Omdat we 5 km van de centrale zitten.
De verbinding op zich snel genoeg is voor ons gebruik, als het niet dagelijks tig keer uit zou vallen.
Dan start de modem opnieuw op en hebben we geen telefoon en internet meer.
Even verdere uitleg.
Als de modem in de nacht probeert up te graden naar de snelheid van het abonnement gaan we met zekerheid uitvallen.
Dat snappen ze bij de kpn eindelijk dus onze snelheid is verlaagd zodat de modem niet steeds sneller wil krijgen.
Het ging redelijk goed tot een paar weken terug.
We hadden een modem de experiabox TG789VN en die viel minimaal uit.
Helaas is deze stuk gegaan.
We zijn nu enkele nieuwe modems verder maar deze kunnen geen van alle een een stabiele verbinding geven en vallen elk uur diverse keren uit.
Starten dan weer op en je bent weer 5 minuten verder.
De verbinding is dan ook trager dan traag.
Proberen we te bellen en internetten tegelijk zijn we gegarandeerd binnen een halve minuut weg.
Probleem, vanuit de centrale loopt een oude kabel die eigenlijk alleen maar goed is voor telefoonverkeer.
De oude modem is niet meer verkrijgbaar. En blijkbaar een goede vervanger bestaat er niet?
De TG789VN zou een betere ingebouwde versterker hebben?
Dit probleem loopt nu al jaren.
afgelopen woensdag is monteur 10 geweest en komende woensdag komt kabel na meter 11.
Die weer tot dezelfde conclusie gaan komen als de vorige keren, de kabel is te oud...zucht.
En zo draaien we al jaren in cirkeltjes. En het geduld is meer dan op.