13

Ik ben heel benieuwd of je wat hoort. Heel veel succes met wachten.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:24

Citaat:
Waarom ik anders ben dan de anderen? Ik interesseer me echt in de Eerste Wereldoorlog.


Ik vind dit echt heel jammer aan je brief. De rest vind ik prettig om te lezen, je weet waar je over praat en doet dat ook duidelijk erg graag. Maar het is naïef te denken dat er niet meer jonge mensen net zo gemotiveerd en geïnteresseerd zijn deze oorlog. Het zinnetje siert je brief niet. Maar zoals ik al zei, de rest vind ik leuk om te lezen, dus hopen dat je mee mag naar de ceremonie!